Vad gör vi? Del CXLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har precis lagt mig i sangen. funderar pa hur jag ska liva upp helgen - har en ganska tom kalender, lite pa jobbet (bara fredag, ledig helg) och kanner mig allmant bleh over januarimorker och kyla - forslag pa hur jag kan liva upp mig sjalv mottas tacksamt!
Jag vet inte om du har bil, men ta på vintermössan, nyttja dagsljuset och åk ut till en park eller något där du inte varit! Kanske gå och se de där gröna papegojorna? :love:
 
Jag vet inte om du har bil, men ta på vintermössan, nyttja dagsljuset och åk ut till en park eller något där du inte varit! Kanske gå och se de där gröna papegojorna? :love:

Bil har jag inte, men jag funderade faktiskt pa att ta taget ur stan till "landet" och ga en langre promenad - vadret ser ut att vara helt ok, och jag behover nog ett par timmar i en my miljo och langt borta fran skarmar osv
Parakiterna finns overallt dar jag bor - hade 3 st som bodde i tradet utanfor mitt sovrum i min forra lagenhet, och det finns absolut massor i min lokala park - kanns fortfarande exotiskt!
 
Fast det handlar ju inte om en 'uppfattning'? Jag kräktes av tungspateln hos doktorn som liten också, eller om tandborsten hamnade för långt bak, det är väl ändå en helt naturlig reflex.
Näsblod känns inte heller som någonting inlärt. :p

Fast det ar inte manga som ar sa kansliga och om man inte ar det och aldrig hort “stories” on hur laskigt det ar har man inga forutfattade meningar om att det ar laskigt.
 
Ligger i sängen och fullständig matkoma råder efter middag på Trendigt Pastaställe med en kompis. Jag var precis nytränad när jag kom dit och därmed vrålhungrig, så jag kan eventuellt ha beställt in lite för mycket mat och jag insåg först nu hur MÄTT jag är 😅

Är för övrigt sjukt nöjd med att ha tagit initiativ till att möta upp den här vännen. Jag började året med att känna lite ånger över att jag låtit tre olika vänskaper rinna ut i sanden under 2020-2021. Veckan efter nyår bestämde jag mig för att göra något åt saken och kontaktade samtliga tre vänner. I söndags träffade jag vän 1 på brunch, i tisdags pratade jag med vän 2 (som bor flera timmar bort) på Skype en lång stund och idag träffade jag vän 3 på middag. Jag har alltså återupplivat tre vänskaper med människor jag tycker om inom loppet av 5 dagar :D Känns bra!
 
Fast det ar inte manga som ar sa kansliga och om man inte ar det och aldrig hort “stories” on hur laskigt det ar har man inga forutfattade meningar om att det ar laskigt.
Så är det ju! Fast jag tror inte att de vuxna människor som tycker testen är otäcka tycker så för att grannen sa att det var läskigt heller, de tycker nog det för att det är obehagligt helt enkelt. För dem då. Eller oss.
Jag tyckte bara att det var en lite märklig jämförelse att komma med, det kändes lite som om du ville få fram att obehaget runt testerna bara är inbillningssjuka, ungefär. Jag hörde hur mor min gjorde världens raphulkning inne på toaletten när de var tvugna att ta PCR-test då de kom på besök också, så det kanske går i arv. :wtf: :D Jag förstår helt och hållet att man drar sig för att ta test om man inte känner att det behövs.
 
Funderar på djur till nästa tavla. Fåglar känns uttjatat. Råtta är kanske too soon. Behöver vara ett litet djur som skulle kunna sitta på axeln
En åttabening? :love: Eller en bönsyrsa, deet vore ju enormt coolt!
En del är lite små, men du kan ju leka med skalan. ;) Här är en orchid mantis.
1643321925240.png
 
Bil har jag inte, men jag funderade faktiskt pa att ta taget ur stan till "landet" och ga en langre promenad - vadret ser ut att vara helt ok, och jag behover nog ett par timmar i en my miljo och langt borta fran skarmar osv
Parakiterna finns overallt dar jag bor - hade 3 st som bodde i tradet utanfor mitt sovrum i min forra lagenhet, och det finns absolut massor i min lokala park - kanns fortfarande exotiskt!
😮 Jag är bara Lite avundsjuk! <3
Men en promenad på landet låter väl utmärkt! Lyxa till det och ta med en macka och en termos till och med kanske? Spana in lite vårtecken.
 
Så är det ju! Fast jag tror inte att de vuxna människor som tycker testen är otäcka tycker så för att grannen sa att det var läskigt heller, de tycker nog det för att det är obehagligt helt enkelt. För dem då. Eller oss.
Jag tyckte bara att det var en lite märklig jämförelse att komma med, det kändes lite som om du ville få fram att obehaget runt testerna bara är inbillningssjuka, ungefär. Jag hörde hur mor min gjorde världens raphulkning inne på toaletten när de var tvugna att ta PCR-test då de kom på besök också, så det kanske går i arv. :wtf: :D Jag förstår helt och hållet att man drar sig för att ta test om man inte känner att det behövs.
Jag är likadan! Min kräkreflex är alldeles för aktiv för att klara av ett PCR-test utan vidare :crazy: Sambon tycker näsan är värst men för mig är svalget fruktansvärt verkligen!
 
Jag är likadan! Min kräkreflex är alldeles för aktiv för att klara av ett PCR-test utan vidare :crazy: Sambon tycker näsan är värst men för mig är svalget fruktansvärt verkligen!
Inte kan man göra något åt det heller, kommer det så kommer det.
Man kan tydligen få snabbtest hem nu som bara tas i näsan, men fick jag ett sådant senast jag beställde? Nä. :cautious:
 
Jag behövde köpa lite träningskläder. Var på Ellos sida och la ner i varukorgen. La in en rabattkod jag hade och korgen blev tom. Även när jag backade så var korgen tom.
Dagens i-landsproblem men jag har så svårt att hitta kläder som funkar så jag får verkligen granska allt supernoga och läsa kring material, form, etc så det tar massa tid.
Så när den tömdes orkade jag inte göra om. :meh:
 
Jag sover alltid bra på nätterna. Men nu ligger jag vaken med ont i höfterna, benen, halsen och med feber. 99% säker på Corona, tänkte bekräfta med pcr-test imorgon bitti, om jag får tag på ett.. :meh: det känns lite surt då man varit försiktig i två år och tagit tre sprutor. 🤷
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 052
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 051
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 650
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 443

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp