Vad gör vi? Del CXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev ingen lugn dag. Blev kaos i stället. Jag behöver en pallyftare typ nu omgående pronto men kan inte hitta någon. Har letat överallt i hela skolan i en timme :banghead:
Är galet mycket studenter här, noll coronatänk, alla trängs och har sig. Jag har inte tid att få corona nu :meh:
Måste även få iväg ett paket nu omgående pronto men postnord sammarbetar exakt noll.
Behöver även gå iväg och släppa in någon snubbe som väntat på mig i en kvart, och måste hjälpa studenterna flytta in saker i flyttbil typ nu pronto.
Frustrerad :rage:

Ska släppa in den stackars snubben sen tänker jag stoppa huvudet i sanden och äta lunch. :cautious:
 
Hintat väldigt tydligt till IT att borde inte jag få hämta ut ny laptop nu, som alla andra får? Bara för att min gamla har 2mån kvar på leasing avtalet ska väl inte JAG straffas? :angel:

Det gick inte alls, så jag är mycket bitter.
(Fått pilla på en kollegas nya och jag vill ocksåå haaa.)
 
Tiden har aldrig gått så långsamt som nu... 2,5h kvar till visning :D i övrigt vill jag bara hem.... Kompis pappa är på sjukhuset så kompis fick låna soffan över natten. Var trevligt och hen både diskade och skjutsade mig till jobbet idag som tack, men jag har så svårt sova med andra i rummet så jag har knappt sovit inatt... är dyngtrött 😴 Tur det är lugnt på jobbet.
 
Känns som min dagar bara swishar förbi. Men bara 18 vardagar kvar av denna termin. Snart arbetslagsmöte på zoom och efteråt har jag bett om att få låna min häst :angel: Ska jogga honom en sväng på skogen så han kanske snart kommer i sitt täcke igen :D Han är som en liten tjock matglad ponny när de gäller mat ..
 
Riktig sommarvärme här också :love:
Vabbar, men barnet (barnen) anser sig friskt (dock inte välkommen till förskolan pga karens/smittorisk) och jag har inte massor på jobbet att stressa över (ovanligt nog) så det känns rätt bra ändå. Precis varit ute i två timmar.
 
Nu har jag hattat runt med pallyften Kåre (jag hittade den gamla skruttiga som är lite trasig och inte lyfter så bra. Den heter Kåre efter en gubbe min mormor kände... lång historia, men han var lite som en trasig pallyft 😅)
Helt svettig. Tunga jäkla saker, Kåre som inte hjälper supermycket, och pallar som ska till olika ställen och står så att jag måste ta dem i en specifik ordning och till och med flytta på en av pallarna 3 gånger för att få alla pallarna dit de skulle och inpassade med milimeterprecision.

Nu vill jag väldigt gärna ta en paus men vi får se om det blir någon. Har hämtat lite vatten i alla fall. :up:
 
Jag och hunden har varit till kulturgården och rensat i trädgården. Vi är med i en trädgårdscirkel som tagit sig an trädgården. Hade tänkt lämna hunden hemma men han hade bestämda åsikter i frågan så han fick följa med. Men han är uppskattad av de andra så det gjorde inget.

Har honom bunden och det var flera som gick omvägen förbi honom när de skulle hämta nåt. och vid fikat fick han både äpple, apelsin, smörgås och skorpor ;)

Nu behöver jag skärpa mig och börja förbereda inför imorgon när det kommer långväga gäster som stannar till här under sin resa norrut. Huset är tragiskt försummat så det är en välsignelse att det kommer folk :D Behöver både städa och fixa ett pajskal - ifall de inte är ätna när de kommer.
 
Aha, min mamma skulle kunna få för sig att ge bort något sånt. :(
Men är det något som måste användas snart? Eller går det att vänta till hösten eller något sånt så du hinner fundera i lugn och ro.
Jag vet inte. Det stod att jag gör upp om när med honom. Men känner att jag måste ringa snart och stämma av iaf..
Jaja, det löser sig, när jag smält det ett dygn eller så brukar det kännas bättre.
Tänkte på samma sak @Cattis_E
Du kanske inte behöver lösa ut presenten precis nu?!
Ta det när DU vet vad du vill ha gjort och när! Annars är det ju ingen present, men jag håller med Snurrfian att det är något som min mor också kan göra "i all välmening" :meh:, inget ont men inte så genomtänkt...
Precis så. Tack för att ni förstår min reaktion.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
199
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag funderar på vad det ska bli för middag... jag tror det blir rökta räkor.
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 380
Senast: Noxos
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 141
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 407
· Visningar
39 386

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp