Vad gör vi? Del CXLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gör det! Det är kul :bump: och det finns en alldeles underbar tråd för ridskoleryttare här :D
Hästar är mitt liv, egentligen. Tyvärr har det under de senaste åren inte funnits tid eller ekonomi till att fortsätta hålla egen häst sen min senaste häst gick bort i kolik. Egentligen vill jag ha egen häst (medryttarhäst är inte riktigt min grej) men det är en viss uppförsbacke (och startsträcka) dit.
 
Jag ser inte klok ut på nya passet och id-kortet men själva id-kortet är himla snyggt med olika finesser för att försvåra förfalskning. Ett hörn är transparent. :confused:
Min namnteckning blev inte riktigt riktig men det är väl inte så ofta den används så klarar mig nog i fem år.
Sen var jag till Ica och köpte bla jordgubbar(!)
 
Jag ser inte klok ut på nya passet och id-kortet men själva id-kortet är himla snyggt med olika finesser för att försvåra förfalskning. Ett hörn är transparent. :confused:
Min namnteckning blev inte riktigt riktig men det är väl inte så ofta den används så klarar mig nog i fem år.
Sen var jag till Ica och köpte bla jordgubbar(!)
Du slår nog inte mitt tjänsteleg tror jag :cautious: På det ser det ut som om jag är flintis med ett diffust diadem på huvudet :meh:
 
jag älskar att rida! men har inte ridit sen 99, har bara ridit i naturen och aldrig på skola!
Min pappa har en arbetskamrat i ungefär hans ålder, pappa fyller 60 i år, som har barn som red. Och helt plötsligt ville barnen ha en egen häst. Sagt och gjort hästen köptes in och han fick helt enkelt börja rida han med 🤣💁 Han rider lektion har jag för mig och efter ett tag köptes nästa häst in en större så han kunde rida med på lektioner och annat. Så why not? Min pappa har till och med ridit en gång i tiden innan hans knän blev för dåliga.
 
Sitter i väntrummet hos tandläkaren (eller hygienisten om vi nu ska vara petiga) och funderar lite på hur jag ska göra med munskyddet. Det måste ju åka av någon gång, men när? När jag går in? När jag satt mig? När de är redo att börja peta runt? Känns som ett sjukt märkligt ställe att ha munskydd på sig! :laugh:
 
Vad man inte vill höra av IT
"det här var skumt"
"märkligt"
"men såhär ska det ju inte se ut"
"vad är detta för något?"
"va fasen"
🙄
Åh fy, påminner mig om när vi hade en hantverkare hemma för ett par år sedan och jag plötsligt hörde honom utbrista "Bloody hell, what in God's name is THAT?!" :nailbiting:

Efter det är jag väldigt noga med att undvika hantverkare som gillar att prata med sig själv eller tänka högt :p
 
Sitter i väntrummet hos tandläkaren (eller hygienisten om vi nu ska vara petiga) och funderar lite på hur jag ska göra med munskyddet. Det måste ju åka av någon gång, men när? När jag går in? När jag satt mig? När de är redo att börja peta runt? Känns som ett sjukt märkligt ställe att ha munskydd på sig! :laugh:
Det är det. När jag var hos hygienisten precis innan jul stod det lappar i väntrummet om att de gärna såg att man använde munskydd (höll på att skriva musskydd :D), men jag hade inget med mig för jag tyckte att tandläkaren var en märklig plats att bära munskydd. En sköterska kom ut och delade ut, och sedan hade jag det ett par minuter i väntrummet, när jag gick i korridoren till rummet och tills jag satt i stolen. Då åkte det av naturliga skäl av.... ;) Man undrar ju hur mycket nytta det gjorde.....
 
Ungen är rätt så ynklig och rätt varm, han skakade dessutom när jag väckte honom på förskolan så det lutar definitivt åt VAB/VOB imorgon och på fredag. Imorgon är det "stormöte" och sen utbildning hela dagen, så det är ingen katastrof att jag inte kan åka in men det är tråkigt. Fredag skulle jag ändå har varit hemma eftersom vi inte ska vara så många på kontoret.

Blir det nästa vecka också så får pappan ta lite, jag har ett barn att omplacera (ja någon annan kan åka men det är bättre att ha så få inblandade som möjligt) och ett planerat hembesök. Men den som lever får se.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 081
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 068
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 656
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 446

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp