Vad gör vi? Del CXLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Återigen, det har sagts många gånger. Man väljer sälv vilken fb man vill ha.

Jag har en begränsad skara "vänner" på fb.
Jag får inget konstigt, och inga konspirationsteorier etc. De som är mina fb-vänenr är sådana jag umgås eller skulle vilja umgås med. Alla är sådana jag känner personligen.

Det viktigaste i egentligen de grupper jag är med i.

De argument emot fb jag ser radar upp sånt som jag aldrig ser.

För mig är det allt som slumpmässigt kommer upp i feeden. Jag har självfallet inte rasister, homofober eller ”livets hårda-skola”-spån som vänner
 
Jag skulle säga att du överreagerade ordentligt.
Personligen hade jag tagit ut en semesterdag såfort jag fick tiden, men i ditt läge hade jag bestämt -men inte otrevligt- talat om att tandläkarbesöket är ett absolut måste om jag ska fungera på jobbet öht och att jag kommer in så fort som möjligt.
Jag kan förstå att du tycker det.
jag tycker att jag borde ha reagerat kraftigt tidigare.
Man lever och lär sig.
 
Återigen, det har sagts många gånger. Man väljer sälv vilken fb man vill ha.

Jag har en begränsad skara "vänner" på fb.
Jag får inget konstigt, och inga konspirationsteorier etc. De som är mina fb-vänenr är sådana jag umgås eller skulle vilja umgås med. Alla är sådana jag känner personligen.

Det viktigaste i egentligen de grupper jag är med i.

De argument emot fb jag ser radar upp sånt som jag aldrig ser.
Mitt ”argument” mot Facebook är helt enkelt att det är en tjänst jag inte känner något behov av och klarar mig utmärkt i att välja verksamheter som klarar av att publicera information utanför denna sfär. (Jag har inget emot att verksamheter erbjuder information på Facebook, men har väldigt mycket emot att det bara publiceras innanför denna gated community). Samtidigt som det är upp till var och en om man bara vill nå kunder inom grindarna.
 
Återigen, det har sagts många gånger. Man väljer sälv vilken fb man vill ha.

Jag har en begränsad skara "vänner" på fb.
Jag får inget konstigt, och inga konspirationsteorier etc. De som är mina fb-vänenr är sådana jag umgås eller skulle vilja umgås med. Alla är sådana jag känner personligen.

Det viktigaste i egentligen de grupper jag är med i.

De argument emot fb jag ser radar upp sånt som jag aldrig ser.
Jag har också en begränsad skara vänner på fb, ändå smyger sig det in inlägg där en vän svarat på någon kommentar på Expressens fb-sida och liknande där det sedan bråkas hejvilt om Magdalena Andersson, sport, dieter och gud vet vad mer folk har ork till att tjafsa om. Det är bara så himla tråkigt att allt ska bråkas och tjafsas om i oändlighet.

Sen att jag valt att inaktivera fb beror på andra orsaker, bl.a. att jag inte använder det mer än till att kolla matsedeln på en specifik restaurang där jag likväl kan ringa och kolla vad dagens är om jag nu vill veta. Ska jag ha något utbyte av sociala media så kan jag välja bort de som tar mer energi bara av att läsa igenom än de som gör mig genuint glad.
 
Klart du ska unna dig! Menade inte att shamea på ngt sätt 💓

Jag är av olika hälsoskäl typ tvungen att lägga om kosten. Mkt motvillig men kämpar på. Men funderar på att unna mig ett glas färskpressad juice nu 😅

Jag kände mig inte ett dugg shamead utan det var ett torrt konstaterande :D
När det finns annat i livet att se fram emot, typ resor, fotbollsmatcher och hästtävlingar, ska jag droppa mina kilon :)

Hoppas att du får rätt på kosten och hälsan :)
 
Återigen, det har sagts många gånger. Man väljer sälv vilken fb man vill ha.

Jag har en begränsad skara "vänner" på fb.
Jag får inget konstigt, och inga konspirationsteorier etc. De som är mina fb-vänenr är sådana jag umgås eller skulle vilja umgås med. Alla är sådana jag känner personligen.

Det viktigaste i egentligen de grupper jag är med i.

De argument emot fb jag ser radar upp sånt som jag aldrig ser.
Jag kör likadant. Jag har FB för att kunna posta bilder på djuren och följa släkt och vänner i Sverige framför allt, samt för ras/intressegrupperna jag är med i. :) Enda anledningen till att jag skaffade en användare till att börja med var för att kunna gå med i mötesgruppen för shibor här i Skottland, det är inte bara av ondo.
Jag är inte vän med folk som postar en massa trams jag inte vill läsa.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 069
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 064
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 656
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 446

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp