Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Läser det här på expressen: https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/wallensten-om-intresset-hade-aldrig-nagot-val/

Känner mig inte alls som en del av problemet, haha. :D @Halfrek kommer du köpa hans nya bok? :angel:

"När hela Sveriges blickar riktades mot honom och Folkhälsomyndighetens presskonferenser blev Anders Wallensten snabbt en snackis. Och på sociala medier hyllades den biträdande statsepidemiologen stort för sitt utseende.

En typ av uppmärksamhet som han inte riktigt var van vid.

– Det var inget som jag hade väntat mig, men det blev så, säger Anders Wallensten."

Haha jag nöjer mig med att flukta på hans instagram dagligen :D
 
Nu ar det dags att starta dagen och aka ivag for att vara instruktor pa arets sista lydnads traning. I regnet. Och kallt ar det ocksa. Oh well ... Efter i dag blir mina kurser farre och mycket mer selektiva. :up:

Nu har jag tryck i mig julens största njutning. Lutfisk med riktigt tjock och krämig bechamelsås och kokt potatis.
Ätit så jag nästan mår illa.

Men eftersom lutfiskpaket bara finns i en enda storlek så har jag fisk kvar för ytterligare minst ett par måltider. :d:d:d

🤢
 
Tydligt att parkeringsbolaget inte svarar. Det tutar i all oändlighet (utan någon som helst notis om att man står i kö eller så) sedan avslutas samtalet pang poff. Ska försöka på andra sätt. Har börjat med att sätta en arg lapp i rutan på bilen...
Jag brukar skicka ett sms till Trafikverket (?) Med regnr, då får man reda på vem som äger bilen. Sen ringer jag helt enkelt upp ägaren.
 
Björnbärssåsen klar, picklade björnbär klara, hjortronpannacottan klar, det blev ett uppkok hjortronsylt på kuppen, karamelliserade lökkrämen är på gång, potatisterrinen gör jag nog imorgon medan hjortsteken vilar. Nu påbörjar jag istället kvällens middag med hjortfärsbiffar, hasselbackspotatis och sås på trattkantareller som vi hittade i skogen idag(!). Rårörda lingon till och ett förvånansvärt gott vin på plastflaska (Les Pious).
 
Läser det här på expressen: https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/wallensten-om-intresset-hade-aldrig-nagot-val/

Känner mig inte alls som en del av problemet, haha. :D @Halfrek kommer du köpa hans nya bok? :angel:

"När hela Sveriges blickar riktades mot honom och Folkhälsomyndighetens presskonferenser blev Anders Wallensten snabbt en snackis. Och på sociala medier hyllades den biträdande statsepidemiologen stort för sitt utseende.

En typ av uppmärksamhet som han inte riktigt var van vid.

– Det var inget som jag hade väntat mig, men det blev så, säger Anders Wallensten."
Jag undrar hur många fler hade följt råden om han hade fortsatt delta på presskonferenserna ... 🤔:angel:
 
Varit ute i skogen med hästen. Fortfarande lite blötsnö så köpt nya huf flex idag som sattes i. När jag kom tillbaka till stallet hade hon tappat en 😩. Tacksamt nog precis framför stalldörren så stallkompisen kom in med den. 😂

Däremit fick det bli en ny pannlampa inköpt idag. Den gamla har gett upp totalt efter 7 år. Får väl anses helt ok. Vore fint om man faktiskt såg rådjuren som var på 10 meters håll......
 
Efter lång mycket krånglig dag så kokar jag torsk åt vår gamla tant katt som sitter nöjt och väntar ❤️ Är man närmare 20 år så lever man livets glada dagar.

Måste skruva ihop en byrå till sovrummet med men känner mig inte så där jätte taggad direkt 😳 Skit bilen måste bokas in på verkstad med. Adjöss pengar 😝
 
Eftersom våran Volvo pajade dagarna innan jul, och den går tyvärr inte att väcka till liv igen. Utan det blir bil himlen, så står vi utan bil.
Farsan blir antagligen av med körkortet nu, pga sin demens
Så jag hade beställt kattsand och kattmat på Vetzoo för några dar sedan.
Det kom idag, så nu har jag plockat upp det.
4 säckar sand, 3 stora lådor (44pack) Pussie och en säck Solrosfrön
 
Jag brukar skicka ett sms till Trafikverket (?) Med regnr, då får man reda på vem som äger bilen. Sen ringer jag helt enkelt upp ägaren.
Lyckades ordna namnet genom att gå in på trafikverket och be om mail med sådana uppgifter. Personen som svarade hade lånat ut bilen till sin dotter men blev mycket upprörd när han fick höra att hon parkerat där hon inte får. Sååå efter ett tag löste det sig ändå :)
 
Äter den första ugnspannkaka jag gjort själv! :D Den är jättejättegod :d
20201230_184225.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 205
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 168
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
730
Senast: Svartkatt
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp