Vad gör vi? Del CXLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi pratade också lite om morbror som dog tidigt i morse. Det var väntat, så ingen chock egentligen... och det är en sådan där förlust som slår en med blandade känslor, för egentligen har morbror Harry som den person han var inte funnits med oss på länge. Så det är sorgligt, framför allt för faster, men samtidigt kanske nästan en lättnad.
Nu kan hon börja leva sitt eget liv igen, och jag som inte har varit där de senaste tio åren kan minnas en stor, bullrig, jätteskäggig karl som pratade så grovt pitemål att jag ibland bara log artigt, men som alltid var go och full av skratt! Vi kom inte alltid överens när jag blev äldre, men han var en riktig lekfarbror när vi var små!
 
Har spelat brädspel (Talisman) med maken i nästan tre timmar! Första gången vi spelar det, och tiden bara flög förbi!

Nu blir det ett avbrott till i morgon kväll då äventyret fortsätter :D!

4B8D6D9D-BABC-4B17-AE21-3C096EEDA859.jpeg
 
Vi pratade också lite om morbror som dog tidigt i morse. Det var väntat, så ingen chock egentligen... och det är en sådan där förlust som slår en med blandade känslor, för egentligen har morbror Harry som den person han var inte funnits med oss på länge. Så det är sorgligt, framför allt för faster, men samtidigt kanske nästan en lättnad.
Nu kan hon börja leva sitt eget liv igen, och jag som inte har varit där de senaste tio åren kan minnas en stor, bullrig, jätteskäggig karl som pratade så grovt pitemål att jag ibland bara log artigt, men som alltid var go och full av skratt! Vi kom inte alltid överens när jag blev äldre, men han var en riktig lekfarbror när vi var små!
Åh jösses, Farbror menade jag ju! Det brukar alltid vara mina morbröder som ställer till det. <3
 
Dagen till ära (20 år sedan Astrid Lindgren gick bort)blev det Emil I Lönneberga på öppet arkiv på SVTplay 🥰. Men jisses så deprimerande när pigan Lina hela tiden sjunger om döden, verkligen uppiggande verser 😅.
Emil är ju rätt gullig som rangordnar vem han tycker mest om..."Först kommer Alfred. Sen Lukas. Så Ida. Griseknoen..Mamma Pappa. Honom tycker jag om somlige dar, men inte somlige dar..Och Lina...Jag varken tycker om henne eller inte tycker om henne.. Ho får väl gå här som katta" 😅. Bara älskar dessa filmer 🥰.
 
Måste dra efter andan och duscha ikväll.
Det är krångligt eftersom jag har två slangar som hänger strax nedanför nyckelbenet och de får inte bli våta. Så plastpåse och mängder av tejp behövs. Efteråt ska jag tråckla ut slangarna igen.

Bara dialysfisteln är godkänd så ska slangarna opereras bort. Jag längtar.
Usch, jag bökade med samma sak idag. Det är inte alls kul.
 
Seeegt, tre timmar kvar innan jag får åka hem.

Grannen ramlade tidigare i veckan så han föreslog att jag skulle köra silaget själv till hästarna, men eftersom handbromsen inte tar riktigt och jag körde traktor själv för första, sista och enda gången för 3.5 år sedan när jag lossade en långtradare, så tror jag inte att jag fixa att släppa in mig själv i hagen utan att hästarna springer ut + lägga in balen i foderbordet utan att traktorn rullar iväg för mig. 😳

Det ska bli snöblandat i morgon, men jag har en bal utanför hagen som jag kan öppna och dra in silage åt dem så de klarar sig till efter helgen, så kan man köra in resten med traktorn senare i veckan. 🤔
 
Surrat lite med brorsan om det kommande besöket och vad vi ska hitta på, han tycker att barnen ska få lite kultur, jag tycker att vi ska åka Skottlands längsta zipline och gå på safaripark! :D

Oh nej ... Massor med sma Skotska byar med hotell ala Fawlty towers ... och slott och lochs. Scotland ar fantastiskt ... med "varning for far" skyltar till namnda slott, hotell🤷‍♀️, och vattendrag. Helt fantastiskt.
 
Jag kor en liten skolbuss med barn som av nagon anledning har "special needs". Det kan vara allt mojligt, de har nedsatt forstandsformaga, de har blivit mobbade, de ar "displaced" (homeless, men bor i ett shelter), de ar i fara (kidnapping, etc) de behover bara "settle in" lite grann.

I alla handelser har kor jag pa flera olika grupper av barn jag kor. Jag kor bade "general ed" (barn till vanliga klasser) lag och mellanstadiet och barn som gar i "life skills" (de flesta ar helt "non verbal" och kommer nog aldrig att klara sig helt sjalva), jag kor barn till tva special skolor for "behavior" (uppforande?) och jag kor ocksa barn till tva olika hogstadie skolor.

Jag sitter och lyssnar till nar de pratar ... jag kor ett "tight ship" och paminner nar jag behover att vi ar "the KIND and SAFE bus". Pa var buss ar vi snalla mot varandra och ingen, INGEN, retas med nagon annan. Jag kor, som sagt, till special skolor och inte bara till de vanliga skolorna. Den ena skolan tar elever som behover hjalp med sitt uppforande for att de blir orimligt arga eller bara inte kan modulera sin rost ratt och allt daremellan. Den andra special skolan ar for elever som blir valdsamma och kan slass och forsoka skada andra manniskor.

Jag satt och lyssnade pa nagra 9 -10 aringar som pratade ... de i den mer valdsamma skolan. Det ar kanske inte sa svart att forsta att de gar dar ...
N ... "Nar jag var homeless brukade jag ... " Han var mycket "matter of fact" och fortsatte sin tankegang som diskuterades av tre till. Sedan fyllde en i,
F ... "Innan min mamma tog sin overdos sa hon ... " Samma "matter of fact" rost. Sa pratar de varje dag ... det ar sa jag far halla i mig ibland, men jag har inga problem att forsta hur de har barnen har hamnat pa en skola for "valdsamma" elever.

Sa sma kroppar och sa stora manniskooden ...

Jag GILLAR verkligen de har barnen, de ligger langt efter sina jamnariga da de inte gatt i skola i langa perioder, och i storsta allmanhet haft det mycket svart, men de ar mycket omtanksamma och snalla igentligen ... tills de kanner sig orattvist behandlade. DA ...

Nu ar det sovdags ... jag kan beratta mer i morgon om ni vill
 
Vi pratade också lite om morbror som dog tidigt i morse. Det var väntat, så ingen chock egentligen... och det är en sådan där förlust som slår en med blandade känslor, för egentligen har morbror Harry som den person han var inte funnits med oss på länge. Så det är sorgligt, framför allt för faster, men samtidigt kanske nästan en lättnad.
Nu kan hon börja leva sitt eget liv igen, och jag som inte har varit där de senaste tio åren kan minnas en stor, bullrig, jätteskäggig karl som pratade så grovt pitemål att jag ibland bara log artigt, men som alltid var go och full av skratt! Vi kom inte alltid överens när jag blev äldre, men han var en riktig lekfarbror när vi var små!

Jag beklagar förlusten :heart Det är inte lätt även om det är väntat.
 
Vi pratade också lite om morbror som dog tidigt i morse. Det var väntat, så ingen chock egentligen... och det är en sådan där förlust som slår en med blandade känslor, för egentligen har morbror Harry som den person han var inte funnits med oss på länge. Så det är sorgligt, framför allt för faster, men samtidigt kanske nästan en lättnad.
Nu kan hon börja leva sitt eget liv igen, och jag som inte har varit där de senaste tio åren kan minnas en stor, bullrig, jätteskäggig karl som pratade så grovt pitemål att jag ibland bara log artigt, men som alltid var go och full av skratt! Vi kom inte alltid överens när jag blev äldre, men han var en riktig lekfarbror när vi var små!
Beklagar :heart Vilket fint minne :)
 
  • Hjärta
Reactions: Sel
Åhå....uppe med tuppen. Vi ska fara iväg och hämta hö om en liten stund, innan stormen drar in i eftermiddag.... :meh: Vi är under orange varning denna gång, så man vet ju inte vad som kan hända. Ska - för säkerhets skull - fylla badkaret med vatten. Inte för att vi brukar ha strömavbrott här, men bara för att vara på den säkra sidan med vatten till hästarna. Ugh!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 040
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 049
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 650
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 437

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp