Vad gör vi? Del CXLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har så fruktansvärt ont i alla muskler i hela kroppen typ :D Sitta på min ändå ganska mjuka kontorsstol gör ont. Jag vill bara lägga mig ner i en mjuk säng och vila kroppen :angel:
Ska nog ändå försöka gå en pyttepromenad sen när jag är på väg hem, och inte åka direkt hem och dö på soffan/sängen.
En massage i eftermiddag vore ju drömmen. Undrar om jag kan hitta något ställe och få en tid 🤔
 
I min planering för dagen står det att jag ska spåna på min idé på C-uppsatsen. Så lär det inte bli, jag är så galet trött efter alldeles för högt schema det senaste. 150% studietakt (YH+högskola), 60% föräldraledig, 3 månaders bebis och ett äldre syskon med en krävande problematik. Så jag kommer tillbringa förmiddagen i soffan med julmust och ostbågar medan bebis får leka på golvet :D
 
Japp. Ganska mysigt att det är sista lektionen. Vi hjälper till att natta hästarna efter lektionen (mat, täcke, kolla så allt är ok och att det är städat, sopa etc) och så släcker vi tillsammans, säger godnatt och låser.
Tror det är därför vi får rida lite längre än en timme, annars hade ju ridläraren behövt fixa allt det själv. Win win :)
Jo det är likadant på min väns ridskola :).
 
Japp. Ganska mysigt att det är sista lektionen. Vi hjälper till att natta hästarna efter lektionen (mat, täcke, kolla så allt är ok och att det är städat, sopa etc) och så släcker vi tillsammans, säger godnatt och låser.
Tror det är därför vi får rida lite längre än en timme, annars hade ju ridläraren behövt fixa allt det själv. Win win :)

Åh så hade jag också det på min ridskola, det var den bästa dagen på hela veckan :love: Tyckte det var så mysigt, och vi var en ganska tajt ridgrupp som hade roligt tillsammans, så att få göra det där lilla extra med att ta in alla privathästarna och pyssla i stallet innan man åkte hem var avkopplande. Var ju inte de optimala egentligen som gymnasieelev då som skulle upp tidigt nästa dag men det var det värt tusen gång om!
 
Klump i magen efter möte med chefen, som blev väldigt taggigt och fientligt. Tycker det är så himla trist och blir så himla uppgiven.
Pratat med kollegorna som uttryckte at de inte ens tycker det är kul att gå till jobbet längre. Så det blir att skriva ännu ett gemensamt mail till chefens chef om den ohållbara situationen.
Funderar på att nämna att jag allvarligt funderar på att lämna enkom pga chefen. Allt annat ser jag ju att det börjar ordna upp sig äntligen, och mina närmsta kollegor är ju bäst. Men det är nog inte bra att säga sådana saker, jag vet inte.

Ska försöka backa bak och få perspektiv på hela bilden innan jag sätter mig och börjar på mailet.
 
Klump i magen efter möte med chefen, som blev väldigt taggigt och fientligt. Tycker det är så himla trist och blir så himla uppgiven.
Pratat med kollegorna som uttryckte at de inte ens tycker det är kul att gå till jobbet längre. Så det blir att skriva ännu ett gemensamt mail till chefens chef om den ohållbara situationen.
Funderar på att nämna att jag allvarligt funderar på att lämna enkom pga chefen. Allt annat ser jag ju att det börjar ordna upp sig äntligen, och mina närmsta kollegor är ju bäst. Men det är nog inte bra att säga sådana saker, jag vet inte.

Ska försöka backa bak och få perspektiv på hela bilden innan jag sätter mig och börjar på mailet.
Tycker absolut du ska nämna att du har ont i magen av att gå till jobbet numer
Och ta ex som mötet igår
Så det så.
Chefens chef kan inte veta hur det är om ingen säger nåt
 
Klump i magen efter möte med chefen, som blev väldigt taggigt och fientligt. Tycker det är så himla trist och blir så himla uppgiven.
Pratat med kollegorna som uttryckte at de inte ens tycker det är kul att gå till jobbet längre. Så det blir att skriva ännu ett gemensamt mail till chefens chef om den ohållbara situationen.
Funderar på att nämna att jag allvarligt funderar på att lämna enkom pga chefen. Allt annat ser jag ju att det börjar ordna upp sig äntligen, och mina närmsta kollegor är ju bäst. Men det är nog inte bra att säga sådana saker, jag vet inte.

Ska försöka backa bak och få perspektiv på hela bilden innan jag sätter mig och börjar på mailet.

Jag förstår inte varför du inte bara slutar tar ett annat jobb? Känns som att jag läst om hur du misstrivs på jobbet i flera år nu. Vad är det som gör att du stannar?
Obs menar inget illa utan undrar verkligen genuint. Jag hade inte pallat lägga energin på att misstrivas och ha en dysfunktionell arbetsmiljö år efter år.
 
Precis kommit in från en promenad i solen med hundarna

Innan jag gjorde det råkade jag gå in på 1177 mina sidor och läsa och blev helt matt. Min hjärna klarar inte det här. Funderade allvarligt på att hoppa på en skidsemester då det kan vara den sista jag gör.
Ska jag göra slut med sambon så han slipper vara med de sista?

Ok lite överdrivet menen del tankar går faktiskt så. Jag känner mig helt tom just nu.

Tur att de här små liven är nöjda. Det värmer i hjärtat

Lycka att hitta lite sol
271882817_358139919477082_6978107326217477157_n.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 093
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 075
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 661
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp