Vad gör vi? Del CXLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var iväg på synundersökning för synintyg, klarade mig precis med glasögon. Så blir mer ordentlig tid om ett tag, behöver kanske byta glasögon.

Först skulle man titta på en tavla på några meters avstånd utan glasögon. Den biten tog inte lång tid för mig, såg knappt tavlan :bag:

Nu iväg och ta in hästar :)
Jag kan relatera. När jag gjorde synundersökning för körkortstillståndet fick jag titta in i en maskin med 10 rader bestående av bokstäver och siffror.

Han som höll i testet bad mig att läsa upp vad det stod på femte raden. Mitt svar: "Vadå? Vilka rader?"… han trodde att jag skämtade 🤣 Men jag såg inga rader :bag:
 
Åh, haha, jag önskar så att jag hade en skottsk liten stenstuga! :love: Jag har en liten lägenhet (men i ett skottskt litet stenhus för all del. :D ) och de ska bo hos mig! :heart Det får bli brorsan i soffan, ungarna på uppblåsbar dubbelmadrass och jag med alla odjuren i sovrummet.
Aktiviteterna får vi se! När resan blev inställd förra gången hade vi bokat bil och planerat att åka på en liten roadtrip västerut eller norrut, men nu har vi inte hunnit prata än. De får väl i hemläxa att skriva en liten lista om det är något särskilt de är pigga på. Lite annorlunda att resa med katten också, även om han är rätt pepp.

Min katt alltså, de tar inte med sina egna. :D
Haha jag var helt säker på att du bodde i just en liten stenstuga 😁

Låter som sjukt mysiga roadtrips med människor och djur. Bor du nära några större stad eller nära sevärdheter?
 
Haha jag var helt säker på att du bodde i just en liten stenstuga 😁

Låter som sjukt mysiga roadtrips med människor och djur. Bor du nära några större stad eller nära sevärdheter?
I wish! <3

Edinburgh är bara en bussresa bort och där finns mycket roligt man kan hitta på givetvis, jag vet bara inte riktigt vilken typ av ungdomar de har blivit. 😅 Vi har en riktigt häftig Zipline här i byn som jag och brorsan vill prova också men som barnen var för små för när de var här förra gången, så nu kanske det händer.
Annars blir det säkert mycket vandringar om vädret tillåter, och äta gott förstås! Det måste ju provas picklade ägg, ägg i korv och friterade marsbars till exempel. ;)
 
I wish! :heart

Edinburgh är bara en bussresa bort och där finns mycket roligt man kan hitta på givetvis, jag vet bara inte riktigt vilken typ av ungdomar de har blivit. 😅 Vi har en riktigt häftig Zipline här i byn som jag och brorsan vill prova också men som barnen var för små för när de var här förra gången, så nu kanske det händer.
Annars blir det säkert mycket vandringar om vädret tillåter, och äta gott förstås! Det måste ju provas picklade ägg, ägg i korv och friterade marsbars till exempel. ;)
Ägg i korv :confused1:
 
Har vinat med min ”livläkare”. Funderar på om han kanske kan skriva ett diplom till mig så jag slipper ödsla tid på att gå läkarlinjen. Lät som att han skulle TYP överväga det 😅
 
Ägg i korv :confused1:
Jag som tycker att de picklade låter mycket värre! :D
Scotch egg. Det är alltså ägg inbakade i korvkött/korvmassa/whatever.
1643067510533.png
 
I wish! :heart

Edinburgh är bara en bussresa bort och där finns mycket roligt man kan hitta på givetvis, jag vet bara inte riktigt vilken typ av ungdomar de har blivit. 😅 Vi har en riktigt häftig Zipline här i byn som jag och brorsan vill prova också men som barnen var för små för när de var här förra gången, så nu kanske det händer.
Annars blir det säkert mycket vandringar om vädret tillåter, och äta gott förstås! Det måste ju provas picklade ägg, ägg i korv och friterade marsbars till exempel. ;)
Bäst anteckna, ägg i korv och friterade marsbars låter intressant :D måste testas när jag väl tar mig dit om några år!
 
Okej. Är det dagens sista lektion då antar jag? En av mina närmaste vänner rider på ridskola i grannstaden och kvällens sista lektion mellan 19.30 och 20.30, följer med nån gång ibland och kollar :). Oh pust låter ju ohållbart nästan, skönt du har närmare nu.
Japp. Ganska mysigt att det är sista lektionen. Vi hjälper till att natta hästarna efter lektionen (mat, täcke, kolla så allt är ok och att det är städat, sopa etc) och så släcker vi tillsammans, säger godnatt och låser.
Tror det är därför vi får rida lite längre än en timme, annars hade ju ridläraren behövt fixa allt det själv. Win win :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 102
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 075
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 661
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp