Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har lilla råkan åkt iväg med SSPCA. Det såg inte lovande ut tyckte han med tanke på hur hon rörde sig, men hon slipper frysa ihjäl ute i snön i alla fall. :heart
Jag tycker de är så fina som kommer ut så fort för "bara" en vanlig viltfågel. De har till och med hämtat duvor och hjälpt till med svalungarna i stallet.
 
När min morfar blev så dålig att han inte fixade att bo hemma själv så bröt han lårbenshalsen i samma veva. Så när han åkte in på sjukhus och sen korttidsboende var mamma ful och sa upp hans boende. Då var de tvungna att lösa permanent boende för honom för han var hemlös...
Min far bor i bostadsrätt, så det är inte bara att säga upp boendet, annars hade han nog själv gjort det eftersom han är så less på den bostaden :cautious:
 
Var precis till hästen. Igår kändes det mest konstigt, idag kändes det för jävligt tomt och tårarna rinner än fast jag kommit hem.

Det värsta är när knappt 3-åriga sonen frågar efter honom, har försökt förklara att han blev dålig och inte kommer tillbaka, att han är död. Sonens svar på det är "x (kvarvarande ponnys namn) är lite ledsen" och "x älskar y (döda ponnyn)".
Sen föreslår han att vi kan leta efter y :cry:.

Tur det kommer nytt sällskap imorgon. Får låna två shettisar av en kompis, så ska vi leta en ny att köpa i vår.
 
Såg att det börjar en remake på ”Kommissarie Rex” ikväll. Ska nog se den eftersom jag gillade originalet. :D Fast helst hade jag ju sett originalet igen.
 
Mamma har smsat hela natten och dagen så nu har vi i alla fall pratat på FaceTime en stund. Operationen gick bra och allt verkar se bra ut :up:

Läkaren har inte sagt när hon får åka hem, det beror på hur läkningen av såret och blodproverna ser ut. Men troligen under helgen, så det blir nyår på avdelningen för den delen. Men hon har fått en rumskompis och de verkar ha hittat varandra bra, så de planerar att fira nyår ihop :)
 
Mamma har smsat hela natten och dagen så nu har vi i alla fall pratat på FaceTime en stund. Operationen gick bra och allt verkar se bra ut :up:

Läkaren har inte sagt när hon får åka hem, det beror på hur läkningen av såret och blodproverna ser ut. Men troligen under helgen, så det blir nyår på avdelningen för den delen. Men hon har fått en rumskompis och de verkar ha hittat varandra bra, så de planerar att fira nyår ihop :)

Men så skönt att höra! :heart
 
Suckar. Nu ringde en person från farsans hemtjänst och frågade mig om jag visste var han är någonstans. Kommunikationen verkar fungera oerhört bra kring allting här... :banghead:

(Personen jobbade alltså och hade alltså åkt hem till honom och upptäckt att han inte var hemma).
 
Suckar. Nu ringde en person från farsans hemtjänst och frågade mig om jag visste var han är någonstans. Kommunikationen verkar fungera oerhört bra kring allting här... :banghead:

(Personen jobbade alltså och hade alltså åkt hem till honom och upptäckt att han inte var hemma).
Alltså ibland är ju kommunikation usel antingen från ena eller andra hållet...Minns en gång ett par vi hade. Mannen var dement och gick bort först. Sen vart frun med dåligt hjärta uppskickad (vi hade kvar henne som vårdtagare) till sjukan. Det dröjde en tid och mina kollegor började undra och frågade om hon var kvar på avdelningen eller kommit hem utan vår vetskap?!? . Då hade jag ju precis sett dödsannonsen så hon var ju snarare på bårhuset....Men usch så uselt skött kring din far, så onödig stress det blir runt dig ❤.
 
Min skärm har börjat krångla. Det blir skuggor i höger del av den och den blir allmänt mörkare. Just nu fixar det sig genom att jag sätter på och av den några gånger och sliter ut sladden. Hoppades hitta något på mellandagsrean, men nope, en enkel, billig, vanlig, relativt stor skärm finns inte. Däremot gaming skärmar för 4000 med -17% pris är det gott om.
 
Jag har precis pratat i telefon i nästan en timme med min mormor. Om allt och inget. Det känns så konstigt fortfarande att vi inte kan ses. Jag var där och hälsade god jul genom hennes fönster, första gången jag såg henne sedan i somras (genom samma fönsterruta). Vi som brukade sitta länge och dricka kaffe ur riktiga små kaffekoppar med fat och äta kakor ...

Nu dricker jag glögg, försöker låta bli att äta upp det sista av min Västerbottensost (som jag egentligen vill spara till de sista skivorna av årets hembakta julbröd, men gudars vad jag älskar ost) och tittar på The Undoing.
 
Jag har precis pratat i telefon i nästan en timme med min mormor. Om allt och inget. Det känns så konstigt fortfarande att vi inte kan ses. Jag var där och hälsade god jul genom hennes fönster, första gången jag såg henne sedan i somras (genom samma fönsterruta). Vi som brukade sitta länge och dricka kaffe ur riktiga små kaffekoppar med fat och äta kakor ...

Nu dricker jag glögg, försöker låta bli att äta upp det sista av min Västerbottensost (som jag egentligen vill spara till de sista skivorna av årets hembakta julbröd, men gudars vad jag älskar ost) och tittar på The Undoing.
Visst är det märkligt... Jag har knappt sett mina föräldrar sedan mars :(. I somras satt mamma och jag ute och åt lunch en gång. I oktober sågs vi på ett utomhuskalas för mitt ena brorsbarn. Jag som annars brukade hälsa på minst två gånger/månad. Komma förbi spontant. Fika. Prata. Ta en loppistur med mamma. Undrar när vi får detta tillbaka igen.....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 209
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 168
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
730
Senast: Svartkatt
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp