Vad gör vi? Del CXLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
IMG_20220125_161415669_PORTRAIT.jpg
Tur matte tog med snuttfilten ❤️. Trött liten kisse som äntligen är hemma. Hon har troligtvis ätit något som retat upp magen och gjort så magen strejkar totalt just nu. Men nu har de klämt i henne mediciner och även för illamåendet så hon förhoppningsvis ska få behålla något. Drack det första hon gjorde när hon kom hem och gick till älskade kattlåda 🤣Nu får hon äta medicin ett tag och snäll mat så hoppas vi slipper något mera krångel 😅 Matte känner sig lite tömd på energi efter den senaste tiden. En olycka kommer sällan ensam säger de ..
 
Jag läser varken utredningar, intyg eller diagnoser. Allt det där får mina läkare sköta. De har pluggat x antal år så förhoppningsvis vet de vad de gör.

Har just kommit hem från Pfizer x 3. Gick dit tidigare och det var inga problem, behövde inte sitta och vänta mer än tio minuter eller så. Och, otroligt nog, hittade dit efter att bara ha frågat om vägen två gånger + Google Maps. Köpte en sushi på vägen hem för att fira. Nu kan jag gå i ide några dagar vid behov. :up:
 
Ponnyn var riktigt social och lättfångad idag :). Storhästen också, men det brukar hon. Hon tycker om att peta på sin människa :laugh:

Körde lite idag också, självklart bara hemma men ändå. Den här gången tyckte min mamma att jag skulle backa ut på vägen, köra fram och sedan upp för uppfarten (vi har en liten parkering för typ två bilar nere och så en uppfart längs med huset upp till tomten). Det gjorde jag inte, kändes alldeles för krångligt med en så skarp sväng i uppförsbacke. Så blev att hon körde upp så körde jag lite på gräsmattan.
Var mycket enklare att köra på hyfsat jämn mark, blev efter några vändor fram och tillbaka hyfsat jämn, lugn körning. :)
 
Fast det kan ju bara vara en ren sanning, det behöver inte vara ett hot. "Blir xxx inte bättre måste jag sluta."
Det låter som en lite konstig policy tycker jag.
Håller med faktiskt. "xxx gör att jag mår så dåligt att jag kommer behöva sluta". Om chefer är så fyrkantiga att de inte kan skilja på hot och en ledsen person som försöker uttrycka sig och vara ärlig tycker jag synd om dem.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 090
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 075
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 659
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp