Vad gör vi del CXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad jag tänkte göra, skriva på min uppsats, vad jag faktiskt gör, planerar min trädgård och googlar på växter och hur de trivs i torra sandjordar. :) Funderar över hur jag ska bygga upp rabatter utan att behöva gräva allt för mycket. :idea: Skillnadens trädgård har mycket bra tips!
pioner trivs i min torra sandjord.
Liljor också!

Riddarsporrar, aklejor, spikklubba och digitalis frodas också.
 
Fick en massa bra tips av en kompis som haft flytande diet
Flytande är en sanning med modifikation då jag även får äta deras soppor och en maträtt plus deras bars.
Men försöker börja med flyt först för att vänja mig av med att tugga allt.
 
Pioner :love: Helt glömt bort dem! Det måste jag ha! Jag vill ha lavendel, löjtnantshjärta, Oregano och Kärleksört. Men även Borstnejlika, aklejor och Brudslöja om jag kan får den att trivas.
Många av de där bör finnas i trädgårdar i din omgivning.

Det är de bästa plantorna för då vet man att just den klonen trivs där du bor.
Kan tipsa om Fläckebolök också. Vacker, älskas av humlorna och väldigt god!

Jag hade en brudslöja på gården, som jag dragit upp från frö. Den verkade omöjlig att utrota. :D
 
Många av de där bör finnas i trädgårdar i din omgivning.

Det är de bästa plantorna för då vet man att just den klonen trivs där du bor.
Kan tipsa om Fläckebolök också. Vacker, älskas av humlorna och väldigt god!

Jag hade en brudslöja på gården, som jag dragit upp från frö. Den verkade omöjlig att utrota. :D
Ja jag ska till svägerskan och gräva upp en del, men hon har lerjord trots att det bara är några kilometer ifrån. ;) Den löken hade jag inte hört talas om märkligt nog! Den ska jag kika på!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
70 71 72
Svar
1 427
· Visningar
40 041
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 759
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA
  • Skaffa barn eller inte

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp