Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick precis reda på att vi blir några fler på nyår och jag vet inte om jag är ok med det.

Planeringen var jag & sambon och 2 nära vänner som bor någon km från oss med deras 2 barn. Alltså 6p. Vi ska bara käka lite tillsammans spela lite spel och ta det lugnt.

Nu är det 3 till som sitter själva på nyår och vill komma över.

Jag är kluven. De 3 vet jag vilka det är de bor inte långt ifrån oss (samma stad) men vi umgås inte jättemycket. Jag tycker vi blir för många.

Funderar på att "skylla" på diabetesen eller nått och vara hemma.

Hur hade ni gjort? Eller är jag bara nojjig?
Jag hade helt enkelt sagt nej. Kan inte de tre personerna bilda en egen bubbla i så fall?
 
Jag hade helt enkelt sagt nej. Kan inte de tre personerna bilda en egen bubbla i så fall?

Jag hintade om det också. Samtidigt vill man ju inte vara surpuppan men jag är en högrisk patient och de 2 som vi ska åka till känner jag ig trygg med i dessa tider.

Ibland är det lättare att skylla på diabetesen för då finns det ingen som kan ta illa upp :D

/Diabetikern som ibland vill ha lätta utvägar
 
Jag hintade om det också. Samtidigt vill man ju inte vara surpuppan men jag är en högrisk patient och de 2 som vi ska åka till känner jag ig trygg med i dessa tider.

Ibland är det lättare att skylla på diabetesen för då finns det ingen som kan ta illa upp :D

/Diabetikern som ibland vill ha lätta utvägar
Säg bara som det är. I och med att jag är riskgrupp kommer jag att stanna hemma om vi blir fler.
 
Jag hintade om det också. Samtidigt vill man ju inte vara surpuppan men jag är en högrisk patient och de 2 som vi ska åka till känner jag ig trygg med i dessa tider.

Ibland är det lättare att skylla på diabetesen för då finns det ingen som kan ta illa upp :D

/Diabetikern som ibland vill ha lätta utvägar
Det är klart okej det också. :) Det är inte ditt ansvar att påpeka för dem att det de gör är ganska dumt trots allt.
 
Jag hintade om det också. Samtidigt vill man ju inte vara surpuppan men jag är en högrisk patient och de 2 som vi ska åka till känner jag ig trygg med i dessa tider.

Ibland är det lättare att skylla på diabetesen för då finns det ingen som kan ta illa upp :D

/Diabetikern som ibland vill ha lätta utvägar
Fast SKYLLER på diabetesen gör du väl inte? Att man är riskgrupp är väl ett väldigt bra skäl att vägra träffa okända människor just nu.
 
Fast SKYLLER på diabetesen gör du väl inte? Att man är riskgrupp är väl ett väldigt bra skäl att vägra träffa okända människor just nu.

När jag skriver skyller på diabetesen så menar jag att jag säger att jag haft blodsockerfall/diabetesen krånglar så man inte är i skick att göra något/vara social. Det är att "skylla" på diabetesen :D

Och de 3 personerna är inte okända dock inga jag känner väl eller brukar umgås med.
 
När jag skriver skyller på diabetesen så menar jag att jag säger att jag haft blodsockerfall/diabetesen krånglar så man inte är i skick att göra något/vara social. Det är att "skylla" på diabetesen :D

Och de 3 personerna är inte okända dock inga jag känner väl eller brukar umgås med.
Jag tycker att du ska säga som det är istället. Är man i riskgrupp ska man definitivt inte umgås med människor man inte brukar träffa. Ingen ska göra det. Jag är inte i riskgrupp, men jag hade valt bort en sådan fest ändå. Alldeles för stor risk.
 
Jag tycker att du ska säga som det är istället. Är man i riskgrupp ska man definitivt inte umgås med människor man inte brukar träffa. Ingen ska göra det. Jag är inte i riskgrupp, men jag hade valt bort en sådan fest ändå. Alldeles för stor risk.

Rimmar ändå illa med mitt jobb. Jag är på plats träffar både kunder och ä ute på en del kundbesök (dock utomhus) så att säga till vänner att man inte vill komma när det är folk de känner känns lite vanskligt.

Eller så är det bara jag som överreagerar
 
Rimmar ändå illa med mitt jobb. Jag är på plats träffar både kunder och ä ute på en del kundbesök (dock utomhus) så att säga till vänner att man inte vill komma när det är folk de känner känns lite vanskligt.

Eller så är det bara jag som överreagerar
Jag jobbar på förskola. Träffar kollegor och barn dagligen. Men privat är jag väldigt försiktig, och följer alla restriktioner och rekommendationer. Alla kan vi inte jobba hemifrån, men resten av restriktionerna måste man ju kunna följa ändå. Det blir ju inte bättre ju fler "fel" man gör.
 
Inget jobb för mig idag. Sov uselt, vaknade och kände mig jätterisig. Åt frukost, drack en kopp te, fixade hundarnas morgonrutiner och la mig sedan i sängen igen. Nu ligger jag här med en hund på varje sida om mig och har sovit en stund till. Det känns betydligt bättre med allt nu, har dock huvudvärk. När jag pratade med en ansvarig på jobbet så hörde jag hur stressad han var. De hade nog behövt att jag var med och räddade situationen även idag... Försöker nu att inte ha dåligt samvete och inte tänka på hur kaosartad nästa vecka troligen blir eftersom vi ligger så mycket efter med allt nu...
 
Rimmar ändå illa med mitt jobb. Jag är på plats träffar både kunder och ä ute på en del kundbesök (dock utomhus) så att säga till vänner att man inte vill komma när det är folk de känner känns lite vanskligt.

Eller så är det bara jag som överreagerar
Jag skulle snarare säga tvärt om, att eftersom du inte kan skydda dig helt på jobbet så är det väl ännu viktigare att skydda dig privat. OM du nu skulle bli smittad på jobbet så är det väl inte alls bra om du träffar många på fritiden innan du hunnit visa symptom, eller tvärt om att de du hinner träffa privat smittar dig och så sprider du vidare det på jobbet sedan.
 
Kollar lite på högtalare till morsans tv. Hittade högtalare på mediamarkt där jag reagerade på att de nu, enligt dem på rea, kostade lika mycket som på netonnet som aldrig har rea. Enligt mediamarkt är de nu på mellandagsrean 1200kr billigare än vanligt. Av vad jag kan se på prisjakt så är mediamarkts senaste prisändring på just de högtalarna att sänka priset 100kr. Viss skillnad :cautious:
 
Kollar lite på högtalare till morsans tv. Hittade högtalare på mediamarkt där jag reagerade på att de nu, enligt dem på rea, kostade lika mycket som på netonnet som aldrig har rea. Enligt mediamarkt är de nu på mellandagsrean 1200kr billigare än vanligt. Av vad jag kan se på prisjakt så är mediamarkts senaste prisändring på just de högtalarna att sänka priset 100kr. Viss skillnad :cautious:
Ganska typiskt dem. Deras reor brukar inte vara mycket att hänga i julgranen ... Vägrar handla där av bland annat den anledningen att man faktiskt kan tex gå till Netonnet och få samma vara fast för mindre pengar.
 
Fick precis reda på att vi blir några fler på nyår och jag vet inte om jag är ok med det.

Planeringen var jag & sambon och 2 nära vänner som bor någon km från oss med deras 2 barn. Alltså 6p. Vi ska bara käka lite tillsammans spela lite spel och ta det lugnt.

Nu är det 3 till som sitter själva på nyår och vill komma över.

Jag är kluven. De 3 vet jag vilka det är de bor inte långt ifrån oss (samma stad) men vi umgås inte jättemycket. Jag tycker vi blir för många.

Funderar på att "skylla" på diabetesen eller nått och vara hemma.

Hur hade ni gjort? Eller är jag bara nojjig?
Jag hade sagt tvärnej och hänvisat till regler och restriktioner. :mad:
"umgås bara med personer i det egna hushållet".

Himla fräckt att vilja bjuda in sig till ett annat hushåll!!
 
Rimmar ändå illa med mitt jobb. Jag är på plats träffar både kunder och ä ute på en del kundbesök (dock utomhus) så att säga till vänner att man inte vill komma när det är folk de känner känns lite vanskligt.

Eller så är det bara jag som överreagerar
Fast att du möter folk på jobbet är ingen som helst ursäkt till att träffa folk på fritiden!!

ALLA har ett ansvar just nu. Dvs göra det man kan göra för att minska smittspridningen.

att träffa nya människor på nyår låter väldigt oansvarigt. Det är ju exakt tvärs emot restriktionerna.
 
Rimmar ändå illa med mitt jobb. Jag är på plats träffar både kunder och ä ute på en del kundbesök (dock utomhus) så att säga till vänner att man inte vill komma när det är folk de känner känns lite vanskligt.

Eller så är det bara jag som överreagerar
Tänker det är skillnad på jobb och att umgås privat. Jag åkte till Stockholm för praktik, jag åkte däremot inte till Stockholm för att ta en öl med kompisar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 209
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 168
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
730
Senast: Svartkatt
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Födda -21
  • Wobbi stövlar

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp