Vad gör vi? Del CXLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Körde lite idag också efter stallet :)

Kommit fram till att det är både roligast och enklast att backa, oklart om det är en fördel men men. Så fick vända bilen uppe på gräsmattan så den står åt rätt håll. Känns mycket säkrare med bilen nu, fortfarande osäker men får liksom inte panik över att den går fram längre :angel: . Fick inte riktigt fram den några gånger men backningarna gick bra :cautious: :up:
 
Jobbet ringde 20:15 ungefär och sa att var inne på verkstaden 07:00 i morgonen, och jag sa att det kan jag inte för att jag måste gå till tandkirurgi i morgon! då säger min chef att jag måste skjuta upp det. I *elevet* heller sa jag. så jag sa att han han har min uppsägning i brevlådan i morgon. Jag är trött att offra min hälsa för andra tycker att det är bättre för dem.
Så två saker, jag ska skriva ett brev och antar att jag är arbetslös nu.
Vad har du för arbetstider? Begärt ledigt för tandläkarbesöket? I övrigt håller jag med om att hälsan är viktigare än jobbet.
Man måste stå upp för sig själv annars blir man överkörd.
 
Noll biverkningar, sprutan kändes bokstavligen inte, lite ömt när jag klämmer på stället där de vaccinerade. Möööjligtvis är det lite stelt och känns på bröstet alldeles vid höger arm.

Bunkring var uppenbarligen helt i onödan. Nu har jag iaf mat och toapapper hemma.
 
Körde lite idag också efter stallet :)

Kommit fram till att det är både roligast och enklast att backa, oklart om det är en fördel men men. Så fick vända bilen uppe på gräsmattan så den står åt rätt håll. Känns mycket säkrare med bilen nu, fortfarande osäker men får liksom inte panik över att den går fram längre :angel: . Fick inte riktigt fram den några gånger men backningarna gick bra :cautious: :up:
När jag började övningsköra med min pappa när jag var 14 år höll vi till på en stor, öde parkering där jag fick träna på att starta, krypköra, backa och parkera i rutor. Han var dessutom väldigt bilintresserad, på gott och ont, men som övningsförare var det guld att få köra fem olika märken på en sommar. :up: Det gick galant att ta körkortet sedan när det var så dags när jag fyllde 18 och att jag är så pass säker förare har nog sin grund i alla timmar bakom ratten med pappa. 🥰

Övningskör allt du kan, du kommer ha igen det i längden. 🤓
 
Jag tvärskrek precis i högan sky då någor kallt och blött som en rutten blåsa landade på min nakna fot under bordet!😱

Tror ni inte det är kissekatt som varit in i badrummet, upp på handfatet och hämtat den lilla zippåsen jag just tinat en mus åt ormen i! Den höll förstås inte tätt så den var halvfull med vatten och jag antar att jag bara lagt den på sidan av handfatet när jag gick för att mata nudlarna. Tack för den, Kimchi! 😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 069
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 064
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 656
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 446

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp