Vad gör vi? Del CXLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det har tydligen kommit in corona i klassen, och är man vaccinerad ska man inte ens testa sig. Om man har symtom ska man däremot testa sig oavsett. Jag har (av andra anledningar) inte varit i skolan den här terminen, så förhoppningsvis är jag varken smittad eller har smittat. Men har ingen lust att bli det heller -iaf inte innan vaccinering- och ser det som lätt omöjligt i kombination med skola :down:. Men vill liksom få betygen och tror att jag behöver gå dit för det.
Prata med mentor/klassföreståndare, vi har några elever som är helt på distans just nu pga att de eller nära anhöriga är i riskgrupp. Praktiska moment samlas ihop och görs under ett lov/studiedag när det är få personer på skolan.
 
jag mår för dåligt för att förklara något som är komplext. det blir bara gnälligt.
men det är många orsaker
Jag får också en känsla av att du förväntar dig att folk är tankeläsare? Ibland måste man vara tydlig och försöka kommunicera vad det är man menar/vad man vill/vad man behöver. Det kan vara jättesvårt att stå på den "andra sidan" och försöka tolka signaler om en person inte är tydlig i sin kommunikation. Det blir väldigt lätt missförstånd och onödigt tjafs/bråk/osämja på det viset.
 
Ska snart åka ner till vårdcentralen och ta ett pcr test, febern pendlar mellan ingen och 39 grader. Snabbtestet visade ingen corona. Är trippelvaccinerad och den här sjukdomen kom nu knappt en vecka efter jag tog sprutan. Hoppas att det inte är corona, men har inga höga förväntningar. Grät mig till sömns igår. Vill bara bli frisk.
 
Pappa ringde och var smått förtvivlad.. Frös på inatt efter flera dagar med plusgrader för att sedan vända till plus och regn igen på morgonen :banghead: :down: Vägen gick tydligen knappt och ta sig fram på hem trots 4-hjulsstrift och hästarna ja de får vänta tills de blir ljust ute och sen blir de att grusa upp utav h*lvete om åringen och mamma mu ska ta sig ut idag.. Så less på denna vinter eller ja de är ju knappt vinter. Tycker synd om pappa som inte kommer i säng i tid efter jobbet.. Han snittar ca 4,5 timmes sömn efter nattjobb om han lägger sig typ isch direkt när han kommer hem. Sa åt han och lägga sig tills de blir just ute han ringde ju ändå vid halv sju 😬
 
Tokfisen här hemma är i vanlig ordning helt smärtfri utan smärtstillande och tycker mest vi är dumma som inte låter henne hoppa upp i sängen (hög) och sätter på tratten till natten.

Opererad i måndags, tisdag lunch tog vi bort smärtstillande för att hon kanske skulle lugna ner sig lite, utan effekt 🙈🤣. Alltså jag hade också velat vara så opåverkad efter en stor bukoperation. Snittet är 30cm långt...

Den, snart, 11 åriga tanten levererar 😍
 
Jobbet ringde 20:15 ungefär och sa att var inne på verkstaden 07:00 i morgonen, och jag sa att det kan jag inte för att jag måste gå till tandkirurgi i morgon! då säger min chef att jag måste skjuta upp det. I *elevet* heller sa jag. så jag sa att han han har min uppsägning i brevlådan i morgon. Jag är trött att offra min hälsa för andra tycker att det är bättre för dem.
Så två saker, jag ska skriva ett brev och antar att jag är arbetslös nu.

Säkert klokt beslut! Själv har jag bara sagt upp mig i vredesmod en gång. :)
 
På pappret 8-17 vardagar men har i princip varit alla dagar 6-20. Helger har varit en arbetstid med

Men... jobbar inte du åt ett rätt stort företag? Jag har svårt att se att de skulle ignorera arbetstidsreglerna på det sättet (eller för den delen akut sjukdom). De företag som gör det i min erfarenhet är småföretag i helt andra branscher.
 
Senast ändrad:
Vet inte om jag var arg. Mer bara så trött på att ta skiten som förväntas att man ska ta. Jag var på akuten natten söndag-måndag kom i säng starka Inan 5 och löste problem för dem kl 7. Sen när ja sa att jag inte var frisk och behöver vila då fick jag svaret att ta mer kaffe bara.
Ja, det finns en gräns för hur mycket man ska ta från arbetsgivaren. Sen står väl det i någon sorts relation till hur ens arbetsmarknad se ut? Men jag har förstått att det i ditt fall inte är någon smal sektor med nytt jobb?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 066
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 064
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 656
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 445

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp