Vad gör vi del CXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Påbörjat målning i ett utrymme! Förhoppningsvis bara en strykning kvar på väggarna där. Sen blir det undersida av trappa och tak i det utrymmet så kan vi förhoppningsvis börja förvara grejer där ikväll 🙈 jösses vad jag har saknat den ytan, nu är allt huller om buller i hall och vardagsrum 🤣
 
Strax klar med första arbetspasset på drygt 2 veckor. Flåset är nog helt okej för jag gick de 7 våningarna upp i huset i lugn takt istället för hissen när jag hade lunchbesök hos "mina egna" vårdtagare och det gick fint, alltid härligt att höra att de undrar vart en hållit hus :). Dock mindre rolig start på morgonjobbet vid ett besök där inte tillräckligt med hjälpmedel finns så vid lyftet hög det till i nått ligament eller så bröstkorgen vilket fortfarande gör ont så bad om lättare besök för att slippa gå hem det första jag gör, men det ska tas upp med chef.
 
Hela förmiddagen gick åt till hemmagympass - att röja med motorsåg i hagarna. Mycket bränslepåfyllning, lyft, trött rygg men rent kring stängslet. Ganska mycket träd som ramlat sen i höstas. Sedan städat bilen, förberett middag och plockat ned belysning, fyllt släpet med saker till återvinning och sitter nu i trädgården och vilar.
 
Pustar ut på samma ställe som jag laddade upp på i morse: i soffan. Ridningen gick otroligt bra, hästen var så himla fin från första början och det kändes nästan som att vi aldrig gjort annat. Men jag fick ju jobba hårt alltså - skänkelvikning, öppna, förvänd galopp och hela kalaset. Benen skakade i bilen på väg hem och jag kan redan känna träningsvärken i magen komma krypande :laugh: Nu är jag sådär lycklig som jag bara är efter en tur till stallet och unnar mig en riktigt lat eftermiddag/kväll. Imorgon blir det ridning igen - ägaren är skadad och behöver all hjälp hon kan få och jag är sugen på att fortsätta bygga på dagens pass. Sen kommer jag definitivt inte att kunna gå på måndag :nailbiting:
 
Vilar ryggen i soffan, vi gjorde ett handlingsrace på förmiddagen, turades om att gå in i butiker, maken behövde diverse byggrejer och så köpte han en rulle staket som ska upp i trädgården. Jag gick på lös på mataffären och har nu typ mat för hela den kommande veckan. :o
Vi var även in en snabbis på XXL för att kika efter skor till sonen men vi hittade inga som dög åt storfot. Jag kikade även åt mig men hittade heller inga som var bra nog.
 
C98B62E4-7AB5-45B9-A5CD-BCF31F48C221.jpeg

Ganska grönt under efter att snön försvann. Fastnade i stolen i trädgården.
 
Installerar nya skrivaren, som vanligt är det mycket mer komplicerat än det påstås. Som jag trodde så måste jag ansluta via usb, grump. Men nu fungerar den iaf.

Kom på att det här inte är tillåtet. Varning: Köp aldrig från
Floryday
Sjukt hög avgift om man behöver returnera något, både till och från. Plus att man överöses med reklam och kundservice är dålig och produkterna stämmer inte med beskrivningen. Aldrig mer säger jag. :down: Med fraktkostnaden räknade jag ut att jag går på minus på en av produkterna så den får stanna här och lagas.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 416
· Visningar
39 776
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 756
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Födda -21
  • Wobbi stövlar

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp