Vad gör vi del CXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har nya kaffekoppar!
IMG_20210313_072808_365.webp
 
Hahahaha! Låter precis som vår.
En kollega lovade att bjuda mig på lunch (med starköl) om jag på nästa gruppmöte påtalar att våra väggar i lunchrummet är lite väl kala och föreslår att chefen ska skriva ut sina omdömen och sätta upp, "som ett riktmärke för oss alla att sträva mot" :laugh:
Gjorde misstaget att efter att inte fått en syl i vädret på det tredje mötet säga lite halvspydigt "ja.. Det är ju verkligen fina saker de säger om dig" samt "oj! Berätta mer!"
Så nu har jag lärt mig livsläxan att aldrig bekräfta en narcissist. Inte ens på ett sarkastiskt sätt, för det kommer flyga lååångt ovan deras huvuden :rofl:
 
Äter frukost och laddar upp för första turen till stallet på alldeles för länge. Dressyrträning står på schemat och jag, som inte ridit ordentligt på över ett år (en uteritt i skritt i november, that's it), har en rejäl träningsvärk att se fram emot imorgon tror jag visst! Jag är orimligt pepp (och lite nervös, det brukar bli så när jag inte ridit på ett tag)! Att vädret dessutom visar sig från sin bästa sida med klarblå himmel och sol gör inte saken sämre. Tjoho! :love:
 
Nu är mitt hemmakontor nästan klart! Jag ska in med en matta och upp med några tavlor/bilder på väggarna (hästrelaterat såklart :D ).
Men det blev nästan ett fullt släp med skräp till återvinningen, och så var det lite tetris att få in det som skulle sparas på vinden. Men det löste sig!
 
Senast ändrad:
Effektiv morgon! Red båda islandshästarna och sen fick shettisen springa lös och busa på ridbanan. Har putsat sadel, träns och stövlar och gjort klart allt i stallet för idag :) Nu dricker jag kaffe och ska snart ta tag i och städa upp lite här inne. Ungarna leker och gubben gick ut för att kapa ved.

:eek: Ja jäklar, det kan man kalla effektivt, en lördag och allt. Här är status: Morgonfodrat. Släppt ut hästarna. Dricker kaffe (äntligen! det var slut igår och det var en mycket sömnig dag med stor kaffelängtan men inte ens tid/ork att åka och handla). Allt annat återstår. :laugh:

Nej jag har faktiskt även handlat både människomat och hästmat om jag ska vara helt ärlig. Men alla övriga stallsysslor, en ridtur och en springtur står ännu på schemat. Samt att jag borde röja upp i köket och dra igång lite storkok på senaste köttleveransen. Men har deadline kl 18 då det blir pizzaafton med litet sällskap, får se vad som hinns med!
 
:eek: Ja jäklar, det kan man kalla effektivt, en lördag och allt. Här är status: Morgonfodrat. Släppt ut hästarna. Dricker kaffe (äntligen! det var slut igår och det var en mycket sömnig dag med stor kaffelängtan men inte ens tid/ork att åka och handla). Allt annat återstår. :laugh:

Nej jag har faktiskt även handlat både människomat och hästmat om jag ska vara helt ärlig. Men alla övriga stallsysslor, en ridtur och en springtur står ännu på schemat. Samt att jag borde röja upp i köket och dra igång lite storkok på senaste köttleveransen. Men har deadline kl 18 då det blir pizzaafton med litet sällskap, får se vad som hinns med!

Jag kan va sjukt effektiv om jag vill :D Men kaffe behöver man, annars överlever man ju inte:nailbiting:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 417
· Visningar
39 776
Senast: Catsu
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 756
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Födda -21
  • Wobbi stövlar

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp