Vad gör vi? Del CXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma! Det var enklare än jag trodde att ta mig till Bauhaus, tar bara en evighet, buss - pendel - buss drygt en timme.

Men så typiskt de hade bokstavligen allt, en hel del kunder (testosteronen flödade om man säger så) och jag. Hittade någon som jobbade där och de hade bokstavligen allt, och jag menar allt, i skruv och mutterväg förutom M5 mutter!!! 🤬 Gick över till Biltema och de sålde bara i paket, var inte intresserad av 100 muttrar i olika storlekar för 175 kr när jag behöver fyra M5 muttrar. Verkar som Classe har M5 och eftersom jag ändå ska lämna tillbaka tejp så får jag passa på då.

Men fick iaf med mig jord och hink + en marocansk mynta som är otroligt god när man gör mynta te. Men den är liten och eländig så vi får se om det någonsin blir tillräckligt med blad för att koka en kopp.
 
Hemma! Det var enklare än jag trodde att ta mig till Bauhaus, tar bara en evighet, buss - pendel - buss drygt en timme.

Men så typiskt de hade bokstavligen allt, en hel del kunder (testosteronen flödade om man säger så) och jag. Hittade någon som jobbade där och de hade bokstavligen allt, och jag menar allt, i skruv och mutterväg förutom M5 mutter!!! 🤬 Gick över till Biltema och de sålde bara i paket, var inte intresserad av 100 muttrar i olika storlekar för 175 kr när jag behöver fyra M5 muttrar. Verkar som Classe har M5 och eftersom jag ändå ska lämna tillbaka tejp så får jag passa på då.

Men fick iaf med mig jord och hink + en marocansk mynta som är otroligt god när man gör mynta te. Men den är liten och eländig så vi får se om det någonsin blir tillräckligt med blad för att koka en kopp.

Köpte 10-pack M5-muttrar på Jula igår.
 
Känner mig "schleten" I skallen nu. Kan ju bero på att hankatten väckte mig två gånger (lät katterna sova inne inatt pga regnet vilket jag fick ångra lite lätt 😏🙄) först vid 4 "skrek" han och halv 6 spydde han upp päls under sängen och fick åka ut. Beror säkert även på att jag allra mest suttit och pluggat engelska flitigt även idag (desto roligare idag då jag skulle göra ett muntligt tal om en film; valde den fantastiska om Amberly Snyder) 😊. Efter lasagne till middag är de strax dax för stallet (hade tänkt rida en dag extra denna vecka men återstår att se om pållan rullat sig värre i dagens regn eller om det går att sadla, det blir som det blir och det är lixom helt okej; skönt att släppa på perfektionismen! ) 😊.
 
Wow vilken hockeykväll det blir. Börjar med Islander-Pens klockan sex och sedan går det i ett fram till sista matchen 01:30 med Lightning-Panthers, 'The Battle of Florida.' Förhoppningsvis kan jag hålla mig vaken tills dess.

Funderar allvarligt på att göra våfflor ikväll och njuta framför datorn. :up:
 
Så sjukt rastlös, men också så sjukt trött för att ta tag i något... Hatar den här känslan! :cautious:

BORDE börja med maten, BORDE lägga i en tvätt, BORDE dammsuga och damma, och jag BORDE packa in kläder i garderoben. Men vad gör jag? Sitter som ett ufo på en pinnstol i köket med en kopp kaffe och kollar in i väggen med tom blick....🙄
 
Så sjukt rastlös, men också så sjukt trött för att ta tag i något... Hatar den här känslan! :cautious:

BORDE börja med maten, BORDE lägga i en tvätt, BORDE dammsuga och damma, och jag BORDE packa in kläder i garderoben. Men vad gör jag? Sitter som ett ufo på en pinnstol i köket med en kopp kaffe och kollar in i väggen med tom blick....🙄
Usch, precis samma här. :meh: Plus lite söndagsångest på det hela.
 
Äter våfflor med grädde och hemlagad blåbärssylt och tittar på hockey :love:

Kom igeeeen Fishsticks, döda de eländiga pippifåglarna som inte ens kan flyga (Pens om någon undrar). Fattar inte varför jag hetsar upp mig när det är två lag jag är totalt likgiltig inför.
 
Det tror inte jag,vi har inte samma hundägarkultur som tex Usa. Vi har heller inte shelter i var o varannat gathörn.Eller lösspringande hundar lite överallt.
Jag tror absolut det kommer bli så. Alltid några valpar på blocket som säljs efter sommaren också för att man börjar jobba igen.

Fast jag har förvisso en liten förhoppning om att hitta en omplacering bland coronahundarna där ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
199
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag funderar på vad det ska bli för middag... jag tror det blir rökta räkor.
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 344
Senast: Noxos
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 115
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 328
· Visningar
36 800
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp