Vad gör vi? Del CXLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
De riktlinjer vi fått till oss inom min specialitet är organtransplanterade eller personer med kraftigt nedsatt immunförsvar 3 mån efter dos 3 och 4 månader för de som har biologiska läkemedel och annan samtidigt läkemedel ex Azatioprin.

Men det ändras snabbt
Ingen från vården har sagt något öht, men tar för givet att det är 4 månader som gäller för min del även om immunförsvaret är ganska kaputt, fast inte pga något på "listan" 😁
 
Ingen från vården har sagt något öht, men tar för givet att det är 4 månader som gäller för min del även om immunförsvaret är ganska kaputt, fast inte pga något på "listan" 😁

Din läkare kommer infomera dig antar jag. Jag fick tredje sprutan i november. Tror inte alla som tagit tredje får erbjudande om en fjärde utan det finns nog ngn ordning de kontaktar riskgrupper i. Min inställning är att jag tar det när jag erbjuds. Tog du tredje nu dröjer det nog lite
 
Ingen från vården har sagt något öht, men tar för givet att det är 4 månader som gäller för min del även om immunförsvaret är ganska kaputt, fast inte pga något på "listan" 😁
Det är inte alltid helt lätt att för oss i vården att hänga med. Tyvärr har inte vi så mkt mer framförhållning än alla andra. Dvs när Folkhälsomyndigheterna kommer ut med ny info måste vi ta ställning och agera utifrån det.

Irriterande och gör att det inte alltid känns helt bra att vara "ett steg efter" hela tiden
 
Det är inte alltid helt lätt att för oss i vården att hänga med. Tyvärr har inte vi så mkt mer framförhållning än alla andra. Dvs när Folkhälsomyndigheterna kommer ut med ny info måste vi ta ställning och agera utifrån det.

Irriterande och gör att det inte alltid känns helt bra att vara "ett steg efter" hela tiden
Menade mer att de faktiskt har placerat mig i nån riskgrupp. När de gjorde detta har jag ingen aning om och varför kan jag iofs kanske eventuellt gissa mig till.

Kommer givetvis att fråga min läkare nästa gång jag pratar med honom-om annat än vaccin och covid- vilket nog blir till veckan, när lite provsvar inkommit :up:
 
Menade mer att de faktiskt har placerat mig i nån riskgrupp. När de gjorde detta har jag ingen aning om och varför kan jag iofs kanske eventuellt gissa mig till.

Kommer givetvis att fråga min läkare nästa gång jag pratar med honom-om annat än vaccin och covid- vilket nog blir till veckan, när lite provsvar inkommit :up:
Ah, ber om ursäkt. Feltolkning från min sida.
 
Innom Maken's concern (Svensk multinational) ar det en rod trad igenom alla befattningar ... fran toppen och hela hierarkin igenom ... att ALDRIG lata nagon hota med att sluta. Det spelar ingen roll hur vardefulla de ar pa sin post, hot lonar sig aldrig.
Det beror ju lite på vad man menar med hot, i mitt fall där det visserligen antagligen inte finns en tjänst åt mig så kommer jag säga till chefen att jag behöver ett besked för att veta hur jag ska gå vidare eftersom jag måste börja söka andra tjänster snart. Man kan se det som ett hot om man vill men det handlar snarare om att jag vill vara tydlig med att jag måste sätta mig själv och fast jobb först.
 
Det beror ju lite på vad man menar med hot, i mitt fall där det visserligen antagligen inte finns en tjänst åt mig så kommer jag säga till chefen att jag behöver ett besked för att veta hur jag ska gå vidare eftersom jag måste börja söka andra tjänster snart. Man kan se det som ett hot om man vill men det handlar snarare om att jag vill vara tydlig med att jag måste sätta mig själv och fast jobb först.
Helt enig.
Jag tycker inte att till exempel ett lönekrav behöver vara ett 'hot' heller. Kan en inte klara sig på lönen man får och tycker att en förtjänar mer är det absolut inte fel att säga "Annars går jag och hittar något annat." Det är givetvis upp till arbetsgivaren om de sedan vägrar på grund av en policy trots att jag är en högt värderad medarbetare. Vi jobbar ju trots allt för att kunna leva vettigt. :)
 
Jag verkar vara påtänkt till fjärde dosen i mars! Men känns som att en lär få covid oavsett i nuläget :/

Det börjar komma otäckt nära nu... särbon skulle få en annan hjälpare den här veckan eftersom hans vanliga ligger sjuk i konstaterad covid :( Vare sig jag eller särbon bör ju få det (han har skruttiga lungor) men det vi är livrädda för är att han ska dra hem något till sina föräldrar (multisjuka båda två).

Jag utgår ifrån att jag blir kallad till en fjärde dos nu under våren.
 
De riktlinjer vi fått till oss inom min specialitet är organtransplanterade eller personer med kraftigt nedsatt immunförsvar 3 mån efter dos 3 och 4 månader för de som har biologiska läkemedel och annan samtidigt läkemedel ex Azatioprin.

Men det ändras snabbt

Åh... exakt min "cocktail" - adalimumab och azatioprin sedan många år :(
 
Fick dåliga nyheter igår... min fd granne (som jag bokstavligen känt i hela mitt liv, de bodde här när jag föddes) har inte långt kvar :( Terminal lungcancer och hon har avsagt sig behandling vilket betyder att hon mår rätt ok nu men när den tar fart igen kommer det att gå fort.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 086
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 075
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 656
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp