Vad gör vi? Del CXLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ingen feber, hjärta och lungor låter bra så de tror inte få förgiftning utan snarare att hon svalt något olämpligt som fastnat nere i magen 😑 Min lilla skrutt katt 💔
Tipsade de om fortiflora? Det ger jag min när det kaosar lite med hennes mage. Hon är rätt känslig och samtidigt glupsk :angel:
Med lite fortiflora uppblött i lite vatten (vi kallar det "Glurg", hon älskar det) så brukar magen ordna upp sig. Går att blanda med blötmat också. :)
 
Tipsade de om fortiflora? Det ger jag min när det kaosar lite med hennes mage. Hon är rätt känslig och samtidigt glupsk :angel:
Med lite fortiflora uppblött i lite vatten (vi kallar det "Glurg", hon älskar det) så brukar magen ordna upp sig. Går att blanda med blötmat också. :)
Nej vi har inte kommit så långt mer en att distriktet hemma ville att vi skulle pröva ge henne skonkost men de kom upp efter 20 sekunder som en fontän 😑 Efter de sa det att vi skulle åka till djursjukhuset direkt där det har tillgång till operationssalar om de behövs. Visst kunde de ta in henne hemma men visar de sig att hon måste opereras så skulle hon ändå hamna här, så det tyckte vi lika bra kunde åka raka vägen! Här var de rädda förgiftning då hon är klåfingrig trots att jag plockat bort eller hängt upp alla blommor så hon inte kommer åt. Men hon stoppar ju i sig saker blixt snabbt när man är ute och går med henne 😑
 
Exact sa svarade Maken nar han var chef for ett multinationellt foretag i flera lander. Det ar nog en av de forsta saker de lar ut pa "chefsutbildningen" oavsett hur det gar till nar nagon tillsatter chefsposter.

A andra sidan sa har alla mina vanner som sagt upp sig blivit erbjudna att stanna kvar, lonematchningar, befodringar osv. En del har ocksa accepterat dessa erbjudanden, aven om majoriteten lamnat.
Det beror nog valdans pa hu arbetsmarknaden ser ut for den specifika rollen - dessutom ar det alltid dyrt och tidskravande att anstalla!
 
Kanske lika bra att inte läsa allt som står i ens journal? Jag har bestämt mig för att inte göra det, av ren självbevarelsedrift.

Ja jag trodde jag lyssnade första gången jag gick in och läste..... eller andra.... Uppenbarligen inte får hoppas att jag lyssnar på mig själv tredje gången gillt. O_o

Tog ledigt, åkte till stallet klappade häst, mockade och kom sen tillbaks till jobbet lite gladare.

Nu läste jag inte ens anteckningar utan fick för mig att bara läsa diagnoser.. Det var ju lika illa det :rofl:

Fick bara en liten käftsmäll för jag är jäkligt bra på att leva i förnekelse och det löser sig. :D
 
Jag förstår din fråga. Jag undrar själv. Har försökt analysera och kommit fram till någon typ av svar.
Till en början var det helt enkelt så att jag mådde för dåligt. Jag pallade inte söka jobb och pallade ingenting. Det var upp, till jobb, sova eller gräva ner huvudet i sanden medelst något som roade för stunden. Så höll väl ekorrhjulet på. Trodde dessutom att det var normalt och att det var mig det var fel på. Tackar verkligen alla fantastiska på Buke som dels låtit mig pysa ut alla känslor här, och dels fått mig att fatta att det inte var mig det var fel på. :)
Slutade ju med att jag inte kunde äta och konstant huvudvärk, det var ju då jag bad om hjälp på jobbet och tyvärr fick komma till en helt värdelös psykolog. Hände ju lite hemma också då, så fick inte direkt respit någonstans. Blev lite förlamande på något sätt, ville bort men orkade inte ta mig bort.

Sedan kom corona, saker ordnade upp sig privat, och jag fick lite tid för återhämtning osv. Någonstans för ett år sedan hände det dessutom grejer på jobbet. Man håller på att förändra i grunden och verkligen förbättra på många sätt. När jag tittar på det från ett bredare perspektiv i dag känner jag mig väldigt hoppfull och tror att det kan bli bra. Mina närmaste kollegor är hur bra som helst, och sen finns det några rötägg men det finns det väl överallt.
Man har även ändrat en hel del på hur mina arbetsdagar ser ut, och i framtiden ser jag att det kommer bli ännu bättre. Så just nu, om jag tittar lite på avstånd, känns det ändå ganska bra.
Men chefen kom någonstans i mitten av 2019, och tja... han förstör allt och gör väl att jag hamnar i mörka tankar då och då. Kan skratta åt det 50% av tiden men sedan finns det saker sombara inte går att skratta åt.
Jag vill inte vara kvar här för evigt, men känner ändå att det vore okej att stanna tills jag vet vad jag vill/kan jobba med. Jag är nog inte direkt intressant på arbetsmarknaden, och har ingen aning om vad jag ska göra. Behöver fundera kring det liksom.

Lite flummigt och alldeles för långt svar kanske, men jag har funderat länge på vad sjutton jag håller på med :banghead:

Man vet vad man har men inte vad man får så man kör på.

Suttit på liknande jobb och inte förens jag vart tvungen blev det byte av jobb. Hade det inte blivit den ändringen som blev hade jag antagligen varit kvar och trivts eftersom kollegorna vart så bra bara cheferna som vart lite hej-kom-och-hjälp-mig

Du behöver inte förklara dig. Låt Buke vara en ventil (gudarna ska veta att jag klagar massor här :D )
 
Ja jag trodde jag lyssnade första gången jag gick in och läste..... eller andra.... Uppenbarligen inte får hoppas att jag lyssnar på mig själv tredje gången gillt. O_o

Tog ledigt, åkte till stallet klappade häst, mockade och kom sen tillbaks till jobbet lite gladare.

Nu läste jag inte ens anteckningar utan fick för mig att bara läsa diagnoser.. Det var ju lika illa det :rofl:

Fick bara en liten käftsmäll för jag är jäkligt bra på att leva i förnekelse och det löser sig. :D

Samtidigt som det ibland kan vara bra att läsa vad som skrivs i journalen. Jag har läst min nu senaste gångerna jag varit på vårdcentral då jag tyckte att läkaren inte riktigt lyssnade på vad jag sa... och visst hade jag rätt. Det som stod i journalen beskrev ju inte alls det jag sagt. Så gången efter när jag träffade en annan läkare bad jag om att få det tillrättat och behandlingen blev en mer passande :)
 
Nu har jag grejat i trädgården, konstaterat att alla mina clematisar lever (fast jag råkade slita av den ena när jag skulla gräva upp chiliplantan den lindat in sig i :arghh:) samt att mina svarta tulpaner OCH rabarberna börjat titta upp. O_o
Eventuellt har jag också planterat 40 narcissuslökar jag hade glömt bort. :angel:
 
Samtidigt som det ibland kan vara bra att läsa vad som skrivs i journalen. Jag har läst min nu senaste gångerna jag varit på vårdcentral då jag tyckte att läkaren inte riktigt lyssnade på vad jag sa... och visst hade jag rätt. Det som stod i journalen beskrev ju inte alls det jag sagt. Så gången efter när jag träffade en annan läkare bad jag om att få det tillrättat och behandlingen blev en mer passande :)

Fast har en förtroende för läkaren och det känns bra ser jag ingen anledning att göra det. Jag är glad att jag inte sett svart på vitt hur illa det varit när det varit som sämst. Det hade inte gjort något bättre för mig.
 
Nu har jag grejat i trädgården, konstaterat att alla mina clematisar lever (fast jag råkade slita av den ena när jag skulla gräva upp chiliplantan den lindat in sig i :arghh:) samt att mina svarta tulpaner OCH rabarberna börjat titta upp. O_o
Eventuellt har jag också planterat 40 narcissuslökar jag hade glömt bort. :angel:

Klematisen kommer att ta sig, de är tuffingar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 092
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 075
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 660
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp