Det har inte varit det man skulle sägaHar du provat med nej när det är utanför arbetstid?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det har inte varit det man skulle sägaHar du provat med nej när det är utanför arbetstid?
Ok då va det lite fräckt o begära att du skulle vara på jobbet kl 7.På pappret 8-17 vardagar men har i princip varit alla dagar 6-20. Helger har varit en arbetstid med
Betyder även jag skulle behöva starta 4 på morgonen för att komma i tid till kontoretOk då va det lite fräckt o begära att du skulle vara på jobbet kl 7.
Prata med mentor/klassföreståndare, vi har några elever som är helt på distans just nu pga att de eller nära anhöriga är i riskgrupp. Praktiska moment samlas ihop och görs under ett lov/studiedag när det är få personer på skolan.Det har tydligen kommit in corona i klassen, och är man vaccinerad ska man inte ens testa sig. Om man har symtom ska man däremot testa sig oavsett. Jag har (av andra anledningar) inte varit i skolan den här terminen, så förhoppningsvis är jag varken smittad eller har smittat. Men har ingen lust att bli det heller -iaf inte innan vaccinering- och ser det som lätt omöjligt i kombination med skola . Men vill liksom få betygen och tror att jag behöver gå dit för det.
Jag får också en känsla av att du förväntar dig att folk är tankeläsare? Ibland måste man vara tydlig och försöka kommunicera vad det är man menar/vad man vill/vad man behöver. Det kan vara jättesvårt att stå på den "andra sidan" och försöka tolka signaler om en person inte är tydlig i sin kommunikation. Det blir väldigt lätt missförstånd och onödigt tjafs/bråk/osämja på det viset.jag mår för dåligt för att förklara något som är komplext. det blir bara gnälligt.
men det är många orsaker
Jobbet ringde 20:15 ungefär och sa att var inne på verkstaden 07:00 i morgonen, och jag sa att det kan jag inte för att jag måste gå till tandkirurgi i morgon! då säger min chef att jag måste skjuta upp det. I *elevet* heller sa jag. så jag sa att han han har min uppsägning i brevlådan i morgon. Jag är trött att offra min hälsa för andra tycker att det är bättre för dem.
Så två saker, jag ska skriva ett brev och antar att jag är arbetslös nu.
Vet inte om jag var arg. Mer bara så trött på att ta skiten som förväntas att man ska ta. Jag var på akuten natten söndag-måndag kom i säng starka Inan 5 och löste problem för dem kl 7. Sen när ja sa att jag inte var frisk och behöver vila då fick jag svaret att ta mer kaffe bara.Säkert klokt beslut! Själv har jag bara sagt upp mig i vredesmod en gång.
På pappret 8-17 vardagar men har i princip varit alla dagar 6-20. Helger har varit en arbetstid med
Ja, det finns en gräns för hur mycket man ska ta från arbetsgivaren. Sen står väl det i någon sorts relation till hur ens arbetsmarknad se ut? Men jag har förstått att det i ditt fall inte är någon smal sektor med nytt jobb?Vet inte om jag var arg. Mer bara så trött på att ta skiten som förväntas att man ska ta. Jag var på akuten natten söndag-måndag kom i säng starka Inan 5 och löste problem för dem kl 7. Sen när ja sa att jag inte var frisk och behöver vila då fick jag svaret att ta mer kaffe bara.