Vad gör vi? Del CXLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
@parellikusken lite random fråga.
Visst simmar du? Och visst har du glasögon? Simmar du med glasögonen? Eller hur gör du för att se?
Jag skulle också vilja gå och simma. Använder oftast linser till vardags men mina ögon funkar sådär med linser och vatten. Skulle nog vara bra om jag inte hade linserna på mig men går det att simma med glasögon? Om jag tar av mig glasögonen så ser jag ju inget.
 
Nu är det bara att vänta på svar. Killen bör också testa sig. Han har bott hos mig denna veckan.

Han pratade lite tidigare om det skulle va så att jag har corona, så får ja va hemma själv i helgen för å inte smitta grabbarna som eg kommer till honom imorrn.
Men tänk om han också är smittad, vet att han hostade/harklade sig ett litet tag innan det bröt ut för mig.
Sa det till mamma när vi pratade, hon tyckte absolut att han skulle testa sig och helst va hemma i och med symtom.

Får se om jag får honom att förstå allvaret å om ja får honom att testa sig. Han har varit lite anti när vi skulle göra snabbtestet, då han inte klarar av saker upp i näsan.
Ska nog banne mig säga att det är bara att göra.
Topsen i svalget va inte härlig men bara å göra. Så är det gjort sen.
 
Försök att inte gå in direkt i offer-rollen. Klart du kan göra förändringar och kommunicera tydligare med omgivningen. Men det är inte synd om dig för att du måste jobba med dig själv, det måste de allra flesta!
Jag förstår var du kommer ifrån. Och när jag får frågan om jag inte ser mitt eget ansvar i det hela och jag säger att jag gör det. Då är det inte för att jag vill gå in i en offer roll. Jag måste vara en fullständig idiot för att inte se att det enda gemensamma med allt är jag och det tvingar mig att i fråga sätt vad jag gör och hur jag gör det. Men det är inte att göra sig till offer.
 
IMG_20220127_100512268.jpg

Nej katten får inte egentligen vara på bänken men när matte kommer hem med mat till svältfödd katt som inte fått äta ordentligt på flera dagar då kommer katten upp på bänken 🤣 Och hon godkände de nya torrfodret. Hon lever till 80 procent på blötmat eller mush men de gillar att knapra ibland och nu fick hon en lista på godkänd mat som vi kunde pröva. Det lilla livet högg in och de verkade smakligt även för den andra katten ❤️ Så nu hoppas jag hennes mage inte strejkar ..

Vår hankatt strejkar för nu får det mat på bestämda tider pga av Kajsa, normalt sätt har de fritillgång alltid på mat. Och han tycker att de liknar skit varför han 11 år ska behöva svälta pga av Kajsa snart 10 månader 🤣 Så vi har en gnällig katt dygnet runt typ 😅
 
Blä, har säkert fått covid nu. Har klarat mig länge och särskilt eftersom jag jobbat mycket hemma och inte träffat folk. Var in till stan pga sjukhusbesök i måndags och inatt har jag fått sååå ont i lederna + halsont. Skit 💩
Måste det inte alls vara...Morfar var rädd för coviden när han var tvungen att åka in till sjukan och bli inlagd ett par dagar (ovaccinerad då han sett för mycket elände om vaccinet på tv) men han har inte fått det för det. Du kanske "bara" snappat upp vanlig influensa? Allt möjligt går ju nu.
 
Visa bifogad fil 84708
Nej katten får inte egentligen vara på bänken men när matte kommer hem med mat till svältfödd katt som inte fått äta ordentligt på flera dagar då kommer katten upp på bänken 🤣 Och hon godkände de nya torrfodret. Hon lever till 80 procent på blötmat eller mush men de gillar att knapra ibland och nu fick hon en lista på godkänd mat som vi kunde pröva. Det lilla livet högg in och de verkade smakligt även för den andra katten ❤️ Så nu hoppas jag hennes mage inte strejkar ..

Vår hankatt strejkar för nu får det mat på bestämda tider pga av Kajsa, normalt sätt har de fritillgång alltid på mat. Och han tycker att de liknar skit varför han 11 år ska behöva svälta pga av Kajsa snart 10 månader 🤣 Så vi har en gnällig katt dygnet runt typ 😅
Katten försvinner snart från bänken för då har den flyttat hem till mig 😍
 
Jag förstår var du kommer ifrån. Och när jag får frågan om jag inte ser mitt eget ansvar i det hela och jag säger att jag gör det. Då är det inte för att jag vill gå in i en offer roll. Jag måste vara en fullständig idiot för att inte se att det enda gemensamma med allt är jag och det tvingar mig att i fråga sätt vad jag gör och hur jag gör det. Men det är inte att göra sig till offer.

Du kanske haft lite mkt på jobbet på sistone med olika konsultanställningar osv?
Jag hade köpt den där lägenheten med utsikt över mälaren du har budat på och försökt ligga lite lågt ett tag. Kanske kan du sälja ngn av dina bilar, en behöver ju inte en lyxig bil, knappt en bil alls i sthlm egentligen. Ta härliga promenader istället och sitt på balkongen med ett glas vin, insup panoramautsikten och njut lite av livet en period?
 
Du kanske haft lite mkt på jobbet på sistone med olika konsultanställningar osv?
Jag hade köpt den där lägenheten med utsikt över mälaren, försökt ligga lite lågt ett tag. Kanske kan du sälja ngn av dina bilar, en behöver ju inte en dyr bil, knappt en bil alls i sthlm egentligen. Ta härliga promenader istället och sitt på balkongen med ett glas vin och njut lite av livet en period?
Jag har bara en bil och en ny på g.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 066
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 061
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 656
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 445

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp