Vad gör vi? Del CXLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kämpar på och försöker desperat få något vettigt gjort under arbetsveckans sista 44 minuter, men ärligt talat har jag nog gett upp lite redan. Jag är lite på den här nivån just nu, fast istället för att sparka in den i väggen sparkade jag ner den på golvet där den studsade emot ett bordsben innan den landade under soffan:

139930950_1700910440103469_115178694034544156_n.jpeg


Känns ju lovande att träningspasset jag ska gå på om en timme är ett sådant som kräver en hel del koordination :angel:
 
Halv sover i väntan på att hästarna ska få komma in 😅 Frågar man min farbror tycker han att klockan 14 är en bra tid att gå in 🤣 Sa att han snällt iaf få vara ute till 16 sen kan vi diskutera saken 😏
Haha. Såna vanedjur de är. :)
Mina damer fick vackert vänta till runt 21 innan vi släppte in dem. Stora hagar, och vi ville att de skulle röra sig fritt så mycket det gick.
 
Vi har ett par nya kolfläckar i golvet i köket, tur att golvet var redan slitet innan och det var dags för golvbyte 😅
Men extra tur att mamma var hemma och kunde släcka branden i brödrosten 🤯 alzheimerssjuka pappa hade försökt rosta kex, och när de första inte kom upp så försökte han igen ... 🙈

Det är ett par dagar sen det hände men det luktar fortfarande lite när man går in till köket, men de enda spåren är bara den nya brödrosten och de två kexstora kolsvarta "hålen" under mattan, vi lever iallafall! 😅
 
Fick precis höra av killen att rektorn från skolan hade ringt, tonåringen hade visst skolkat och var på väg med kompisar (de åker EPA). Tonåringen hade ringt killen och undrat om det var ok att han var med kompisar idag och sova över och kommer hem imorgon. Det hade killen sagt ja till i och med att det är helg, han hade inte sagt till honom att skolka, så nu blir det tuffa tag va nu killens ska göra som gör att tonåringen förstår att man gör inte så.
Känner mig glad att jag inte har egna barn med sådana här bekymmer just nu. Hade blivit gråhårig på nolltid. Nästan så jag beundrar tonåringsföräldrar hur de orkar.
Utegångsförbud
 
Utegångsförbud
Vet jag sa det en annan gång som ett förslag i förbifarten typ till honom, då sa han att det var i princip omöjligt då tonåringen går i skola och kan skita i att ta skolskjutsen hem, killen är för långt bort för att kunna påverka. Förvisso tror jag det är bortförklaringar, en tonåring har ändå kommit så långt i utvecklingen att de förstår.
Mamma satte hårt mot hårt när jag var tonåring.

Sen vet jag att killen sagt att mamman behöver va me på tåget också och det är väl där skon klämmer mest vad jag förstått det som.

Då tonåringen gärna vill köra epa, så föreslog jag att sätta krav på att skolan ska skötas annars blir det inget körkort, men antar mamman måste nog va me på det tåget också för att de ska ha effekt, men tror det skulle va en bra morot att få bort skolk.
Som det är nu beter sig tonåringen som han vill och kommer undan med det, speciellt när det är killens veckor.... tycker det är jobbigt att se på som åskådare och inget kunna göra i princip.
 
Haha. Såna vanedjur de är. :)
Mina damer fick vackert vänta till runt 21 innan vi släppte in dem. Stora hagar, och vi ville att de skulle röra sig fritt så mycket det gick.
Haha ja 😏 Tur jag älskar dem så mycket att jag anpassar mitt liv efter dem ❤️ Men vill inte ha en löpande Trulis längs staketet när de blir mörkt på isen. Han hatar när de blir mörkt, vet inte varför för det finns lampor på gårdsplanen men de hjälper inte.

Äsch snart vår och då vill han inte gå in klockan två iaf 🤣 Då kan han tänka sig vara ute till fyra fem utan att knota ❤️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 043
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 050
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 650
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 438

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp