Vad gör vi? Del CXLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Visa bifogad fil 84708
Nej katten får inte egentligen vara på bänken men när matte kommer hem med mat till svältfödd katt som inte fått äta ordentligt på flera dagar då kommer katten upp på bänken 🤣 Och hon godkände de nya torrfodret. Hon lever till 80 procent på blötmat eller mush men de gillar att knapra ibland och nu fick hon en lista på godkänd mat som vi kunde pröva. Det lilla livet högg in och de verkade smakligt även för den andra katten ❤️ Så nu hoppas jag hennes mage inte strejkar ..

Vår hankatt strejkar för nu får det mat på bestämda tider pga av Kajsa, normalt sätt har de fritillgång alltid på mat. Och han tycker att de liknar skit varför han 11 år ska behöva svälta pga av Kajsa snart 10 månader 🤣 Så vi har en gnällig katt dygnet runt typ 😅
Hade det där varit min katt hade den fått äta hur mycket den ville på bänken, gud så fin hon är. :love:
 
Jag har iaf kommit fram till att pappas lägenhet ska säljas. Fortfarande går det inte men sen när bodelningen är klar.
Tänkte betala av alla mina lån. Blir runt 9000 kr varje månad i ränta och amortering som jag då slipper betala. Funderar även på om det skulle gå att köpa någon liten fastighet i närheten som min mamma skulle kunna bo i och leva hennes sista år i livet. Skulle det vara lite mark till är det bara positivt och kan användas som extra beteshage/hagar eller något.
Värt att fundera några varv till på. Men jag har verkligen inte råd att behålla lägenheten och betala hyra på den också
 
18 månader!?!! Holy shit... ska verkligen inte gnälla över 2 dagars med feber. :o
Är febern borta nu för dig dvs helt återställd eller hur är det? :heart
Jag har bara feber om jag överanstränger mig numera (typ försöker dammsuga ett rum, gå mer än 5 min promenad), så mycket bättre men inte återställd. Än. 💪 Det går att ha livskvalitet ändå, bara på andra sätt.

Krya på dig och vila, vila!
 
Hade det där varit min katt hade den fått äta hur mycket den ville på bänken, gud så fin hon är. :love:
Det var kärlek vid första ögonkastet ❤️Hon var allt jag inte skulle ha 💁 Men det blev bra. Hon är bra kompis med vår hankatt även om han ibland fortfarande vill uppfostra henne 🤣 Man kan säga vad man vill om katter men han hade aldrig fixat att bli själv nu när vår andra katt gick bort. Därför vi hade skaffat Kajsa. Vi hade en annan liten donna en omplaceringskatt men tyvärr gick hon bort för snart två år sedan. Han blev helt knäckt efter de, låg bara och sov i sängen eller satt i trappen och titta efter henne i flera veckor 💔 Så mitt hjärta fixa inte att han en dag skulle bli av med sin andra vän så då skaffa vi Kajsa innan gamlingen fick somna in.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 066
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 058
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 656
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 443

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp