Vad gör vi? Del CXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker alltid att det är så svårt att köpa julklappar, vill att det ska bli något bra och användbart men inte något tråkigt. Mamma är svårast, hon önskar sig inget för att hon inte vill belasta oss men samtidigt känns det extra viktigt nu när varken mormor eller morfar finns med oss <3

Men i år har jag faktiskt haft flera olika idéer... vilket så klart resulterat i att jag inte kunnat bestämma mig för något och därmed inte heller köpt något. Men idag kom det upp reklam för en av grejerna jag tänkt på och det kändes helt plötsligt 100% rätt. Så innan jag hann tänka efter hade jag smsat pappa och sagt att jag beställer en sak till mamma till hans adress och beställt grejen. Så nu hoppas jag att postnord hinner leverera innan jul!

Ska inte kasta sten i glashus, men jag har faktiskt aldrig haft problem med dem. Så förhoppningsvis blir det problemfritt denna gången också 😊
 
Ja alltså lite som smaksättning men här var det säkert närmre 2dl..

Nja ... nu vet jag ju inte vilket recept du tittat pa, men det ar mycket vanligt med senap eller ketchup i kottfarslimpa har. Det ar till och med kallat for en "classic meatloaf". :p Det ar ocksa vanligt att ha en "glaze" av ketchup, vinager, farinsocker, eller vad man tycker, som man sprider uppepa (?min Svenska har deteriorated sa jag kan inte alls uttrycka mig langre.:cautious:) Normalt sett sa brukar det vara runt en halv deciliter ketchup i kottfars limpan, men ar det en ketchup baserad glaze ovanpa sa gar det mesta till galzen.

I sydostra USA har man en hel massa olika senap recept dar det annars brukar vara "tomatigt". BBQ sas som ar senaps baserad till exempel (och de flesta vansinnigt goda) och garna senap i kottfarslimpan (ofta med senaps baserad glaze) i stallet for ketchup.:)
 
I somras firade jag och sambon sju fina år tillsammans.

Idag säger han att han "inte riktigt gillar Batman."

Jag är förkrossad och vet inte var jag ska vända mig. :cry:

shocked-batman-reaction-meme.webp
 
... Jag läste i en tråd här på buke igår om chipsgratäng (eller något sånt) och undrade då om det inte skulle kunna passa till min köttfärsgryta som jag har i kylskåpet.
Kom plötsligt ihåg det nu och funderar på om jag ska köpa chips till det 🤔
Om det är inte så gott så är det ju ingen skada skedd, chipsen blir nog uppäten ändå... :angel:
Rapport: Det går utmärkt! Det blir till middag på lördag (idag) :cool:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
71 72 73
Svar
1 440
· Visningar
40 380
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
928
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 047
Senast: Red_Chili
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
254
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår
  • Retrievertråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp