Vad gör vi? Del CXLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Han fick sina symtom före mig, då var det bara lite harklande, så ingen av oss tänkte så mycket på det just då i och med att det mattades av, men sen blev jag riktigt dålig under tisdagen. Så risken finns att vi blev smittade samtidigt eller att det är han som smittat mig men hans symtom är mildare än mina, hur som så är vi nu testade båda två.
Vi är båda trippelvaccinerade, hade knappt gått ens en vecka innan jag insjuknade, kan även vara så att jag blev smittad när jag var å vaccinerade mig på nått sätt. Har lite dålig koll på hur fort det visar sig från att man blir smittad tills det utvecklas till sjukdom.
En fd stallkompis blev rejält sjuk efter andra dosen och testade sig flera gånger men nope, ingen covid. Antagligen sjuk av själva vaccinet men gick ju över :). Kanske likadant för dig/er, håller tummarna att ni får negativt svar :). De tidigare varianterna har jag hört att inkubationstiden är oftast runt 5 dagar men 2-14 dagar kan man räkna med, omikronet vet jag icke men antagligen snabbare då det är mera smittsamt..
 
En fd stallkompis blev rejält sjuk efter andra dosen och testade sig flera gånger men nope, ingen covid. Antagligen sjuk av själva vaccinet men gick ju över :). Kanske likadant för dig/er, håller tummarna att ni får negativt svar :).
Hade det varit av dosen borde det kommit tidigare, tog den på torsdagen förra veckan och insjuknande i tisdags denna vecka. Har inte känt något av någon av doserna och de bieffekterna brukar komma en dag efter vad jag förstått.
 
Jag dras med en i princip kronisk huvudvärk som behandlas medelst stora mängder panadol/ipren. Idag funderade jag på om det faktum att jag inte dricker särskilt mycket kan ha med det att göra inte bara ögonen. Har i dag druckit knappt en dl och det blir aldrig mer än kanske fyra dl eller så. Så dricker nu en massa vatten, bleh.
Jag utgår ifrån färgen på min urin hur mycket jag dricker, är den åt det mörkare hållet ser jag till att dricka mer vatten.
 
Idag skippade jag som sagt promenaden hemma och gick en sväng och uppför ett par backar med pållan istället i regnet 😊. Pållan var måttligt road till en början men sen blev hon busig när jag triggade igång henne 😄. Vi skulle gå över ett dike som hon istället hoppade över och uppe på grusvägen kom ett bocksprång 😅.
Var ganska skönt med promenad trots regn, mest bara jobbigt att marken är lite "falsk" och hal så både jag och pållan halkade lite på ett par ställen 🙃. Regnrusket gör ju ändå att det efteråt är extra skönt med ett riktigt varmt bad och smakar ännu godare med soppa, grönsoppa till middag 😋. Meeen åååååh så skoj att mitt under soppkokningen råka slå ner den skållheta kastrullocket i glas i golvet....Glassplitter överallt över köksgolvet 🥴 så var ju bara att dra fram snabeldraken och plocka undan trasmattorna för tvätt senare. Lyckades göra ett blodprov på mig själv men hellre jag än katterna!
 
Mamma skrev att de hade fått erbjudande om att betäcka med Trulis lillebror i år, är bra sugen på att övertala husse att vi ska välja honom i år :angel: Var redan på tal förra året och vem vill inte ha en mini Trulis?! :love: Ja tack så nu måste jag påbörja operation övertalning av husse att Majsan ska få dejta Power i år :angel: Dumma mamma ..
 
Femaringen har ju inte heller nagon uppfattning om att det "ska" vara besvarligt eller jobbigt med en tops hogt upp i nasan eller i halsen. ;)
Fast det handlar ju inte om en 'uppfattning'? Jag kräktes av tungspateln hos doktorn som liten också, eller om tandborsten hamnade för långt bak, det är väl ändå en helt naturlig reflex.
Näsblod känns inte heller som någonting inlärt. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 056
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 051
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 653
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 443

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp