Vad gör vi? Del CXLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Måste dra efter andan och duscha ikväll.
Det är krångligt eftersom jag har två slangar som hänger strax nedanför nyckelbenet och de får inte bli våta. Så plastpåse och mängder av tejp behövs. Efteråt ska jag tråckla ut slangarna igen.

Bara dialysfisteln är godkänd så ska slangarna opereras bort. Jag längtar.
 
Äter närproducerad getost och lufttorkad vildsvinsskinka, dricker chikko och har just dragit mig ur ett zoom-häng med en handfull nätvänner. Så roliga samtal idag! Och jag orkade så länge som jag ville. :) Donut-ekonomi, vibrationers påverkan på den fysiska kroppen, knäppa covidregler och vårkänslor som verkar finnas både här och i Seattle, men inte i Toronto där de tydligen har 45 cm snö.:eek:

Hade ett jobbmöte på eftermiddagen där jag fick så himla fin feedback på en grej jag långsamt och mödosamt åstadkommit. Gött!
 
Jag brukar ibland försöka gissa hur många notiser jag kommer att ha när sidan laddats klart (och DÄR erkände jag för alla vilken hopplöst pinsam Buke-nörd jag är) och ibland blir man ju chockad alltså! Det har hänt fler än en gång att jag muttrat till mig själv "Herrejävlar vad har jag sagt NU då :nailbiting:" när jag mötts av typ 60 notiser istället för de 20 jag gissat på :D
Och jag brukar gissa det innan jag ens loggar in dagen efter kvällen före som jag var på retligt humör eller inte fick mat i tid :nailbiting: 🙈 :D
 
Hur ska jag överleva helgen, är redan uttråkad deluxe och det är inte ens lördag en. :nailbiting:

Ska gå å lägga mig snart så det blir lördag vill ha dagarna överstökade snabbt, så kanske kan bli frisk nån gång å slippa bli uttråkad på det här sättet.
Inte för att vara sån men var glad att du är så pigg så du kan vara uttråkad. För mig handlade varje minut om att inte dö i 2 veckor.
Att bli uttråkad hade varit en lyx då
 
Varit mer eller mindre gråtfärdig hela dagen få det var min näst sista dag på jobbet och blev avtackad av arbetsgivare och kollegor. Så mycket kärlek. Fick också ett mail vidarebefordrat. Skickat till personen som organiserat avtackningen, från en kollega som inte var på jobbet. Som fick mig att gråta.

"Hej!

Jag vabbar men hälsa extra från mig snälla och ge en luftkram! Hon är en fantastisk människa, som kommer klara allt hon tar sig för 😊"

Alltså, sådant behöver man få höra ibland. ❤
 
Ligger under filt med mjuk och varm halsduk.
 

Bifogade filer

  • 20220128_220036.jpg
    20220128_220036.jpg
    170,5 KB · Visningar: 31
Inte min barnvecka men vabbade idag och sen åkte barnet ”hem” igen, känns SÅ ovärt och bara väntar på att bli sjuk nu. Barnet kommer tillbaka till mig på söndag kväll förvisso så hade väl smittat lika mycket då. Den andra föräldern verkar tänka att barnet bara kan vara förkyld och inte ha Covid - jag tänker några steg längre.

Meeen gjort är gjort. Skulle väl ändå få det endera dagen. ELLER så är det ”bara” en förkylning/influensa :up:

Har handlat och preppat kylen och skåpen fulla samt fyllt på med glass och Festis! Köpte också en massa smör för tror att vi ska baka, men vem vill äta Covidbullar?! :rofl:

(Nej, ingen har covid än men jag är pessimist just nu)

Edit. Barnet är för liten för att testa sig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 040
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 049
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 650
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 437

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp