Vad gör vi? Del CXLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
@parellikusken lite random fråga.
Visst simmar du? Och visst har du glasögon? Simmar du med glasögonen? Eller hur gör du för att se?
Jag skulle också vilja gå och simma. Använder oftast linser till vardags men mina ögon funkar sådär med linser och vatten. Skulle nog vara bra om jag inte hade linserna på mig men går det att simma med glasögon? Om jag tar av mig glasögonen så ser jag ju inget.
Jag ser inte jättedåligt, så klarar mig utan när jag simmar. Men vet att det finns simglasögon med styrka. 🙂
 
La ut en annons på insta-stories om att jag behövde kids som modeller. Nu är hela helgen uppbokad med barn. Jag ba ”viktigt att de kan hålla sig allvarliga”. Föräldern ba ”det är nog lugn ät hen lär vara i chock av mötet med en rosahårig Cruella de Ville”

Iofs rimligt haha 😆
 
Känner mig trött, ska nog ta å vila lite, tog tempen innan och ingen feber, men kan va värktabletterna som gör det.

Man mår mkt bättre direkt febern ger med sig. Hade 39 grader i 6 veckor. Trodde tillslut att jag blivit galen på riktigt. Utan feber sen känner en sig typ pånyttfödd. Och alla tankar liksom går som en blixt jämfört med tidigare!

Krya på dig!
 
Man mår mkt bättre direkt febern ger med sig. Hade 39 grader i 6 veckor. Trodde tillslut att jag blivit galen på riktigt. Utan feber sen känner en sig typ pånyttfödd. Och alla tankar liksom går som en blixt jämfört med tidigare!

Krya på dig!
Håller med detta @TheRedLightning! Vila på och krya. Hade feber i 18 månader efter covid och funkar så himla mycket bättre de dagar den håller sig undan.

Det är iofs något jag skulle vilja säga till alla som får covid nu: vila om kroppen vill vila. Om jag kunde ge ett råd från mig nu, till nysjuka mig, så vore det att vila när kroppen ber om det också månaderna efter covid. Många med långcovid säger detsamma. Bakslag är en verklig grej (inte för alla, men märker du "anstränings"utlöst försämring verkar vila vara grejen).
 
Tjejerna som jobba på kliniken var så fascinerande över hennes färg 😅 Dels att hon är tre färgad men också att hennes grundfärg är nästan åt viltfärgad hare typ 😊 Hon charmar alla ❤️

Hon ar mycket lik en katt jag hade for manga ar sedan. Doris var mest orange, alltid hungrig och skrek efter mat. Det var pa den tiden man hade telefonsvarare, hos oss rakade telefonsvararen sta i koket och man horde alltid Doris skrika i bakgrunden ... for man var ju i koket nar man laste in meddelandet. :laugh:
 
Man mår mkt bättre direkt febern ger med sig. Hade 39 grader i 6 veckor. Trodde tillslut att jag blivit galen på riktigt. Utan feber sen känner en sig typ pånyttfödd. Och alla tankar liksom går som en blixt jämfört med tidigare!

Krya på dig!
Ugh, 6 veckor... :nailbiting: jag hade avlidit. Jag kände mig halvt om halvt döende igår när jag hade 39 graders feber, när jag har 38 är det bättre men inte bra, bara glad att det inte var 40 grader då hade jag nog inte orkat göra något.

Jag hoppas att den har släppt nu, ska inte ta några ipren/alvedon mer idag, så får vi se va som händer under natten. :)
 
Håller med detta @TheRedLightning! Vila på och krya. Hade feber i 18 månader efter covid och funkar så himla mycket bättre de dagar den håller sig undan.

Det är iofs något jag skulle vilja säga till alla som får covid nu: vila om kroppen vill vila. Om jag kunde ge ett råd från mig nu, till nysjuka mig, så vore det att vila när kroppen ber om det också månaderna efter covid. Många med långcovid säger detsamma. Bakslag är en verklig grej (inte för alla, men märker du "anstränings"utlöst försämring verkar vila vara grejen).
18 månader!?!! Holy shit... ska verkligen inte gnälla över 2 dagars med feber. :o
Är febern borta nu för dig dvs helt återställd eller hur är det? <3
 
Ugh, 6 veckor... :nailbiting: jag hade avlidit. Jag kände mig halvt om halvt döende igår när jag hade 39 graders feber, när jag har 38 är det bättre men inte bra, bara glad att det inte var 40 grader då hade jag nog inte orkat göra något.

Jag hoppas att den har släppt nu, ska inte ta några ipren/alvedon mer idag, så får vi se va som händer under natten. :)

Nejdå man överlever! Men är inte superkul! :D Men som skrivits så försök vila!
 
Har haft ett adhd-stim. Har två uppgifter som ska in imorgon. Den ena reviderades och lämnades in idag, en kort arbetsplan. Sen var det analys av kyrkogård. Hade inte skrivit ett tecken innan och nu är den 9000 tecken med 7 referenser 😅 min hjärna är fan jobbig ibland!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 066
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 061
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 656
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 445

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp