Vad gör vi? Del CXLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här har det redan börjat blåsa. Det kommer i vågor. Vaknade av att lampan ute tändes. Det gör den bara om någon går förbi men måste ha varit blåsten som gör att den får ryck. Skulle åkt till lägenheten idag men med tanke på vädret så får det bli någon annan gång. Inte jätteroligt att flytta möbler i massa blåst och snöblandat jäkelskap :meh:
 
Jobbat gårdagen med förberedelser för storm, nytt möte i förmiddag o sen måste jag iväg t jobbet och hämta en Rakel-apparat fallifall.
Ska också mocka t hästarna innan och fylla vatten i dunkar om strömmen går så kan de iaf få vatten inne. Fyllde vatten i hagen igår 👍🏻
 
Här har det redan börjat blåsa. Det kommer i vågor. Vaknade av att lampan ute tändes. Det gör den bara om någon går förbi men måste ha varit blåsten som gör att den får ryck. Skulle åkt till lägenheten idag men med tanke på vädret så får det bli någon annan gång. Inte jätteroligt att flytta möbler i massa blåst och snöblandat jäkelskap :meh:
Här ven det i husets ventiler innan.
Tänkte Åh nej blåser det massor redan?
Men när jag var ute var det inte så farligt tyckte jag. Visst blåser det, men värre ska det ju bli...
Men flytta möbler en annan dag låter som en bra idé. Jag hade också planerat om om jag skulle det. Här regnar det redan en del.
 
Vad är det för kinkiga hästar du håller dig med 😁.
Min ena såg ut att ha stått utanför lösdriften hela natten med tanke på hur blöt han var.
Haha bortskämda 💁 Mamma mu har alltid hatat regn, speciellt nu när går utan täcke, hon är lik sin mamma som vägrade gå ut om det regna gick inte och få tag i henne i boxen på morgonen 🤣 Husse vill inte ha täcke på henne när hon har föl. Trulis han fryser trots att vi klär på honom ordentligt men värst tycker han mörker och blåst är. Palle vår stora klump han bryr sig inte så mycket om saker så länge du kommer och tar in honom i tid enligt han själv. Han var van att få mat vid fem och sen gå ut, så i början väckte han upp halva bygden vid fem tiden. Men sen skulle han in vid två igen tyckte han 😏 När vi har dem ute på sommaren väcker han dem inne i huset vid fyra fem för då är det dags för mat. Inne nu så stänger vi ju dörren då slipper folk höra honom när han bankar i väggen 🤣💁 Det är uppvuxna med att gå ut tidigt och in tidigt, det har sällan gått in senare en fyra oavsett om det är sommar eller vinter. Svårt att få ränderna och gå ur helt enkelt 😏 det ända som inte bryr sig är Maggan åringen men hon vet inget annat en att man går ut varje morgon och in varje kväll 😅
 
Förväntade mig kaos och snöstorm, ser mest regn :cautious: Jag tänkte hålla mig hemma idag och städa pga vädret, nu ser det inte så illa ut, men det är nog inte så mysigt trots allt.

Är trött! Nu frukost. Kan tydligen inte ha sovmorgon längre…
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 039
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 048
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 650
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 436

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp