Vad gör vi? Del CXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi var en sväng till byggfirman idag och fyllde på med trallvirke inför sommarens projekt. Jäklar vilken prishöjning mot ifjol :mad: 50 % upp per löpmeter!!
Tack o lov så hade dom Kristihimmelfärds-rabatt på 15 % på hela köpet så lite billigare kom vi undan på det hela (vi köpte lite annat också), men ändå 🤬💸:turd:

Jag är inte förvånad, tydligen har det redan ökat ännu mer på en del ställen.. Det har pratats om att trallvirket kan komma att ta slut, för att typ halva Sverige gör om hemma nu under pandemin.. Men ändå störigt att det blir just när en själv ska köpa!
 
Lämnar över allt som har med företaget att göra till ny redovisningskonsult. Precis allt. Det kommer att vara väldigt skönt när det är gjort. Företaget kommer betala hyra (eftersom typ hälften av mina 4ha är täcka av grejer som är relaterat till företaget) så länge jag har kvar gården och det är fortsättningsvis min enda koppling.

Det kommer bli en lättnad. Hen har redan läxat upp de inblandande 😁😎
 
Har precis startat igång vattnet för att fortsättta fylla vatten i nya poolen. I år satsade vi på en pool för hela familjen med drygt 6500 liter. Ni kan ju tänka er vilken tid det tar att fylla med en trädgårdsslang :rofl: Men så tacksam att vi får lov att fylla med vattnet från gården (egen brunn) och inte köpa en vatten :up::D
 
Och så köpte jag ett par ursköna skor med memoryfoam-sula. Jag behövde verkligen ett par nya skor (de gamla har hål på insidan och gör ont om jag försöker använda dem), så varför har jag lite smått dåligt samvete.... :cautious: De var inte ens speciellt dyra - 450 kr....
 
Okej, det kan vara så att jag just råkade köpa lite böcker för över 6000:- :cautious: Så himla typiskt mig, har en tråkig dag på jobbet och kommer på att jag ska kolla efter en viss bok som jag vill ha och plötsligt ligger det 10 andra böcker i varukorgen och hoppsan hejsan, plötsligt har köpet bara gått igenom :angel:
Reparerade bilen för samma summa igår :laugh: Mycket bättre med böcker mao! Vad blev det för något?
 
Mulet och småregnar. Vaknade halv sju, somnade om och sov till 9. Sov såå gott :love: . Nu har jag varit flitig med engelskastudier (med kaffe och choklad till :d) så snart kan jag släppa det :). Har tänkt handla i närbutiken åt morfar idag och sen blir det stallet :).
 
Laddat upp med "ost" (veganskt bredbart pålägg), kex, vindruvor och vitt vin. Det ska konsumeras när vi äntligen fått fart på den fördömda robotgräsklipparen.
Ska prova ett nytt vin idag. Brukar alltid dricka Gazela, men den här hade fin etikett så jag tänkte testa.
16210776494652337204035269773261.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
199
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag funderar på vad det ska bli för middag... jag tror det blir rökta räkor.
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 346
Senast: Noxos
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 120
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 338
· Visningar
37 237

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp