Vad gör vi? Del CXLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haft zoom möte med arbetsgruppen. Tur vi har zoom när två är konstaterade med Corona och en ska testa sig idag och en har testat sig och väntar på svar. Alla har barn i dessa fall som gått på förskolor/skolor med Corona smitta i klasserna/grupperna.

Ja livet på en pinne dricker kaffe och försöker hålla mig vaken. Ska strax åka till stallet och sen hämta ut medicin till Kajsa Kavat som hälsar att idag mår hon prima efter sin cocktail igår hos Kattdoktorn 💁
 
Tog en promenad med hundarna, insåg att min matlåda står kvar hemma i kylskåpet så svängde förbi affären.

På något underligt sätt hittade jag mig själv inne i hästsportaffären köpandes en borste och 2 hundben?

Plirade in på Citygross för att hitta lämplig mat och kommer ut med....

1 omogen mango
2 paprikor OCH 4 semlor!

Hur ska jag tolka det här?
Tur jag har möjlighet att koka ägg och göra äggsmörgås på jobbet men ändå. Kollegorna var glada iallafall :D Jag bjuder ju på semla för inte tusan trycker jag i mig 4 själv (iallafall inte på en och samma gång) :rofl:
 
Stallet klart och har dessutom handlat mat. Nu ska jag göra en Dumlekaka och under tiden den är i ugnen ska jag gå på bandet.
Därefter sätta igång tvättmaskinen, betala räkningar, duscha och äta lunch.

Försökte boka tid för vaccination tre men det fanns inga lediga tider på min närmaste VC. Ska ta dos tre tidigast 14 feb så jag får kolla en annan dag. Är ledig hela den veckan så jag är åtminstone flexibel :D
 
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JxGy5j/har-kan-krakorna-vara-guld-varda-for-rokarna

Tänkte på "dina" duvor när jag läste detta, låter ju som en jättesmart idé! :idea::laugh:
Haha, ja! Duvskrällena är nog bättre på något annat tror jag dock :p

Vet att det har funkat på andra ställen med städande kråkfåglar iaf, en stor bonus är ju att de lär sina ungar sånt där sen också så man kommer inte behöva lära flera generationer detta utan det räcker med en! Riktigt smarta de där dock så de kanske överlistar systemet på olika sätt några gånger innan man får kläm på det men ska bli kul att se hur det går! :D
 
Är trött, jättejättetrött. Vill ut och springa fort och argt, men det duggregnar, blåser och temperaturen ligger väl på nollan. Vilket betyder att det kommer vara svinhalt och svårt att springa fort och argt.

Kanske går till gymmet i stället för att springa, men det är aldrig lika kul/terapeutiskt/avreagerande på löpband. Dumma väder!
Men först ska jag se till att öppet hus fungerar bra.
 
Råkade visst boka tid för klippning och färgning. Blev genast nervös för att det är en annan frisör än min ordinarie. Min ordinarie ska tydligen vara mammaledig utan att ha frågat mig först :meh::cautious::D
Om du ser det här arbetsprovet på väggen så hosta till lite extra och ursäkta dig därifrån med symtom

haircut.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 081
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 068
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 656
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 446

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp