Vad gör vi? Del CXLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Helt rimligt att det chefen skällde på mig för i går (tyckte bland annat att jag inte har koll, är för långsam, pioriterar fel etc) får jag i dag beröm för. O_o Hur ska jag tolka det ens?

Nåja, jag ska sätta mig och skriva på det där mailet till chefens chef nu när jag känner mig lite pigg och konstigt nog ganska glad.
 
Tittade på kort från igår och kolla på denna fjanten! :rofl: Rödluvan (som har blivit hennes smeknamn) är så himla vacker jämt att det är kul att få ett kort på henne där hon ser lite fånig ut. :heart

Rödluva2.jpg


Hon har världens bästa fingergrepp - känns som en tung och enormt stark undulat sitter på fingret. Hon är en av få som kan sitta fint på bara pekfingret och behöver inte köra in klorna för att sitta stadigt heller - vilket är väldigt uppskattat från min sida! :p
 
Tittade på kort från igår och kolla på denna fjanten! :rofl: Rödluvan (som har blivit hennes smeknamn) är så himla vacker jämt att det är kul att få ett kort på henne där hon ser lite fånig ut. :heart

Visa bifogad fil 84643

Hon har världens bästa fingergrepp - känns som en tung och enormt stark undulat sitter på fingret. Hon är en av få som kan sitta fint på bara pekfingret och behöver inte köra in klorna för att sitta stadigt heller - vilket är väldigt uppskattat från min sida! :p
Gulligt att hon är så avslappnad :love:
Tror jag i alla fall, kompisen som har en ädelpapegoja brukar säga att när vingarna droppar ner så där är de avslappnade/glada. :)
 
Usch... På kvällarna kan jag inte sova, bara vänder och vrider på mig. På morgonen tar det en timme för mig att vakna vilket inte är vanligt. Nu sitter jag här bara som en ångest boll och vill dra täcket över huvudet. Måste verkligen få till en provtagning så att jag kan se om det är dags för ännu en järninjektion.
 
På jobb, ska göra en offert sedan ska jag sätta mig och göra sista pappren på bouppteckningen/dödsboet

Men jag fattar inte hur jag ska lägga in värderingen på huset.

Vi har bud på huset på 2,2-2,5 milj. Fastighetsbyrån värderade det till 1,6-1,7? Vi har alltså 2 intressenter som är beredda att köpa huset med marken som det står.

Vi vet inte om vi ska sälja men det gör ju att jag inte riktigt vet hur vi ska skriva med värderingen.
 
På jobb, ska göra en offert sedan ska jag sätta mig och göra sista pappren på bouppteckningen/dödsboet

Men jag fattar inte hur jag ska lägga in värderingen på huset.

Vi har bud på huset på 2,2-2,5 milj. Fastighetsbyrån värderade det till 1,6-1,7? Vi har alltså 2 intressenter som är beredda att köpa huset med marken som det står.

Vi vet inte om vi ska sälja men det gör ju att jag inte riktigt vet hur vi ska skriva med värderingen.
Ett värde är väl det man får i handen vid försäljning. Dvs bud är inget värda innan de realiserats. Satsa på fastighetsbyråns värdering tycker jag.
 
På jobb, ska göra en offert sedan ska jag sätta mig och göra sista pappren på bouppteckningen/dödsboet

Men jag fattar inte hur jag ska lägga in värderingen på huset.

Vi har bud på huset på 2,2-2,5 milj. Fastighetsbyrån värderade det till 1,6-1,7? Vi har alltså 2 intressenter som är beredda att köpa huset med marken som det står.

Vi vet inte om vi ska sälja men det gör ju att jag inte riktigt vet hur vi ska skriva med värderingen.

Jag satte in taxeringsvärdet på pappas bouppteckning. Ev försäljningsvärde är ju omöjligt att säga exakt. Sedan finns det ju ingen arvsskatt längre, dödsboets tillgångar blir ju bara relevanta om det också finns skulder.
 
Jag satte in taxeringsvärdet på pappas bouppteckning. Ev försäljningsvärde är ju omöjligt att säga exakt. Sedan finns det ju ingen arvsskatt längre, dödsboets tillgångar blir ju bara relevanta om det också finns skulder.

Ändrar mig lite @Diabetikern, jag kollade upp lite mer. Visst finns det en efterlevande sambo/fru? Då hade jag inte vågat göra bouppteckningen själv utan tagit hjälp av jurist.
 
Ändrar mig lite @Diabetikern, jag kollade upp lite mer. Visst finns det en efterlevande sambo/fru? Då hade jag inte vågat göra bouppteckningen själv utan tagit hjälp av jurist.

Vi är överrens så vi gör bouppteckningen ihop. Jag ska göra det sista innan vi alla 3 (jag, min bror och pappas sambo) Jag är den som sammanställer alltihop.

Det är ju bara vad pappa ägde just där och då och det finns inga stora tillgångar att prata om. Pappa testamenterade allt till sambon. Sen ska vi ju ha ut vår lagliga lott.

Det enda jag blir osäker på är huset
 
Vi är överrens så vi gör bouppteckningen ihop. Jag ska göra det sista innan vi alla 3 (jag, min bror och pappas sambo) Jag är den som sammanställer alltihop.

Det är ju bara vad pappa ägde just där och då och det finns inga stora tillgångar att prata om. Pappa testamenterade allt till sambon. Sen ska vi ju ha ut vår lagliga lott.

Det enda jag blir osäker på är huset
huset måste ju ingå i det hela!
 
Ett värde är väl det man får i handen vid försäljning. Dvs bud är inget värda innan de realiserats. Satsa på fastighetsbyråns värdering tycker jag.

Fast om sambon vill bo kvar ska hon köpa ut oss. Ska hon då köpa ut oss för vad fastighetsbyrån säger eller vad som faktiskt gett som bud?

Blir ju lite skillnad om vi sätter 1,7 eller 2,2

Buden kommer från 2 mycket säkra intressenter som är beredda att skriva papper bara vi säger ja typ.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 082
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 075
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 656
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 446

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp