Vad gör vi del CXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad jag tänkte göra, skriva på min uppsats, vad jag faktiskt gör, planerar min trädgård och googlar på växter och hur de trivs i torra sandjordar. :) Funderar över hur jag ska bygga upp rabatter utan att behöva gräva allt för mycket. :idea: Skillnadens trädgård har mycket bra tips!
pioner trivs i min torra sandjord.
Liljor också!

Riddarsporrar, aklejor, spikklubba och digitalis frodas också.

Fick en massa bra tips av en kompis som haft flytande diet
Flytande är en sanning med modifikation då jag även får äta deras soppor och en maträtt plus deras bars.
Men försöker börja med flyt först för att vänja mig av med att tugga allt.

Pioner :love: Helt glömt bort dem! Det måste jag ha! Jag vill ha lavendel, löjtnantshjärta, Oregano och Kärleksört. Men även Borstnejlika, aklejor och Brudslöja om jag kan får den att trivas.
Många av de där bör finnas i trädgårdar i din omgivning.

Det är de bästa plantorna för då vet man att just den klonen trivs där du bor.
Kan tipsa om Fläckebolök också. Vacker, älskas av humlorna och väldigt god!

Jag hade en brudslöja på gården, som jag dragit upp från frö. Den verkade omöjlig att utrota. :D

Många av de där bör finnas i trädgårdar i din omgivning.

Det är de bästa plantorna för då vet man att just den klonen trivs där du bor.
Kan tipsa om Fläckebolök också. Vacker, älskas av humlorna och väldigt god!

Jag hade en brudslöja på gården, som jag dragit upp från frö. Den verkade omöjlig att utrota. :D
Ja jag ska till svägerskan och gräva upp en del, men hon har lerjord trots att det bara är några kilometer ifrån. ;) Den löken hade jag inte hört talas om märkligt nog! Den ska jag kika på!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är...
Svar
12
· Visningar
737
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
88 89 90
Svar
1 785
· Visningar
48 142
Senast: sthu
·
IT & mobiler Min IPhone SE är bara ett år gammal. Tyvärr har telefonen den sista månaden börjat frysa fast. Inte hela tiden, men ibland. Ibland när...
Svar
0
· Visningar
213
Senast: ufot
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 096

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka