Vad gör vi del CXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så himla fint idag, soligt, fågelgänget kvittrar intensivt och det är så varmt att jag kan ha lite halvt korsdrag med öppna fönster på båda sidor av huset. Ätit tidig frukost med särbon som drog iväg på jobb sen. Nu har jag en lugn skön söndag här hemma med lite admin och småplock att beta av i stillsam ro. Ska försöka få in en skön långpromenad också och inte slösa på vädret. :bump:
 
Ledsen idag över att jag börjar inse att jag och en nära vän till mig börjar växa ifrån varandra. Vi har varit nära vänner i 20 år trots att vi är som natt och dag, och jag har alltid tyckt att det har varit något fint i det. Man måste inte ha samma intressen, se likadana ut, tycka likadant alltid. Men på sistone upplever jag att hon har börjat döma mig. Det kommer konstant hintar och pikar om mina livsval som är annorlunda från hennes. Borde prata med henne om det, men vet inte riktigt om skadan går att laga om det är genuint så hon känner. Suck..
 
Skrittade ut med stora studs aka draken idag :angel:
Vattenpölen hon gått i många gånger tidigare (som torr och när jag gått på marken) var jättehemsk och höll på att äts upp henne :eek:. Så först flög vi över en gång :bump:
Sen funkade det även att backa genom den. Jag är lite dock tveksam till varför den var så hemsk när hon kommit halvvägs och insett att hon var i en vattenpöl att hon behövde träna på galopppiruette mitt i :cautious:
Din Studs påminner mig om en häst.
Mycket potential men så jäkla ”på tvären” mot det mesta och typ när hon hadebestämt sig för en sak då var det det och ENDAST det som gällde.
Jag var betydligt yngre än jag är nu och precis minst lika envis.
Tänkte att ALLA hästar ska funka kunna gå över vattenpölar eller you name it.
Hade efter envetet jobb fått henne MED mig istället MOT mig. Dvs inte prompt få av människan som sitter på.
Lite pluttepöl och vad gör hästen?!
Givetvis reser sig inte bara lite utan verkligen reser dig. Av en liten pluttepöl :arghh:

Den hästen tror jag att hon lärde mig. Att visst vill jag ha hästen med mig. Men måste verkligen välja mina strider.
Man FÅR gå bredvid en pöl. Alla hästar MÅSTE inte promt gå igenom den (min sanning tidigare), även fast jag egentligen tycker att alla hästar ska utan nån big deal kunna göra det så med vissa får man nog tag ett steg tillbaka och bara andas.
 
Din Studs påminner mig om en häst.
Mycket potential men så jäkla ”på tvären” mot det mesta och typ när hon hadebestämt sig för en sak då var det det och ENDAST det som gällde.
Jag var betydligt yngre än jag är nu och precis minst lika envis.
Tänkte att ALLA hästar ska funka kunna gå över vattenpölar eller you name it.
Hade efter envetet jobb fått henne MED mig istället MOT mig. Dvs inte prompt få av människan som sitter på.
Lite pluttepöl och vad gör hästen?!
Givetvis reser sig inte bara lite utan verkligen reser dig. Av en liten pluttepöl :arghh:

Den hästen tror jag att hon lärde mig. Att visst vill jag ha hästen med mig. Men måste verkligen välja mina strider.
Man FÅR gå bredvid en pöl. Alla hästar MÅSTE inte promt gå igenom den (min sanning tidigare), även fast jag egentligen tycker att alla hästar ska utan nån big deal kunna göra det så med vissa får man nog tag ett steg tillbaka och bara andas.
Min är faktiskt väldigt sammarbetsvillig om det inte dyker upp något skumt, men hon litar inte tillräckligt på mig när jag sitter på än. Hon litar på mig från marken och då är det inga problem med den vattenpölen heller, bara jag går först. Andra okända vattenpölar blir jag positivt överraskad om hon kan gå förbi utan att skygga undan när jag rider.

Hon försöker aldrig kasta av mig, även om det händer att jag åker av. Det är jag tacksam för och tror beror på att vi tränat mycket från marken, och känner varandra bra.
 
De är grymt tråkigt och dammtorka så slänger snart ut stora hyllan tvn står på 😫 Försöker få något vettigt gjort men svårt med 3 och halv timmes sömn i kroppen. Bara kämpa på för somnar jag nu då är de kört ikväll sen 😏
 
Efter min intensiva morgon och förmiddag har jag blivit lite lat.... Har vilat på soffan en stund, och tog precis en lång dusch. Väntar på att revbenen i crock-potten ska bli klara så vi kan äta middag. Men det är nog ungefär 1,5 timme kvar. Ska försöka dyka tillbaka in i skrivandet en liten stund. Ligger just nu på 10000 ord, så det börjar arta sig :) !
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
70 71 72
Svar
1 434
· Visningar
40 192
Senast: tanten
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 760
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
567
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp