Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kom iväg till Coop morse, tror jag var den enda kunden där. Skönt. Köpte mest frukt.
Sen kollade jag tv och råkade somna lite 😴 När jag vaknade tänkte jag att jag måste gå och handla men kom på att jag ju redan gjort det.👍
Just nu kollar jag Jens i vildmarken och efter det blir det Vem dömer Amy.
 
Är han lika bra på danska som på svenska? Killen jag träffar pratar bättre engelska än svenska, men det intressanta är att det inte bara är ordförråd/grammatik som skiljer sig utan även hur lätt/svårt det är att höra vad han faktiskt säger. Ibland när jag är trött ber jag honom ta vissa saker på engelska, bara för att faktiskt uppfatta allt ordentligt :p (som bonus har min egna engelska blivit mycket bättre sen vi började umgås)
Ja, han har jobbat någon vecka i månaden i DK i 30 år. Och även bott där. Danskarna brukar tro att han är dansk. Så han är bra på det.

Danskan är ju så himla annorlunda gentemot så många andra språk. Men sambon har dialekt som låter mer som Köpenhams-danska än bonn-danskan på vissa delar av Jylland tex. Så man fattar ju vad han säger bara man är i samma rum.

Han får också ett annat röstläge då han pratar danska. Inte sällan kommer han hem och är hes efter DK-veckorna. Och hunden hatar när han pratar danska iom röstläget som ändras. :laugh:
 
Kollat på film med ungarna, varit och hämtat ut paket med deras telefon och surfplatta, blivit gråhårig av att få ordning på alla inställningar i telefonen och plattan, ätit gudomligt god muffins och druckit för mycket kaffe. Slapp dag idag och jag börjar bli rejält rastlös!
Får ta och tända pannan och börja med maten så kan jag gå en promenad med hunden och fixa hästarna sen när maken kommit hem.
 
Har sovit uruselt i natt. Jag tror jag funnit ett mönster. När jag smörjer in fötterna sover jag dåligt, blir varm som satan och kan inte sova med täcke. Jag har sovit med vädringslucka och fönster öppna i natt, utan täcke. Är 15 grader i mitt rum just nu men när jag vaknade var jag ändå varm som en kamin och tyckte det var jobbigt.:cautious:

Nu är jag nyfiken på hur det kan bli så, men jag hittar noll när jag googlar så kanske bara är jag 🙄

Har i huset sover vi i och for sig tva vuxna och tva stora hundar i sovrummet ... men fonstret ar oppet (mycket!) har skjuts det at sidan och det ar mellan 30 och 60 cm oppet pa natterna och dorren till ovriga huset ar stangd. Varmen ar avstangd eller nedsatt sa den inte gar igang forran det gar ner under 10*C i hallen utanfor sovrummet. OCH vi har takflakten igang ocksa.
Da kan jag gosa ner mig under duntacket och vara precis sa varm jag kanner att jag behover.


Fick precis reda på att vi blir några fler på nyår och jag vet inte om jag är ok med det.

Planeringen var jag & sambon och 2 nära vänner som bor någon km från oss med deras 2 barn. Alltså 6p. Vi ska bara käka lite tillsammans spela lite spel och ta det lugnt.

Nu är det 3 till som sitter själva på nyår och vill komma över.

Jag är kluven. De 3 vet jag vilka det är de bor inte långt ifrån oss (samma stad) men vi umgås inte jättemycket. Jag tycker vi blir för många.

Funderar på att "skylla" på diabetesen eller nått och vara hemma.

Hur hade ni gjort? Eller är jag bara nojjig?

Inte alls nojig. Det blir ju helt klart for manga ... och med Diabetesen bor du definitivt inte knuffa nagra granser.
 
Någon granne tycker att det är lämpligt att stå på vår parkeringsplats... Sa tidigare att det var ok vissa specifika dagar OM de lämnade lapp i rutan med telefonnummer så att vi kunde ringa dem om vi behövde platsen. Sedan har de inte skött det och vi har sagt att de inte får använda platsen alls. Nu står det en biljävel där ändå, utan lapp i rutan. Så, nu försöker jag ringa parkeringsbolaget så att de får böter istället. Går inte jättebra, vet inte ens om jag står i kö eller om det bara tutar i luren i största allmänhet... Gissar att folk inte jobbar så länge idag men det kom inget meddelande om det...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 208
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 168
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
730
Senast: Svartkatt
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp