Vad gör vi del CXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså. Vi har fått en ny chef som är så fruktansvärt narcissistisk.

Vet ni vad han gjorde under sin första tid som chef?
Jo, han kallade in alla medarbetare en och en på sitt kontor, höll ett långt tal om sig själv och (håll i er) LÄSTE UPP SINA LINKED IN-OMDÖMEN, "så att ni får en bild av hur jag är som ledare!".
Självklart var det bara överdrivet fina ord, "XX är fantastisk som ledare, han ser till hela organisationen och bryr sig om alla, han är oerhört kompetent, han är enormt driven och ambitiös, han levererar skyhöga resultat", bla, bla.

Vem fan gör så?! :laugh:
 
Alltså. Vi har fått en ny chef som är så fruktansvärt narcissistisk.

Vet ni vad han gjorde under sin första tid som chef?
Jo, han kallade in alla medarbetare en och en på sitt kontor, höll ett långt tal om sig själv och (håll i er) LÄSTE UPP SINA LINKED IN-OMDÖMEN, "så att ni får en bild av hur jag är som ledare!".
Självklart var det bara överdrivet fina ord, "XX är fantastisk som ledare, han ser till hela organisationen och bryr sig om alla, han är oerhört kompetent, han är enormt driven och ambitiös, han levererar skyhöga resultat", bla, bla.

Vem fan gör så?! :laugh:
Vänta har vi samma chef? Har min chef dubbeljobb? :eek: :rofl:
 
Förra veckan hade jag ett (digitalt) möte med en arbetsterapeut. Hon var jättetrevlig :love: och det var första gången som det kändes som att någon inom vården faktiskt lyssnade på mig och inte bara avfärdade det jag sa med att alla har det så, att det är normalt eller vad som helst.

Hon skickade in en ansökan om tyngdtäcke direkt och idag ringde hon och sa att de som bestämmer redan har beviljat det :banana:

Vi har försökt få hjälp med detta genom BUP i över ett år utan att ha fått hjälp. Men när vi vände oss till sjukhusets stora rehabmottagning så gick allt på mindre än tre veckor.
Jag vet att det är några steg kvar och att allt inte är helt klart. Men vi har fått mer hjälp på tre veckor än vad vi har fått av BUP på över ett år och det är så skönt att det ÄNTLIGEN händer något! :)

Sen har vi fått några dåliga beslut från vården i veckan också. Så allt är inte bra, men en sak är i alla fall bättre än ingen sak :laugh:
 
Sov som en kratta inatt, vakna flera gånger i ren panik och trodde jag hade försovit mig. Stress påslag delux.
Meeen alltså 😍 Nästan så jag grät en skvätt i bilen hem av lättnad. Vilket bra samtal de blev med handledare och lärare 🌟 Skönt att höra att de faktiskt inte är något större fel på mig förutom mitt sviktande självförtroende ibland. Så nu går helgen till att smälta allt vi pratade om. Sen nya tag på Måndag 💪🏻
 
Alltså.. i vanliga fall skiter jag i att bädda sängen men nu när det har varit visning av mitt hyresboende så har jag ansträngt mig lite extra och petat täcket till på plats. Men varje gång jag kommer hem så är täcket lite föst åt sidan. Och jag undrade varför 17 man tycker att det är nödvändigt att flytta på mitt täcke :confused: Det står ju inte i vägen för något eller nåt.
Men nu börjar jag undra .... kan det vara katten? :cautious:
20210312_164614.webp

Dagens täckeläge.
Nu måste jag prova ett par dagar när det inte är någon visning :cautious:
 
Ligger i sängen igen och har nyligen vaknat (yep, rehab idag igen 🤣 ). Nästan pigg dock, efter närmare 3 h sömn!

Märkligt nog ett sug efter räkor. Det är ju inte ens gott :p men jag kanske ska ordna en räkmacka eller nåt framåt kvällen och se om det smakar bra. Får fundera på om jag ska våga mig på det när jag ska till stallet sen.
 
Vänta nu, har din chef också läst upp sina Linkedin-omdömen på ditt medarbetssamtal?! :laugh:
Nej men vi har haft 3(!) lära-känna-varandra samtals möten på 1 timma vardera där han oavbrutet pratat om sig själv och alla fantastiska saker han åstadkommit. Samt alla gånger han fått rycka in och vara hjälte.
Hans version av Linkedin omdömen var att han helt enkelt bara berättade vad folk sagt. Bara bra grejer alltså. Utan källa :D
 
Nej men vi har haft 3(!) lära-känna-varandra samtals möten på 1 timma vardera där han oavbrutet pratat om sig själv och alla fantastiska saker han åstadkommit. Samt alla gånger han fått rycka in och vara hjälte.
Hans version av Linkedin omdömen var att han helt enkelt bara berättade vad folk sagt. Bara bra grejer alltså. Utan källa :D
Du får tipsa honom om att läsa ur hans LinkedIn sida :D
 
Ibland är det mycket turligt att katten är söt. Idag har hon slickat på insidan av mina lår så det är rött och ömt, bitit mig i fötterna, hoppat på mig när jag, faktiskt, knuffade ut henne. Jag har haft panik över min dator och eventuellt nytt cpu/grafikort osv. Hade datorn öppen så jag skulle höra direkt vad det var som lät. När jag vänder på huvudet är katten INNE i datorn, på moderkortet och undersöker intresserat. Jag får erkänna att jag skrek och plockade bort henne inte helt ömt. Inte för att det hjälpte, hon var tillbaka igen lika fort igen och jag fick lyfta bort henne fyra gånger innan hon fattade och satt på kontorsstolen och kollade istället.

Sedan försökte hon stjäla godis. :meh:

Hur som, slutet gott, allting gott. Det var cpu fläkten det var fel på och som lät högt. När jag tryckte försiktigt på en punkt så slutade ljudet direkt. Gissar att en skruv flyttat på sig lite, inte tillräckligt för att det ska påverka själv cpu temperaturen. Bara så det vibrerar ljudligt. Hurra. Tänker inte montera bort den och sätta på mer kylpasta med tanke på vilket helvete det är att montera den.

Mycket bra fredagspresent.

Edit: Katt sur, krupit in under fleecefilten och ligger och stirrar ut mig. De som säger att katter inte kan vara uttrycksfulla eftersom de har färre muskler i ansiktet har aldrig träffat Megara.
 
Har varit i stallet och fixat där några timmar, blev promenad (bettslat) med stora studs för hon var lite galen :angel:

Sen undrar jag varför jag började kalla henne stora studsbollen, det betyder ju även att det finns utrymme för en liten studsboll... han skuttade glatt på i skritttempo :banghead::laugh:

Stora studs med lilla studs i bakgrunden:
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20210312-194452_Video Player.webp
    Screenshot_20210312-194452_Video Player.webp
    91 KB · Visningar: 67
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 410
· Visningar
39 560
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 756
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp