Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ganska typiskt dem. Deras reor brukar inte vara mycket att hänga i julgranen ... Vägrar handla där av bland annat den anledningen att man faktiskt kan tex gå till Netonnet och få samma vara fast för mindre pengar.
Jag handlar inte heller där, tycker det går att hitta sakerna till ungefär samma pris på andra ställen och har hört mycket negativt om deras kundservice. Inte för att jag brukar behöva kundservice, men OM det behövs så vill jag känna att det går att ordna på ett bra sätt. Senaste tiden har jag mest handlat teknikprylar på webhallen (såpass mycket att en i personalen nu känner igen mig... :o )
 
Städar ur bilen och hittade en oöppnad drickaburk under ena sätet... Hur kom den dit? När kom den dit? ett märke jag INTE dricker? :confused:

Har min bil varit ute på fuffens utan mig?

Möe skit var det iallafall. Nu ska den torkas ut ordentligt. Skönt att ha det att göra när man jobbar :D

På tal om annat Jag och sambon stannar hemma på nyår. Vi kommer skylla på att vi känner oss lite risiga så vill inte riskera något,
 
Jag har precis hört av mig till en tysk webbshop för att reklamera en julklapp till sambon :( Oklart hur enkelt det är (spricka i glaset på en absintfontän som upptäcktes när vi skulle använda den för första gången) men jag hoppas att företaget är vettigt att ha att göra med.

Kundtjänst svarade redan i morse och de skickar en helt ny ersättare utan extra kostnad, jag behöver inte krångla med retur av den trasiga varan heller. Känns superskönt och väldigt service minded av dem :up:
 
Har spenderat hela dagen i soffan, druckit massor av te, ätit en hel del godis (men petade i mig ordentlig lunch också). Har lite lätt huvudvärk som vägrar gå över, vet inte om det är pga godismängden, syrefattig luft här inne eller något annat. Känns iaf skönt med en dag där jag inte gör något vettigt alls. Killen jag träffar kommer hit senare när han är klar med sitt för dagen, hundarna vill inte ha motion pga regn, har ingen lust att städa, ska storhandla mat ikväll, känner inte för att titta på tv eller göra något annat heller. Hade kanske velat ta ett bad, men har inget badkar...
 
Sambon sitter på sitt kontor med mkt viktigt affärs-telefonmöte. Jag är nyfiken och försökte lyssna lite då jag var i rummet bredvid. På något jäkla sätt så verkar danskan inte höras lika bra ut som då han pratar svenska. :laugh:
Är han lika bra på danska som på svenska? Killen jag träffar pratar bättre engelska än svenska, men det intressanta är att det inte bara är ordförråd/grammatik som skiljer sig utan även hur lätt/svårt det är att höra vad han faktiskt säger. Ibland när jag är trött ber jag honom ta vissa saker på engelska, bara för att faktiskt uppfatta allt ordentligt :p (som bonus har min egna engelska blivit mycket bättre sen vi började umgås)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 208
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 168
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
730
Senast: Svartkatt
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp