Vad gör vi? Del CXLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag förstår inte varför du inte bara slutar tar ett annat jobb? Känns som att jag läst om hur du misstrivs på jobbet i flera år nu. Vad är det som gör att du stannar?
Obs menar inget illa utan undrar verkligen genuint. Jag hade inte pallat lägga energin på att misstrivas och ha en dysfunktionell arbetsmiljö år efter år.
Jag förstår din fråga. Jag undrar själv. Har försökt analysera och kommit fram till någon typ av svar.
Till en början var det helt enkelt så att jag mådde för dåligt. Jag pallade inte söka jobb och pallade ingenting. Det var upp, till jobb, sova eller gräva ner huvudet i sanden medelst något som roade för stunden. Så höll väl ekorrhjulet på. Trodde dessutom att det var normalt och att det var mig det var fel på. Tackar verkligen alla fantastiska på Buke som dels låtit mig pysa ut alla känslor här, och dels fått mig att fatta att det inte var mig det var fel på. :)
Slutade ju med att jag inte kunde äta och konstant huvudvärk, det var ju då jag bad om hjälp på jobbet och tyvärr fick komma till en helt värdelös psykolog. Hände ju lite hemma också då, så fick inte direkt respit någonstans. Blev lite förlamande på något sätt, ville bort men orkade inte ta mig bort.

Sedan kom corona, saker ordnade upp sig privat, och jag fick lite tid för återhämtning osv. Någonstans för ett år sedan hände det dessutom grejer på jobbet. Man håller på att förändra i grunden och verkligen förbättra på många sätt. När jag tittar på det från ett bredare perspektiv i dag känner jag mig väldigt hoppfull och tror att det kan bli bra. Mina närmaste kollegor är hur bra som helst, och sen finns det några rötägg men det finns det väl överallt.
Man har även ändrat en hel del på hur mina arbetsdagar ser ut, och i framtiden ser jag att det kommer bli ännu bättre. Så just nu, om jag tittar lite på avstånd, känns det ändå ganska bra.
Men chefen kom någonstans i mitten av 2019, och tja... han förstör allt och gör väl att jag hamnar i mörka tankar då och då. Kan skratta åt det 50% av tiden men sedan finns det saker sombara inte går att skratta åt.
Jag vill inte vara kvar här för evigt, men känner ändå att det vore okej att stanna tills jag vet vad jag vill/kan jobba med. Jag är nog inte direkt intressant på arbetsmarknaden, och har ingen aning om vad jag ska göra. Behöver fundera kring det liksom.

Lite flummigt och alldeles för långt svar kanske, men jag har funderat länge på vad sjutton jag håller på med :banghead:
 
@Hoarfrost du behöver inte känna ngn skyldighet att förklara dig, fattar helt att det kanske är en komplex situation. Hoppas det ordnar sig!
 
Jag när arvodet från sbc trillade in nyss

D920B000-68AE-48BE-B35A-5B167BEBEB25.gif



Har inte haft ngn inkomst sista månaderna eftersom jag målar upp verk till utställningen.
 
Jag förstår inte varför du inte bara slutar tar ett annat jobb? Känns som att jag läst om hur du misstrivs på jobbet i flera år nu. Vad är det som gör att du stannar?
Obs menar inget illa utan undrar verkligen genuint. Jag hade inte pallat lägga energin på att misstrivas och ha en dysfunktionell arbetsmiljö år efter år.
Och jag håller med dig efter att själv ha lämnat ett jobb som ger mer ångest än glädje.
 
Lyssnar på musik. Försöker göra övningsuppgifter men kommer inte någonstans om jag inte tar upp facit och skriver av.
Undrar om jag någonsin kommer förstå javascript. Kan jag få vinna på lotto bara, tack.
 
Precis kommit in från en promenad i solen med hundarna

Innan jag gjorde det råkade jag gå in på 1177 mina sidor och läsa och blev helt matt. Min hjärna klarar inte det här. Funderade allvarligt på att hoppa på en skidsemester då det kan vara den sista jag gör.
Ska jag göra slut med sambon så han slipper vara med de sista?

Ok lite överdrivet menen del tankar går faktiskt så. Jag känner mig helt tom just nu.

Tur att de här små liven är nöjda. Det värmer i hjärtat

Lycka att hitta lite sol
Visa bifogad fil 84619

Kanske lika bra att inte läsa allt som står i ens journal? Jag har bestämt mig för att inte göra det, av ren självbevarelsedrift.
 
Färdigjobbad för dagen och firade med att gå förbi lanthandeln och köpa mig en krukväxt! :D Nu ska jag sätta igång en tvättmaskin och sedan gå ut i trädgården och vårförbereda lite. Ska sätta om min stora hängsparris också! Det är hyfsat väder så både kisse och hund kan vara med. :love:
 
Klagade till bästisen om att det känns lite deppigt. Hon kontrade med att hon har en present till mig som hon tycker att jag ska fundera på i stället :D Sjukt förvånad, glad och nyfiken.
Lite irriterad också. Jag antar att hon bara är tacksam för hjälpen med att ta sprutan, men jag känner att det är sådant vänner är till för och det var present nog att hon tog sprutan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 093
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 075
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 661
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp