Vad gör vi del CXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså den här dagen på jobbet. katastrof. Flera borta. Två kollegor bröt ihop varav en som jag aldrig vart med om tidigare (hur coollugn som helst i vilken stress det än uppstår). Jag kände hur ångesten över stressen steg. Kom till den där gränsen då jag blir rädd och tror att den här ångesten (vet att ångest är ofarligt, är väl självbevarelsesdriften om att nu är det inte okej! ) ska orsaka stroke och bla bla. Men seriöst. Efer jag bröt ihop känner jag mig bara matt och likgiltig. Jobba imorn? Hur fan är det ens möjligt. Jag är dessutom öm efter fadäsen igår pga jobbet. Så nej. Dra i handbromsen.
 
Du vet väl att blodapelsiner är vanliga gula apelsiner som skördats efter att det blivit kallt? Det är kylan som gör dem röda inuti. ;)

Det finns manga odlare av blod appelsiner i sodra Florida ... de plockar fullt av blodappelsiner helt utan att det varit kallt (vilket kan handa var 10-20 ar eller sa). For att blod appelsiner ska vaxa maste temperaturen aret runt vara lagst 15*C om jag inte missminner mig.

Jag har ocksa for mig att Blod appelsin ar en mutation av vanlig appelsin ... men det har jag bara horsagen pa. :p
 
Fuck. Skulle handla och ffa lämna av ett paket till posten. Handlade, var lat och skulle åka buss hem eftersom det var tungt. Hoppade på fel buss så jag hamnade nästan vid Gullmarsplan, fick snällt hoppa av och ta bussen (som inte går ofta tillbaka), så går det när man ger efter för latgenen :arghh: Kom just på att jag glömt att lämna in paketet. Jag visste i affären att det var något jag glömt men kom inte på vad. Buggery, bugger, buggerit. :rage:
 
engelska beskrivningen är roligare än den svenska översättningen. Från wikipedia:
... its odor is best described as pig-shit, turpentine and onions, garnished with a gym sock. It can be smelled from yards away. Despite its great local popularity, the raw fruit is forbidden from some establishments such as hotels, subways and airports, including public transportation in Southeast Asia.
 
engelska beskrivningen är roligare än den svenska översättningen. Från wikipedia:
... its odor is best described as pig-shit, turpentine and onions, garnished with a gym sock. It can be smelled from yards away. Despite its great local popularity, the raw fruit is forbidden from some establishments such as hotels, subways and airports, including public transportation in Southeast Asia.
Och DEN stoppade du i munnen.... :eek: ?!?!
 
Bara 4 kvar nu, min katt Molle vill smaka också.
IMG_20210314_191718.webp
 
Så sinnessjukt trött idag med. Har bestämt att jag är ledig och bara sover hela dagen imorgon.
Sambon ska på jobbresa nästa v. Så jag ska fokusera på återhämtning och göra så lite som möjligt utöver jobbet.
Skulle fått besök. Men de var sjuka. Och det är nog lika bra.
Då kan jag hasa runt i pyjamas osminkad och äta mkt enkelt och snabbt. Så skönt!
 
Växlar mellan att tro att saker kan bli ganska bra till ångest över hur kaosigt allt känns, och nu var killen jag träffar tvungen att sticka hem så några fler kramar eller så blir det inte förrän imorgon.

Får tänka på att jag idag har sökt ett jobb, varit ute på fin skogspromenad vid vatten, städat lite i lägenheten, spelat dataspel online med vänner och köpt jättegott godis. Inte för att jag kan äta godiset, för magen har varit helt knäpp senaste dagarna, men sedan så (den blev arg när jag åt semla och har inte riktigt förlåtit mig än).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
71 72 73
Svar
1 440
· Visningar
40 380
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 760
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
567
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår
  • Retrievertråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp