Vad gör vi? Del CXLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är för övrigt HELT ledig imorgon och det är inte klokt vilken skön känsla det ger dagen innan! Energin! :love: Ändå är det inte så länge sedan sist... en månad tror jag?
Tror jag har en tendens att underskatta hur viktigt det faktiskt är att ha en hel dag då och då som bara är Min. Må vara att en slutar tidigt ibland, dagen är ju ändå paj med tider som ska hållas och jobb som ska göras.
Har redan talat om för djuren flera gånger att imorgon kan vi kliva upp när vi vill, och jag tänker inte lämna dem på hela dagen!
 
Jag är för övrigt HELT ledig imorgon och det är inte klokt vilken skön känsla det ger dagen innan! Energin! :love: Ändå är det inte så länge sedan sist... en månad tror jag?
Tror jag har en tendens att underskatta hur viktigt det faktiskt är att ha en hel dag då och då som bara är Min. Må vara att en slutar tidigt ibland, dagen är ju ändå paj med tider som ska hållas och jobb som ska göras.
Har redan talat om för djuren flera gånger att imorgon kan vi kliva upp när vi vill, och jag tänker inte lämna dem på hela dagen!
En helt ledig dag på en månad???! :eek:
Jag jobbar massor med övertid den här månaden pga coronan, men jag har ändå flera dagar ledigt!
 
En helt ledig dag på en månad???! :eek:
Jag jobbar massor med övertid den här månaden pga coronan, men jag har ändå flera dagar ledigt!
Jag jobbar sju dagar i veckan normalt. :angel: Har gjort sedan April förra året, med avbrott för min caternaty leave ( See what I did there? :p ) på två veckor i slutet på Augusti.. Jag valde sedan att gå ned till behovskontrakt strax före jul och fick ett par lediga dagar där, men sedan hoppade det tillbaka till vanliga gängor igen. Fem dagar i veckan på hotellet och två dagar fulla med hus.
Nu blev jag så trött så jag bad avdelningschefen om en extra ledig hotelldag om det gick - och det gjorde det!
Mina dagar snittar på sex timmar så de är ju inte jättelånga, men det är ändå Varje dag. :)
 
Känns kanske som att allt som skrivs här inte ordagrant överrensstämmer med skeenden i verkliga livet. Det faller sig kanske lite annorlunda när det beskrivs i skrift
Såklart, men jag föreställer mig att man försöker fånga stämningen i situationen i alla fall. :)

Edit: skriver jag att jag bad någon dra åt pipsvängen kanske jag inte använde just de orden, men som läsare skulle jag anta att det var känslan som förmedlades. Ungefär.
 
När jag började övningsköra med min pappa när jag var 14 år höll vi till på en stor, öde parkering där jag fick träna på att starta, krypköra, backa och parkera i rutor. Han var dessutom väldigt bilintresserad, på gott och ont, men som övningsförare var det guld att få köra fem olika märken på en sommar. :up: Det gick galant att ta körkortet sedan när det var så dags när jag fyllde 18 och att jag är så pass säker förare har nog sin grund i alla timmar bakom ratten med pappa. 🥰

Övningskör allt du kan, du kommer ha igen det i längden. 🤓
Ja, kan tänka mig att det är nyttigt att träna så :up:. Vi har inte riktigt någon parkering tillgänglig utan jag får hålla mig på uppfarten och gräsmattan, sålänge den är frusen. Hoppas på att kunna ta mig upp för uppfarten snart, behöver starta i uppförsbacke för det och det känns lite krångligt, men inte så krångligt att det känns omöjligt. Men tänker också att jag nog kan vända bilen varje dag iaf. Blir ju iaf något :)

Vet väl inte om jag vågar säga det här, men sen är tanken att jag ska ta am-kort, då kan jag ju åka runt lite mer och träna på andra platser (tror inte att det räcker med utbildningen). Nu får jag inte köra officiellt än så håller mig hemma, tror ändå att det är vettigt att träna lite :)
 
Jag jobbar sju dagar i veckan normalt. :angel: Har gjort sedan April förra året, med avbrott för min caternaty leave ( See what I did there? :p ) på två veckor i slutet på Augusti.. Jag valde sedan att gå ned till behovskontrakt strax före jul och fick ett par lediga dagar där, men sedan hoppade det tillbaka till vanliga gängor igen. Fem dagar i veckan på hotellet och två dagar fulla med hus.
Nu blev jag så trött så jag bad avdelningschefen om en extra ledig hotelldag om det gick - och det gjorde det!
Mina dagar snittar på sex timmar så de är ju inte jättelånga, men det är ändå Varje dag. :)

Jag: ”men wow hur orkar människan”?!
Också jag: ”målar sju dagar i veckan”

😅😅
 
Älskar när man svarar i växeln, personen de vill prata med är sjuk och man meddelar det.
Den som ringer kläcker ur sig "Okej, när är hen frisk igen?"

Inte vet jag? Känner ingen som kan säga när de ska bli friska liksom 🤷‍♀️ :D :banghead:
När jag jobbade i växeln var det ofta folk frågade: kommer hen prata länge?
En kollega tröttnade och började svara: tyvärr jag glömde ta med spåkulan idag.
 
Det har tydligen kommit in corona i klassen, och är man vaccinerad ska man inte ens testa sig. Om man har symtom ska man däremot testa sig oavsett. Jag har (av andra anledningar) inte varit i skolan den här terminen, så förhoppningsvis är jag varken smittad eller har smittat. Men har ingen lust att bli det heller -iaf inte innan vaccinering- och ser det som lätt omöjligt i kombination med skola :down:. Men vill liksom få betygen och tror att jag behöver gå dit för det.
 
Det har tydligen kommit in corona i klassen, och är man vaccinerad ska man inte ens testa sig. Om man har symtom ska man däremot testa sig oavsett. Jag har (av andra anledningar) inte varit i skolan den här terminen, så förhoppningsvis är jag varken smittad eller har smittat. Men har ingen lust att bli det heller -iaf inte innan vaccinering- och ser det som lätt omöjligt i kombination med skola :down:. Men vill liksom få betygen och tror att jag behöver gå dit för det.
Jag tycker verkligen synd om alla ungdomar som hamnat i kläm med sina utbildningar i allt detta. Lyft frågan med din klassföreståndare/studievägledare/vad det nu heter nuförtiden och se om de kan hjälpa dig. <3 Min bror är gymnasielärare inom en rätt praktisk inriktning och de har verkligen lyckats trolla med knäna de här senaste två åren.
 
Vad har du för arbetstider? Begärt ledigt för tandläkarbesöket? I övrigt håller jag med om att hälsan är viktigare än jobbet.
Man måste stå upp för sig själv annars blir man överkörd.
På pappret 8-17 vardagar men har i princip varit alla dagar 6-20. Helger har varit en arbetstid med
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 066
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 064
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 656
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 445

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp