Vad gör vi? Del CXLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klagade till bästisen om att det känns lite deppigt. Hon kontrade med att hon har en present till mig som hon tycker att jag ska fundera på i stället :D Sjukt förvånad, glad och nyfiken.
Lite irriterad också. Jag antar att hon bara är tacksam för hjälpen med att ta sprutan, men jag känner att det är sådant vänner är till för och det var present nog att hon tog sprutan.
Det finns himla många - inklusive jag själv - som tycker att det är jättekul att vara generös mot sina vänner och som glädjer sig åt att få ge presenter :) !
 
Covid test negativt. Är bara random risig med andra ord! 😜
Tog även tempen. Starka 35 grader. Måste nog följa @tanten s tips på Messenger och värma mig med ett glas vin! 🍷

Kan ju fortfarande vara covid - alla mina snabbtester var negativa, aven efter symtom och 2 positiva PCR. hah.
Det ar en jakla schrodingers sjukdom, Covid.

Hursom, hoppas du vilar och piggar till snart nog!
 
Blev tvärdålig när jag stod och målade nyss. Tappade känseln i ansiktet (iofs inget nytt 😅) men rummet började snurra, det ringde märkligt i öronen, blev kraftigt illamående. Konstig känsla i kroppen. Grannen tyckte att jag skulle ta ett covid-test. Så ska göra det om en stund
Allt det där - minus att tappa känseln i ansiktet - känner jag igen från gånger när jag har svimmat.
 
Nu har jag grejat i trädgården, konstaterat att alla mina clematisar lever (fast jag råkade slita av den ena när jag skulla gräva upp chiliplantan den lindat in sig i :arghh:) samt att mina svarta tulpaner OCH rabarberna börjat titta upp. O_o
Eventuellt har jag också planterat 40 narcissuslökar jag hade glömt bort. :angel:
Jag vill också ha vårväder :arghh: Lyllos!

Kajsa fått massa beröm för att hon var en väldigt snäll liten katt inne på röntgen och när de satte infart i benet på henne ❣️ Just nu är hon skit förbannad att de satt ett stort bandage över infarten så hon inte kan tugga bort den 😅 Får se vad röntgen visar ...
Vi håller tummar och tassar för henne :heart
 
Har varit ute med våfflan. Kisse var trött efter trädgårdsäventyr och det började bli kallt så han fick stanna hemma. På vägen hem gick jag förbi lokala lilla lanthandeln för att köpa mer jord och eventuellt chilifrön om det fanns något intressant.
Jag kom visst hem med två påsar, men också två små krukor med läckra vårlökar som börjat kika upp! :love:

När jag sedan frågade om de hade några små påsar med kompost (jag måste ju bära allt, så helst inte över tjugo liter) förklarade de att de hade svårt att få tag på dem - men att jag kunde få en stor påse hemkörd istället. 60liter.
Visst tyckte jag! Det går ju åt!
Frågade om jag skulle betala på en gång, och de bara "Äsch!", skrev PAID med versaler i utkörningsboken och sa "It's fine." 😮 Jag vet inte vad jag gjort för gott, men... 😍
 
Senast ändrad:
Funderar på vad för intervall det är tänkt vara mellan 💉 nr 3 och 4 🤔

Screenshot_20220125-180643_Chrome.jpg
 
Det finns himla många - inklusive jag själv - som tycker att det är jättekul att vara generös mot sina vänner och som glädjer sig åt att få ge presenter :) !
Jag fick en gång en fin kruka av en vän. Motiveringen var att eftersom jag inte fyllde år eller hade namnsdag så blev det en överraskning. Vännen tänkte att jag skulle bli extra glad. Och de blev jag
 
A andra sidan sa har alla mina vanner som sagt upp sig blivit erbjudna att stanna kvar, lonematchningar, befodringar osv. En del har ocksa accepterat dessa erbjudanden, aven om majoriteten lamnat.
Det beror nog valdans pa hu arbetsmarknaden ser ut for den specifika rollen - dessutom ar det alltid dyrt och tidskravande att anstalla!

Innom Maken's concern (Svensk multinational) ar det en rod trad igenom alla befattningar ... fran toppen och hela hierarkin igenom ... att ALDRIG lata nagon hota med att sluta. Det spelar ingen roll hur vardefulla de ar pa sin post, hot lonar sig aldrig.
 
Innom Maken's concern (Svensk multinational) ar det en rod trad igenom alla befattningar ... fran toppen och hela hierarkin igenom ... att ALDRIG lata nagon hota med att sluta. Det spelar ingen roll hur vardefulla de ar pa sin post, hot lonar sig aldrig.
Har samma erfarenhet. Efter ett hot är man på väg ut, direkt eller så startar arbetet direkt med att hitta andra lösningar. Om någon skulle välja att jobba kvar enbart för mer pengar så är det ändå värdelöst som någon man kan lita på.

Och det är i en bransch som är svår och dyr att rekrytera till, men just därför är det viktigt att veta att lojaliteten sitter i mer än pengarna. För det finns alltid någon som kan ge mer.
 
Innom Maken's concern (Svensk multinational) ar det en rod trad igenom alla befattningar ... fran toppen och hela hierarkin igenom ... att ALDRIG lata nagon hota med att sluta. Det spelar ingen roll hur vardefulla de ar pa sin post, hot lonar sig aldrig.
Fast det kan ju bara vara en ren sanning, det behöver inte vara ett hot. "Blir xxx inte bättre måste jag sluta."
Det låter som en lite konstig policy tycker jag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 090
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 075
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 659
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp