Vad gör vi? Del CXLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Redan i går kväll var handen lite uppsvullen. Men det är ju inte direkt första gången så tänkte aja men det går över. Lite liniment och skydd på det så.
Imorse. Gick bra att ta ut de första hästarna. Sen bara vet jag inte fick knappt upp boxdörren då det stålade hela vägen upp på handen mot nacken. Och nu gör det ont konstant.
Varför kan det inte få vara bara lite smidigt nån gång?
 
Men det har egentligen inte med saken att göra, de kan ändå inte ignorera reglerna. Sjukskrev du dig inte efter akutbesöket? Jag menar, om du inte var sjukskriven är det ju lite svårt för dem att fatta att du var så pass dålig.
Det var som att prata med en psykopat. Pratade med chefen att jag är sjukskriven men han reagerade inte ett minsta utan bara körde över en. Fortsatte med att pressa
 
Det var som att prata med en psykopat. Pratade med chefen att jag är sjukskriven men han reagerade inte ett minsta utan bara körde över en. Fortsatte med att pressa

Fast en chef är inte psykopat bara för att hen vill säkerställa att en faktiskt är sjuk (och förmodligen få en prognos på tillfrisknandet för att kunna planera verksamheten). Dessutom skrev du ju att du jobbade måndag morgon? Dvs chefen lär inte ha fattat att du var sjuk utan en sjukskrivning. Som chef hade jag också varit tveksam över ev sjukdom om du jobbar kl 7 och sedan plötsligt säger att du inte kan jobba. Sorgligt nog är ju "måndagssjuka" fortfarande ett problem.

Du få nog fundera lite på hur du kommunicerar och hur du tar emot kommunikation. Alla chefer du haft på sistone kan inte vara psykopater.

Vet inte om jag var arg. Mer bara så trött på att ta skiten som förväntas att man ska ta. Jag var på akuten natten söndag-måndag kom i säng starka Inan 5 och löste problem för dem kl 7. Sen när ja sa att jag inte var frisk och behöver vila då fick jag svaret att ta mer kaffe bara.
 
pust.

Tillbaks på jobbet. Intervjun gick ok. Jag tror jag fortfarande är intressant för jobbet. Helt slut i skallen nu bara

De hade 7 st intervjuer idag + några till på måndag. Sen tar de ut 3st och så blir det intervju 2.
innan slutgiltiga svaret.

Borde få svar redan på onsdag i nästa vecka om man går vidare till den andra.

Håll nu tummar och tår!
 
Fast en chef är inte psykopat bara för att hen vill säkerställa att en faktiskt är sjuk (och förmodligen få en prognos på tillfrisknandet för att kunna planera verksamheten). Dessutom skrev du ju att du jobbade måndag morgon? Dvs chefen lär inte ha fattat att du var sjuk utan en sjukskrivning. Som chef hade jag också varit tveksam över ev sjukdom om du jobbar kl 7 och sedan plötsligt säger att du inte kan jobba. Sorgligt nog är ju "måndagssjuka" fortfarande ett problem.

Du få nog fundera lite på hur du kommunicerar och hur du tar emot kommunikation. Alla chefer du haft på sistone kan inte vara psykopater.
Nej verkligen. Jag funderar verkligen på vad det är för fel på mig. Hela tiden och konstant
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 066
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 061
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 656
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 445

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp