Vad gör vi? Del CXLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast det är ju olika. Jag tycker det är vansinnigt vidrigt och får i princip panik.

(Men jag gör det).

Och jag är skittacksam att jag inte haft en enda sjukdag sen corona kom, kräks av pinne i halsen o blöder i näsan av borsten.
Men kommer den dagen är det bara o bita ihop.

Femaringen har ju inte heller nagon uppfattning om att det "ska" vara besvarligt eller jobbigt med en tops hogt upp i nasan eller i halsen. ;)
 
Min femariga sondotter har tagit ett pcr test. Forvisso pa barnsjukhus utfort av en sjukskoterska, men barnet sa att det “kliade“ I halsen och det var Inga problem alls tyckte hon.
Han har gjort det nu, han beklagade sig lite medan han gjorde det men han gjorde det.
Lagt märke till ett mönster hos honom att han kan säga en sak för att sen göra tvärtemot senare. Tur att han inte är sån jämt.
 
Och jag är skittacksam att jag inte haft en enda sjukdag sen corona kom, kräks av pinne i halsen o blöder i näsan av borsten.
Men kommer den dagen är det bara o bita ihop.

Tom särbon har lyckats ta test själv och han är inte alls lika härdad som mig när det gäller undersökningar (dvs jag tycker han är fjaskig :angel: ).

Hade han inte testat sig hade han inte kommit innanför dörren här, de har smitta på hans jobb.
 
Hur hittar man choklad... :confused: ??? Jag lovar att jag skulle kunna vända upp och ner på hela huset utan att så mycket som hitta minsta chokladsmula..... :cautious: :D
Jag "råkade" köpa ett kilo svenskjävlar. Insåg vid leverans att jag skulle äta ihjäl mig, så bad sambon gömma dom. De är numera inlåsta i vårt kassaskåp och jag vet inte var nyckeln är. 🤨 Dock mycket effektivt!
 
Hur hittar man choklad... :confused: ??? Jag lovar att jag skulle kunna vända upp och ner på hela huset utan att så mycket som hitta minsta chokladsmula..... :cautious: :D

Ja, en mycket rimlig fråga, känner jag! Det händer med jämna mellanrum att jag går igenom och vänder upp och ner på allt i alla köksskåp och tänker att det rimligtvis borde finnas någon chokladkaka gömd eller bortglömd någonstans. Eh nej. :cautious:
 
Ja, en mycket rimlig fråga, känner jag! Det händer med jämna mellanrum att jag går igenom och vänder upp och ner på allt i alla köksskåp och tänker att det rimligtvis borde finnas någon chokladkaka gömd eller bortglömd någonstans. Eh nej. :cautious:

Är det nu jag ska berätta att jag har en godishylla i en garderob med bla choklad utan problem med att den försvinner? :D
 
Hur hittar man choklad... :confused: ??? Jag lovar att jag skulle kunna vända upp och ner på hela huset utan att så mycket som hitta minsta chokladsmula..... :cautious: :D
Ja, en mycket rimlig fråga, känner jag! Det händer med jämna mellanrum att jag går igenom och vänder upp och ner på allt i alla köksskåp och tänker att det rimligtvis borde finnas någon chokladkaka gömd eller bortglömd någonstans. Eh nej. :cautious:
Ni är tydligen inte funtade som jag... jag måste ha godis, choklad, chips, läsk och sånt hemma jämt - annars blir jag orimligt sugen på just det som inte finns hemma :cautious:
Jag har dessutom 1,5 mil enkel till närmsta affär, dyr ica nära, så att bara åka och handla gör jag inte (snåljåp :o).
Men om allt finns hemma är jag nöjd och kan ta en bit ibland. Min hjärna är konstig :bag:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 060
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 052
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 655
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 443

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp