Nyårsnaglar fixade och snart kommer 26-åringen hit
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Björnbärssåsen klar, picklade björnbär klara, hjortronpannacottan klar, det blev ett uppkok hjortronsylt på kuppen, karamelliserade lökkrämen är på gång, potatisterrinen gör jag nog imorgon medan hjortsteken vilar. Nu påbörjar jag istället kvällens middag med hjortfärsbiffar, hasselbackspotatis och sås på trattkantareller som vi hittade i skogen idag(!). Rårörda lingon till och ett förvånansvärt gott vin på plastflaska (Les Pious).
Tyvärr är det inte coronaanpassad bjudning.
Å andra sidan, tar du med dig en riktigt bra Côte-Rôtie så kanske det går att ordna.
Antar nu helt enkelt att du lämnar en kasse med preppad mat imorgon till oss. Det är helt coronasäkert.. Jäklar, vad gott det låter.
Finns 2 flaskor Côte-Rôtie vid avlämnngsplatsen som ersättning...
Folk är tröga......Var precis till Ica och var tydligt inte den enda som tänkt handla inför nyår nu... Det som däremot förvånade mig var att det var många(!) kompisgäng där på 3-4 pers och flera par med tydligt gemensam ekonomi (använde samma självscanningsapparat). De strosade runt i största allmänhet och verkade inte alls fatta att det kanske är olämpligt när det t.o.m. står stora skyltar med "Handla ensam!" vid entrén...
Lyckades köpa vansinnigt goda potatisar. Lyckades även koka dem så där superperfekt. Som resultat sitter jag nu och äter potatis i stället för glass