Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Läser det här på expressen: https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/wallensten-om-intresset-hade-aldrig-nagot-val/

Känner mig inte alls som en del av problemet, haha. :D @Halfrek kommer du köpa hans nya bok? :angel:

"När hela Sveriges blickar riktades mot honom och Folkhälsomyndighetens presskonferenser blev Anders Wallensten snabbt en snackis. Och på sociala medier hyllades den biträdande statsepidemiologen stort för sitt utseende.

En typ av uppmärksamhet som han inte riktigt var van vid.

– Det var inget som jag hade väntat mig, men det blev så, säger Anders Wallensten."
Jag har heller inte bidraget till det, söta puddingen 😍
 
Jag har fastnat på Youtube ( Nähä, igen ) angående regreening eller att återföra naturen och växtligheten.

oerhört fascinerande människor det finns med så underbara visioner. Tänk om vi kunde fokusera på sådant istället för all skit
 
Läser det här på expressen: https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/wallensten-om-intresset-hade-aldrig-nagot-val/

Känner mig inte alls som en del av problemet, haha. :D @Halfrek kommer du köpa hans nya bok? :angel:

"När hela Sveriges blickar riktades mot honom och Folkhälsomyndighetens presskonferenser blev Anders Wallensten snabbt en snackis. Och på sociala medier hyllades den biträdande statsepidemiologen stort för sitt utseende.

En typ av uppmärksamhet som han inte riktigt var van vid.

– Det var inget som jag hade väntat mig, men det blev så, säger Anders Wallensten."

Det gör ju inte ont att titta på honom... :angel: men jag skippar nog en tatuering :rofl:
 
Paniken som uppstsår när man vaknar på morgonen är groggy, näsan rinner och ont i ena sidan av halsen och huvudet.

Själv på jobbet ingen att ringa in...

Sen inser man att man är diabetiker och det är därför man är groggy samt att man var duktig och smörjde in ansiktet igår med en svagt parfymerad kräm och det är därför näsan rinner. Halsont pga av snarkningar för att näsan varit täppt.

Jo men tjena vad pigg man känner sig.

På jobb helt själv i några timmar. Tror inte det kommer komma in någon.
 
Jag har nu bestamt mig att riva upp trojan jag stickat klart ... himla snygg ... men for liten da jag inte kollada med en liten lapp vilka stickor jag borde ha. :cautious: Och garnet som jag tankt sticka en troja av blir nagot annat ... det blir inte alls snyggt till det jag hade tankt mig. :cautious: Daremot tror jag att garnet som var tankt till en "jacka" men blir en vast blir himla bra.:p
 
Har sovit uruselt i natt. Jag tror jag funnit ett mönster. När jag smörjer in fötterna sover jag dåligt, blir varm som satan och kan inte sova med täcke. Jag har sovit med vädringslucka och fönster öppna i natt, utan täcke. Är 15 grader i mitt rum just nu men när jag vaknade var jag ändå varm som en kamin och tyckte det var jobbigt.:cautious:

Nu är jag nyfiken på hur det kan bli så, men jag hittar noll när jag googlar så kanske bara är jag 🙄
 
Har sovit uruselt i natt. Jag tror jag funnit ett mönster. När jag smörjer in fötterna sover jag dåligt, blir varm som satan och kan inte sova med täcke. Jag har sovit med vädringslucka och fönster öppna i natt, utan täcke. Är 15 grader i mitt rum just nu men när jag vaknade var jag ändå varm som en kamin och tyckte det var jobbigt.:cautious:

Nu är jag nyfiken på hur det kan bli så, men jag hittar noll när jag googlar så kanske bara är jag 🙄
Kan du inte prova smörja fötterna på morgonen eller mitt på dagen istället?

Är det något i krämen du inte tål?
 
Jag ska alldeles strax köra till jobbet. Jag har egentligen semester men pga sjukdom och semester så är det bara en klienthandläggare i tjänst. Det är lite tufft när det idag kommer fem domar, ska räknas en strafftid och lite annat smått och gott.
Jag ska dock bara jobba några timmar :)
 
Fick precis reda på att vi blir några fler på nyår och jag vet inte om jag är ok med det.

Planeringen var jag & sambon och 2 nära vänner som bor någon km från oss med deras 2 barn. Alltså 6p. Vi ska bara käka lite tillsammans spela lite spel och ta det lugnt.

Nu är det 3 till som sitter själva på nyår och vill komma över.

Jag är kluven. De 3 vet jag vilka det är de bor inte långt ifrån oss (samma stad) men vi umgås inte jättemycket. Jag tycker vi blir för många.

Funderar på att "skylla" på diabetesen eller nått och vara hemma.

Hur hade ni gjort? Eller är jag bara nojjig?
 
Fick precis reda på att vi blir några fler på nyår och jag vet inte om jag är ok med det.

Planeringen var jag & sambon och 2 nära vänner som bor någon km från oss med deras 2 barn. Alltså 6p. Vi ska bara käka lite tillsammans spela lite spel och ta det lugnt.

Nu är det 3 till som sitter själva på nyår och vill komma över.

Jag är kluven. De 3 vet jag vilka det är de bor inte långt ifrån oss (samma stad) men vi umgås inte jättemycket. Jag tycker vi blir för många.

Funderar på att "skylla" på diabetesen eller nått och vara hemma.

Hur hade ni gjort? Eller är jag bara nojjig?

Du behöver väl inte ens skylla på diabetesen, det är tyvärr helt oförsvarligt utifrån coronarestriktionerna. Det är iofs också samkvämet med era grannar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 209
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 168
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
730
Senast: Svartkatt
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Födda -21
  • Wobbi stövlar

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp