Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har en liten kompis. <3
En råka som inte kan flyga, en kompis hund hittade den och jag gick och fångade. Den väntar hemma hos mig på att SSPCA ska komma och hämta.
133726949_221162922881913_64888268562246527_n.jpg
 
Jag har precis hört av mig till en tysk webbshop för att reklamera en julklapp till sambon :( Oklart hur enkelt det är (spricka i glaset på en absintfontän som upptäcktes när vi skulle använda den för första gången) men jag hoppas att företaget är vettigt att ha att göra med.
 
Det är skitjobbigt på vardagar att få upp henne i vettig tid!

Jag var lika dan nar jag vaxte upp. Jag HATADE verkligen mamma varje morgon nar hon (for det mesta hurtigt, da hon ju inte visste hur hon skulle hantera mig heller ... for inte hade nagon foralder pa den tiden en tanke pa att fraga barnet hur de ville ha det:idea::cautious:) RIKTIGT hurtigt steg in i mitt rum, slappte upp rullgardinen med en small och utbrast,
"Upp och hoppa lilla gumman, det ar en UNDERBAR dag ute i dag".

Nar mina barn var i 9-10 ars aldern fick de en vackarklocka och ansvaret att sjalva stalla klockan pa kvallen och ga upp pa morgonen. Jag paminde om att stalla klockan fran borjan och den mest morgontrotte behovde bara bli skjutsad till skolan och komma narmare en timma for sent en gang innan han kunde skota det helt sjalv.:angel:
 
Jag var lika dan nar jag vaxte upp. Jag HATADE verkligen mamma varje morgon nar hon (for det mesta hurtigt, da hon ju inte visste hur hon skulle hantera mig heller ... for inte hade nagon foralder pa den tiden en tanke pa att fraga barnet hur de ville ha det:idea::cautious:) RIKTIGT hurtigt steg in i mitt rum, slappte upp rullgardinen med en small och utbrast,
"Upp och hoppa lilla gumman, det ar en UNDERBAR dag ute i dag".

Nar mina barn var i 9-10 ars aldern fick de en vackarklocka och ansvaret att sjalva stalla klockan pa kvallen och ga upp pa morgonen. Jag paminde om att stalla klockan fran borjan och den mest morgontrotte behovde bara bli skjutsad till skolan och komma narmare en timma for sent en gang innan han kunde skota det helt sjalv.:angel:
Hon vaknar inte av väckarklockan och skäms inte när hon kommer för sent, vi har redan provat...
 
Ja, det var ju iaf bra att de inte skickade hem farsan igår och inte jagade tag på någon som kunde låsa upp åt honom. Nu under eftermiddagen ringde de igen för att berätta att han testats positivt för Corona.

Så, nu vill de absolut inte släppa iväg honom innan de är helt säkra på att han inte smittar någon mer. Med tanke på att han garanterat blivit smittad av hemtjänstpersonal så lär det väl dröja.

Och justja, jag fick 2 timmar övertid på jobbet idag och fick ställa in kvällens planer pga trött och tidsbrist... Lär åtminstone inte bli lika otrevligt som vanligt att få lönespecen sedan, om man nu ska försöka se något positivt.
 
Sitter och funderar på om folk blivit mer korkade av Pandemin eller om deras riktiga jag har kommit fram 😂🤦🏻‍♀️ Tror ju på de senare men ändå 🤔

Kollar också på den gamla hederliga Sprängaren som jag på började igår på SF kanalen, bästa med cmore att man kan spola lite som man vill 😂 Speciellt jag som är rastlös och har svårt att sitt stilla och kolla någon längre stund.
 
Ja, det var ju iaf bra att de inte skickade hem farsan igår och inte jagade tag på någon som kunde låsa upp åt honom. Nu under eftermiddagen ringde de igen för att berätta att han testats positivt för Corona.

Så, nu vill de absolut inte släppa iväg honom innan de är helt säkra på att han inte smittar någon mer. Med tanke på att han garanterat blivit smittad av hemtjänstpersonal så lär det väl dröja.

Och justja, jag fick 2 timmar övertid på jobbet idag och fick ställa in kvällens planer pga trött och tidsbrist... Lär åtminstone inte bli lika otrevligt som vanligt att få lönespecen sedan, om man nu ska försöka se något positivt.
När min morfar blev så dålig att han inte fixade att bo hemma själv så bröt han lårbenshalsen i samma veva. Så när han åkte in på sjukhus och sen korttidsboende var mamma ful och sa upp hans boende. Då var de tvungna att lösa permanent boende för honom för han var hemlös...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 210
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 168
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
730
Senast: Svartkatt
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp