Vad gör vi? Del CXLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ni är tydligen inte funtade som jag... jag måste ha godis, choklad, chips, läsk och sånt hemma jämt - annars blir jag orimligt sugen på just det som inte finns hemma :cautious:
Jag har dessutom 1,5 mil enkel till närmsta affär, dyr ica nära, så att bara åka och handla gör jag inte (snåljåp :o).
Men om allt finns hemma är jag nöjd och kan ta en bit ibland. Min hjärna är konstig :bag:

Just ja, jag har en chipshörna som fungerar på samma sätt som godishyllan, det försvinner inte :D
 
Varit i stallet och fixat, lillhästen var riktigt lättfångad och kom travandes i hagen. Sen skulle storhästen ha godis, hon verkar ha lärt sig att om man tuggar på fickan kan man få godis... det var inte riktigt meningen :laugh:

Sen vände jag bilen hemma, gick riktigt snabbt! Körde inte något fram och tillbaka, gräsmattan är lite för mjuk. Men tog nog typ bara 10 minuter att vända. :banana:

Nu cykelvända med hundarna :)
 
Jag dras med en i princip kronisk huvudvärk som behandlas medelst stora mängder panadol/ipren. Idag funderade jag på om det faktum att jag inte dricker särskilt mycket kan ha med det att göra inte bara ögonen. Har i dag druckit knappt en dl och det blir aldrig mer än kanske fyra dl eller så. Så dricker nu en massa vatten, bleh.
 
Svarar båda, ja jag tyckte inte topsningen var speciellt trevlig men bara att göra å få det överstökat.
Han säger att han skulle ta testet om jag är positiv. Borde va bättre å göra det nu. Vet inte när ja får mitt svar, kan ju ta 1-3 dagar.

Ibland är han lite väl barnslig för att uttrycka det milt. Hans barn kommer nu i helgen, varav tonåringen nyligen haft förkylning men testat negativt och hans flickvän nu haft huvudvärk så han skulle ha lite koll. Om han ändå kunde ha lite koll på sig själv med. 🙄
Har ni haft symtom lika länge så ja, annars kan det vara rimligt att invänta ditt resultat men det hade varit utan symtom hos honom kan jag å andra sidan tycka.
 
Jag dras med en i princip kronisk huvudvärk som behandlas medelst stora mängder panadol/ipren. Idag funderade jag på om det faktum att jag inte dricker särskilt mycket kan ha med det att göra inte bara ögonen. Har i dag druckit knappt en dl och det blir aldrig mer än kanske fyra dl eller så. Så dricker nu en massa vatten, bleh.
Oj! Det där är ju alldeles för lite!!
 
Har ni haft symtom lika länge så ja, annars kan det vara rimligt att invänta ditt resultat men det hade varit utan symtom hos honom kan jag å andra sidan tycka.
Han fick sina symtom före mig, då var det bara lite harklande, så ingen av oss tänkte så mycket på det just då i och med att det mattades av, men sen blev jag riktigt dålig under tisdagen. Så risken finns att vi blev smittade samtidigt eller att det är han som smittat mig men hans symtom är mildare än mina, hur som så är vi nu testade båda två.
Vi är båda trippelvaccinerade, hade knappt gått ens en vecka innan jag insjuknade, kan även vara så att jag blev smittad när jag var å vaccinerade mig på nått sätt. Har lite dålig koll på hur fort det visar sig från att man blir smittad tills det utvecklas till sjukdom.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 056
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 051
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 653
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 443

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp