Vad gör vi? Del CXLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snart är vi ifatt med Sveriges mästerkock :D
Vi har provsmakat Dumlekakan med mintglass, gott!

IMG_20220126_191525.jpg
 
Efter att ha inaktiverat facebook så har jag betraktats på två sätt: konstig och jättekonstig. (Utom av min chef som tyckte det lät jättehärligt och gjorde samma sak. Nu är vi två lyckliga, jättekonstiga människor på jobbet som inte vet veckans matsedel på lunchhaket. :D)
 
Jobbet ringde 20:15 ungefär och sa att var inne på verkstaden 07:00 i morgonen, och jag sa att det kan jag inte för att jag måste gå till tandkirurgi i morgon! då säger min chef att jag måste skjuta upp det. I *elevet* heller sa jag. så jag sa att han han har min uppsägning i brevlådan i morgon. Jag är trött att offra min hälsa för andra tycker att det är bättre för dem.
Så två saker, jag ska skriva ett brev och antar att jag är arbetslös nu.
 
Efter att ha inaktiverat facebook så har jag betraktats på två sätt: konstig och jättekonstig. (Utom av min chef som tyckte det lät jättehärligt och gjorde samma sak. Nu är vi två lyckliga, jättekonstiga människor på jobbet som inte vet veckans matsedel på lunchhaket. :D)

Jag får ibland den reaktionen av att jag aldrig någonsin ”aktiverat” Facebook. Det förutsätts emellanåt att man har anlitat just det företaget för digitala tjänster för att kunna vara med i vissa sammanhang.

Väljer aktivt bort verksamheter som inte klarar av att publicera information man behöver annat än innanför sådana grindar.
 
Jag får ibland den reaktionen av att jag aldrig någonsin ”aktiverat” Facebook. Det förutsätts emellanåt att man har anlitat just det företaget för digitala tjänster för att kunna vara med i vissa sammanhang.

Väljer aktivt bort verksamheter som inte klarar av att publicera information man behöver annat än innanför sådana grindar.

Facebook känns som en plats för boomers att vräka ur sig allt olämpligt som cirkulerar innanför pannbenet. Du har således inte missat ngt ;)
 
Skulle hämta hästen i hagen idag. Ropade och sekunden därefter såg jag något suddigt med vit nosfläck som for förbi som ett jehu, i bocksprång och galopp........

Sedan taktade den 20 åriga tanten hela vägen in i stallet och betedde sig som om hon aldrig sett det innan.

Min ridtur ändrades till skrittrunda MED sällskap. Sprattlade livat.

Trevligt att hon har livsglädje men det är en jäkla tur att hon är söt!
 
Facebook känns som en plats för boomers att vräka ur sig allt olämpligt som cirkulerar innanför pannbenet. Du har således inte missat ngt ;)
Återigen, det har sagts många gånger. Man väljer sälv vilken fb man vill ha.

Jag har en begränsad skara "vänner" på fb.
Jag får inget konstigt, och inga konspirationsteorier etc. De som är mina fb-vänenr är sådana jag umgås eller skulle vilja umgås med. Alla är sådana jag känner personligen.

Det viktigaste i egentligen de grupper jag är med i.

De argument emot fb jag ser radar upp sånt som jag aldrig ser.
 
Jobbet ringde 20:15 ungefär och sa att var inne på verkstaden 07:00 i morgonen, och jag sa att det kan jag inte för att jag måste gå till tandkirurgi i morgon! då säger min chef att jag måste skjuta upp det. I *elevet* heller sa jag. så jag sa att han han har min uppsägning i brevlådan i morgon. Jag är trött att offra min hälsa för andra tycker att det är bättre för dem.
Så två saker, jag ska skriva ett brev och antar att jag är arbetslös nu.

Jag skulle säga att du överreagerade ordentligt.
Personligen hade jag tagit ut en semesterdag såfort jag fick tiden, men i ditt läge hade jag bestämt -men inte otrevligt- talat om att tandläkarbesöket är ett absolut måste om jag ska fungera på jobbet öht och att jag kommer in så fort som möjligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 073
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 064
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 656
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 446

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp