Vad gör vi del CXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej men vi har haft 3(!) lära-känna-varandra samtals möten på 1 timma vardera där han oavbrutet pratat om sig själv och alla fantastiska saker han åstadkommit. Samt alla gånger han fått rycka in och vara hjälte.
Hans version av Linkedin omdömen var att han helt enkelt bara berättade vad folk sagt. Bara bra grejer alltså. Utan källa :D
Hahahaha! Låter precis som vår.
En kollega lovade att bjuda mig på lunch (med starköl) om jag på nästa gruppmöte påtalar att våra väggar i lunchrummet är lite väl kala och föreslår att chefen ska skriva ut sina omdömen och sätta upp, "som ett riktmärke för oss alla att sträva mot" :laugh:
 
Åh... Fick precis upp reklam på facebook, annons om ett jobb. Ett drömjobb. Och det råkar dessutom vara i närheten av där jag bor. Nackdelen? Jag saknar viss utbildning som de efterfrågar. Tveksamt om jag har tillräcklig kunskap och konkurrensen om det jobbet lär vara extrem. Borde kanske söka, men fan, känns verkligen som mindre än minimal chans att få det :(
 
Åh... Fick precis upp reklam på facebook, annons om ett jobb. Ett drömjobb. Och det råkar dessutom vara i närheten av där jag bor. Nackdelen? Jag saknar viss utbildning som de efterfrågar. Tveksamt om jag har tillräcklig kunskap och konkurrensen om det jobbet lär vara extrem. Borde kanske söka, men fan, känns verkligen som mindre än minimal chans att få det :(
Sök! Om du inte söker så har du garanterat ingen chans.
 
Åh... Fick precis upp reklam på facebook, annons om ett jobb. Ett drömjobb. Och det råkar dessutom vara i närheten av där jag bor. Nackdelen? Jag saknar viss utbildning som de efterfrågar. Tveksamt om jag har tillräcklig kunskap och konkurrensen om det jobbet lär vara extrem. Borde kanske söka, men fan, känns verkligen som mindre än minimal chans att få det :(
Säger med sök! Ingen minns en fegis eller vad brukar man säga 😄
 
Kom på att jag körde ju igång tvättmaskinen när jag kom hem 😅 Sen förträngde jag de pga av tröttheten som slog till ... Kröp under min värmefilt och somnade sött 🤨 Tror jag drar igång torkskåpet så de torkar snabbt. Orkar inte hålla på och krångla ikväll.
 
Alltså. Vi har fått en ny chef som är så fruktansvärt narcissistisk.

Vet ni vad han gjorde under sin första tid som chef?
Jo, han kallade in alla medarbetare en och en på sitt kontor, höll ett långt tal om sig själv och (håll i er) LÄSTE UPP SINA LINKED IN-OMDÖMEN, "så att ni får en bild av hur jag är som ledare!".
Självklart var det bara överdrivet fina ord, "XX är fantastisk som ledare, han ser till hela organisationen och bryr sig om alla, han är oerhört kompetent, han är enormt driven och ambitiös, han levererar skyhöga resultat", bla, bla.

Vem fan gör så?! :laugh:
En mycket liten människa som jag skulle lita på så långt jag kan kasta honom,
På en annan not, har jag sagt hur svag jag är i armarna?
 
Idag blev det stallet två gånger; fixade boxen och red en halvtimme på ridbanan (var ju isgata på vägen); skrittarbetade över bommar i förmiddags
😊
. Efter pyssel hemma i lugn och ro åkte sambonoch jag till stallet ikväll en sväng; jag bjöd på fredagsfika och så tog vi med middag från pizzerian med hem, härlig fredag
🥰
. Nu är det dags att duscha och krypa ner i renbäddad säng :love:.
 
Vi skulle på lite sen lunch hos sambons ena dotter. Vi kom dit 13:30 och åkte 20:30.
Vi har inte träffat hennes nuvarande kille. Han var underbar och verkar jättebra för henne. Så skönt! Men han har tyckt att hon ju inte är lik sin mamma vare sig till sätt eller utseende. Och inte heller tyckt att den hon är speglas så mkt i styvfarsan. Nu när han sett min sambo och henne ihop bara en kort stund så sa han. "Nu fattar jag! Nu vet jag var du kommer från.". :laugh:
De är så galet lika! De är rätt udda iom att de är så extremt underhållande med enormt mkt energi och personlighet. Och de pratar, tänker, känner etc likadant och gillar samma saker etc. Så roligt att hennes kille såg det direkt. 😂
 
Hahahaha! Låter precis som vår.
En kollega lovade att bjuda mig på lunch (med starköl) om jag på nästa gruppmöte påtalar att våra väggar i lunchrummet är lite väl kala och föreslår att chefen ska skriva ut sina omdömen och sätta upp, "som ett riktmärke för oss alla att sträva mot" :laugh:
Jag hade nog inte vågat med tanke på risken att chefen tagit det på allvar och faktiskt gjort det :nailbiting::rofl:
 
Sitter i RV'n forsta gangen sedan October ... vi har inte akt langt den har gangen, och bara over helgen, men sa kul att vara ute och rora pa sig igen. 🙂
Nu, tva veckor efter andra sprutan ater vi ute och traffar kompisar. Mestadels med ansiktsmask, men oh sa kul att vara ute och rora pa sig igen. Som jag saknat det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 410
· Visningar
39 560
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 756
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp