Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Visst är det märkligt... Jag har knappt sett mina föräldrar sedan mars :(. I somras satt mamma och jag ute och åt lunch en gång. I oktober sågs vi på ett utomhuskalas för mitt ena brorsbarn. Jag som annars brukade hälsa på minst två gånger/månad. Komma förbi spontant. Fika. Prata. Ta en loppistur med mamma. Undrar när vi får detta tillbaka igen.....
Ja, det är så konstigt. Känns som en helt annan tid, men ändå är det på något sätt fortfarande svårt att greppa och vänja sig. Vi pratade om det nu, att det är som ett helt år som liksom bara har försvunnit. Tiden har oupphörligen tickat på men man har knappt gjort något, knappt träffat någon. Hoppas verkligen att vaccinationerna flyter på nu och kan vara början på i alla fall något slags slut på det hela.
 
Alltså ibland är ju kommunikation usel antingen från ena eller andra hållet...Minns en gång ett par vi hade. Mannen var dement och gick bort först. Sen vart frun med dåligt hjärta uppskickad (vi hade kvar henne som vårdtagare) till sjukan. Det dröjde en tid och mina kollegor började undra och frågade om hon var kvar på avdelningen eller kommit hem utan vår vetskap?!? . Då hade jag ju precis sett dödsannonsen så hon var ju snarare på bårhuset....Men usch så uselt skött kring din far, så onödig stress det blir runt dig ❤.
Fy :(
Nu när det gäller min far så blir det hela bara så märkligt eftersom det (som jag förstått det) var hemtjänsten som såg till att han kom iväg till sjukhuset till att börja med. Hur kan det då bli att en person därifrån sedan får på sitt schema att besöka honom? Det är ju otroligt skumt.
 
Fy :(
Nu när det gäller min far så blir det hela bara så märkligt eftersom det (som jag förstått det) var hemtjänsten som såg till att han kom iväg till sjukhuset till att börja med. Hur kan det då bli att en person därifrån sedan får på sitt schema att besöka honom? Det är ju otroligt skumt.
Exakt, de bör ju kommunicera! Prata! Journaler!
 
Min skärm har börjat krångla. Det blir skuggor i höger del av den och den blir allmänt mörkare. Just nu fixar det sig genom att jag sätter på och av den några gånger och sliter ut sladden. Hoppades hitta något på mellandagsrean, men nope, en enkel, billig, vanlig, relativt stor skärm finns inte. Däremot gaming skärmar för 4000 med -17% pris är det gott om.
Du får köpa en gamingskärm och börja gamea ;):D
 
Trött och grinig, skit bilens air bag lampa lyser åter igen och ingen hittar felet & imorgon ska den besiktigas 😒 För övrigt hatar jag bilar, tog körkort i en ålder av 24 år så var väl inte jätte taggad direkt .. Och de här är andra bilen jag har såna där mystiska problem med som ingen kan finna svaret på. Som sagt vore fint med en mille eller två på konto så jag kunde skrota skit bilen 😂
 
Trött och grinig, skit bilens air bag lampa lyser åter igen och ingen hittar felet & imorgon ska den besiktigas 😒 För övrigt hatar jag bilar, tog körkort i en ålder av 24 år så var väl inte jätte taggad direkt .. Och de här är andra bilen jag har såna där mystiska problem med som ingen kan finna svaret på. Som sagt vore fint med en mille eller två på konto så jag kunde skrota skit bilen 😂
Är inte air jag "frivillig"? Måste den fungera för att bilen ska gå igenom besiktningen?
 
Mamma har smsat hela natten och dagen så nu har vi i alla fall pratat på FaceTime en stund. Operationen gick bra och allt verkar se bra ut :up:

Läkaren har inte sagt när hon får åka hem, det beror på hur läkningen av såret och blodproverna ser ut. Men troligen under helgen, så det blir nyår på avdelningen för den delen. Men hon har fått en rumskompis och de verkar ha hittat varandra bra, så de planerar att fira nyår ihop :)
Toppen att det gått bra
 
Min skärm har börjat krångla. Det blir skuggor i höger del av den och den blir allmänt mörkare. Just nu fixar det sig genom att jag sätter på och av den några gånger och sliter ut sladden. Hoppades hitta något på mellandagsrean, men nope, en enkel, billig, vanlig, relativt stor skärm finns inte. Däremot gaming skärmar för 4000 med -17% pris är det gott om.
Har dålig koll på var du bor, men om du råkar finnas i närheten av mig (precis norr om Sthlm) så har jag flera skärmar som fungerar bra som inte används alls utan bara står och samlar damm. Å andra sidan kanske det går att hitta något bra och billigt på blocket där du bor om du kollar lite? :)
 
Kollar på distansstudier. Hittade en som först lät intressant och som jag faktiskt hade behörighet för (det är fan inte mycket alltså...). Kollade sedan på vad kurserna innehåller och konstaterade att de utgår från att man inte kan något alls och att jag redan kan mer än vad som lärs ut i fortsättningskurserna... Min tanke var att försöka få papper på en del av mina kunskaper för att eventuellt ha lite lättare att få jobb, men alltså, det måste ju gå på något annat sätt...
 
Kollar på distansstudier. Hittade en som först lät intressant och som jag faktiskt hade behörighet för (det är fan inte mycket alltså...). Kollade sedan på vad kurserna innehåller och konstaterade att de utgår från att man inte kan något alls och att jag redan kan mer än vad som lärs ut i fortsättningskurserna... Min tanke var att försöka få papper på en del av mina kunskaper för att eventuellt ha lite lättare att få jobb, men alltså, det måste ju gå på något annat sätt...
Meeen.... Jag tänker att jag måste missförstå något :confused:. Är det inte en bra grej att du redan kan mycket? Om det mestadels rör sig om att du behöver få dina kunskaper dokumenterade, menar jag?
 
Meeen.... Jag tänker att jag måste missförstå något :confused:. Är det inte en bra grej att du redan kan mycket? Om det mestadels rör sig om att du behöver få dina kunskaper dokumenterade, menar jag?
Tänker att det är onödigt att plugga något jag redan kan helt och hållet. Alltså, jag vill ha papper på att jag kan det som jag kan, men tänker att om jag är "fullärd" så borde det gå finfint att få jobb utan att först trassla med distansplugg. Vill gärna lära mig något mer, också.
 
Tänker att det är onödigt att plugga något jag redan kan helt och hållet. Alltså, jag vill ha papper på att jag kan det som jag kan, men tänker att om jag är "fullärd" så borde det gå finfint att få jobb utan att först trassla med distansplugg. Vill gärna lära mig något mer, också.
Fast ibland krävs det ju dokumenterade kunskaper, annars kanske det är svårt att bevisa vad man kan? Ibland kan det ju vara lite stelbent... Men jag förstår din frustration.
 
Kollar på distansstudier. Hittade en som först lät intressant och som jag faktiskt hade behörighet för (det är fan inte mycket alltså...). Kollade sedan på vad kurserna innehåller och konstaterade att de utgår från att man inte kan något alls och att jag redan kan mer än vad som lärs ut i fortsättningskurserna... Min tanke var att försöka få papper på en del av mina kunskaper för att eventuellt ha lite lättare att få jobb, men alltså, det måste ju gå på något annat sätt...
Vad ska du plugga :)?
 
Jag har en liten kompis. :heart
En råka som inte kan flyga, en kompis hund hittade den och jag gick och fångade. Den väntar hemma hos mig på att SSPCA ska komma och hämta.
133726949_221162922881913_64888268562246527_n.jpg
Men lille plutt då :love:
 
Tänker att det är onödigt att plugga något jag redan kan helt och hållet. Alltså, jag vill ha papper på att jag kan det som jag kan, men tänker att om jag är "fullärd" så borde det gå finfint att få jobb utan att först trassla med distansplugg. Vill gärna lära mig något mer, också.
Man brukar kunna göra prövning (vet inte om det heter så fortfarande), det är ett stort prov i ämnet och sen får man något slags intyg på att man kan det man kan.
Du kan ju kolla med studievägledare på komvux eller nån högskola beroende på vilken nivå du är på.
 
Läser det här på expressen: https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/wallensten-om-intresset-hade-aldrig-nagot-val/

Känner mig inte alls som en del av problemet, haha. :D @Halfrek kommer du köpa hans nya bok? :angel:

"När hela Sveriges blickar riktades mot honom och Folkhälsomyndighetens presskonferenser blev Anders Wallensten snabbt en snackis. Och på sociala medier hyllades den biträdande statsepidemiologen stort för sitt utseende.

En typ av uppmärksamhet som han inte riktigt var van vid.

– Det var inget som jag hade väntat mig, men det blev så, säger Anders Wallensten."
 
Läser det här på expressen: https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/wallensten-om-intresset-hade-aldrig-nagot-val/

Känner mig inte alls som en del av problemet, haha. :D @Halfrek kommer du köpa hans nya bok? :angel:

"När hela Sveriges blickar riktades mot honom och Folkhälsomyndighetens presskonferenser blev Anders Wallensten snabbt en snackis. Och på sociala medier hyllades den biträdande statsepidemiologen stort för sitt utseende.

En typ av uppmärksamhet som han inte riktigt var van vid.

– Det var inget som jag hade väntat mig, men det blev så, säger Anders Wallensten."
Men nu till den stora frågan: Hur många har gjort Anders Wallensten tatueringar? 🧐🧐🧐
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 209
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 168
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
730
Senast: Svartkatt
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA
  • Skaffa barn eller inte

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp