Vad gör vi? Del CXLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
alltså den här hunden...

Innan promenad tror ni hon vart lugn sen? Nej nu har hon ju fått kompis och man bara mååååste busa så för att få still på de här lilla ligger hon nu i mitt knä och vet inte om hon ska vara nöjd eller sur :rofl:

271979467_269056175256965_7594051663710684050_n.jpg
 
Oh yay.... :meh: fick sms från sjukvården idag, jag har covid. Grattis, i och för sig har jag misstänkt det hela tiden, rätt skönt att få det svart på vitt. Är mycket spänd på vad killens prov kommer visa, jag hoppas att han inte har det.
Har börjat räkna tiden från det att jag insjuknade så jag vet när jag ska börja hålla koll på feberfri dagar utan symtom.
Försöker se om det är någon som vill köpa min ridlektion, även om jag blir frisk kommer jag inte kunna gå på den och man får inte rida igen, annars får jag se det som förlorade pengar, inte hela världen men känns på nått sätt bättre om någon kan få användning för min plats.

Ska till sjukgymnasten senare nästa vecka, kanske hinner bli frisk innan dess, blir jag inte det ringer jag någon dag innan och ombokar tiden. Så mycket meck när man får den här skiten, enda fördelen är väl egentligen att det kommer ta ett tag innan jag kan bli smittad igen om jag förstått det rätt.
Är nog ändå rätt glad att jag är vaccinerad med tanke på hur jag mått under dessa dagar, vågar knappt tänka på hur jag skulle mått om jag inte var vaccinerad. 🙈
 
Tänkte passa på att skritta ut i solen. Sagt och gjort. Red barfota då grusvägen är till synes helt bar utom på ett ställe tydligen det var is under gruset, så jävla lömskt 😡😖. Visst väderomslag men var inget man kunde se! Då hade jag alla gånger lagt på broddskorna!! Givetvis halkade pållan och satte sig på arslet och när hon försökte resa sig och inte kom upp direkt så lyckades jag instinktivt och smidigt glida av henne över korset och landa på fötter innan hon tog sig upp. Tackar högre makter för att jag inte fastnade och att hon verkar oskadd ❤️.
 
Halv sover i väntan på att hästarna ska få komma in 😅 Frågar man min farbror tycker han att klockan 14 är en bra tid att gå in 🤣 Sa att han snällt iaf få vara ute till 16 sen kan vi diskutera saken 😏
 
Fick precis höra av killen att rektorn från skolan hade ringt, tonåringen hade visst skolkat och var på väg med kompisar (de åker EPA). Tonåringen hade ringt killen och undrat om det var ok att han var med kompisar idag och sova över och kommer hem imorgon. Det hade killen sagt ja till i och med att det är helg, han hade inte sagt till honom att skolka, så nu blir det tuffa tag va nu killens ska göra som gör att tonåringen förstår att man gör inte så.
Känner mig glad att jag inte har egna barn med sådana här bekymmer just nu. Hade blivit gråhårig på nolltid. Nästan så jag beundrar tonåringsföräldrar hur de orkar.
 
Nähä, pojkar och flickor! Nu gör vi helg va? Jag ser inte någon egentlig potential att reta upp fler kolleger idag så jag kan lika gärna stänga datorn. Riktigt skönt med helg! Jag tjänstgjorde i Försvarsmakten förra veckan vilket gick över helgen också. Så nästan två veckor sen ledig dag sist.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 046
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 050
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 650
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 441

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp