Vad gör vi? Del CXLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har precis kommit in efter en skymningspromenad med båda pälsdjuren, vi lyckades till och med jogga över nästan hela golfbanan så att lillekatt fick galoppera som en tok! :D De är så roliga. Shiban får alltid total knäppspunk på golfbanan, så jag tog fram en boll för att hon inte skulle bli överhypad och försöka råbusa med katten - och när hon springer efter bollen blir Han istället helt galen och ska jaga efter! 😅
Lyckligtvis lyckas min kära mor på något magiskt vis hitta en långlina som är tio meter lång och helt fjäderlätt, så jag släpper den helt enkelt när de tokar sig. På golfbanan finns ingenting den kan fastna i heller. :heart Världens minsta hake också, så den varken rasslar eller stör när han springer. Mycket bättre än flexit jag började med!
 
Har precis kommit in efter en skymningspromenad med båda pälsdjuren, vi lyckades till och med jogga över nästan hela golfbanan så att lillekatt fick galoppera som en tok! :D De är så roliga. Shiban får alltid total knäppspunk på golfbanan, så jag tog fram en boll för att hon inte skulle bli överhypad och försöka råbusa med katten - och när hon springer efter bollen blir Han istället helt galen och ska jaga efter! 😅
Lyckligtvis lyckas min kära mor på något magiskt vis hitta en långlina som är tio meter lång och helt fjäderlätt, så jag släpper den helt enkelt när de tokar sig. På golfbanan finns ingenting den kan fastna i heller. :heart Världens minsta hake också, så den varken rasslar eller stör när han springer. Mycket bättre än flexit jag började med!

For nagra ar sedan nar jag var i Sverige kopte jag en sparlina som var 10 m lang. HELT super fantastiskt latt och smidig. Utav flera orsaker klippte jag av den ett par ar senare och brot nastan ihop nar jag var har i USA och behovde den lang igen. :cautious:
Vid narmare begrundan av problemet insag jag dock att det ju faktiskt bara var en fin rosa ... tvattlina. :p Sa jag kopte en riktigt lang tvattlina och en liten hake som jag knot fast och jag hade en superlang sparlina ... som glider genom regnskogens snar och buskar utan att fastna.:D
 
Var iväg på synundersökning för synintyg, klarade mig precis med glasögon. Så blir mer ordentlig tid om ett tag, behöver kanske byta glasögon.

Först skulle man titta på en tavla på några meters avstånd utan glasögon. Den biten tog inte lång tid för mig, såg knappt tavlan :bag:

Nu iväg och ta in hästar :)
 
Det var bra du åkte in till akuten! Sepsis vill du definitivt inte riskera och med så tydligt problem hade en tandläkare troligen skickat dig till akuten ändå.

På mitt jobb är det inte helt ovanligt att vi behandlar pat och är allmäntillståndet hyffsat och pat klar i skallen så kan de få åka hem med besök dagen efter och med strikta instruktioner att åka in direkt vid försämring. Brukar funka bra och de flesta tycker det är skönt slippa va inlagd :)
Det är ju så att jag ringer och rådfrågar Inan jag åker någonstans. Så jag kommer inte in om ingen säger till mig. Och säger de åk till akuten x så är ju det jag kommer göra. Eller om de hämtar mig så säger jag inte emot dem.
 
For nagra ar sedan nar jag var i Sverige kopte jag en sparlina som var 10 m lang. HELT super fantastiskt latt och smidig. Utav flera orsaker klippte jag av den ett par ar senare och brot nastan ihop nar jag var har i USA och behovde den lang igen. :cautious:
Vid narmare begrundan av problemet insag jag dock att det ju faktiskt bara var en fin rosa ... tvattlina. :p Sa jag kopte en riktigt lang tvattlina och en liten hake som jag knot fast och jag hade en superlang sparlina ... som glider genom regnskogens snar och buskar utan att fastna.:D
Jag tittade på tvättlinor först faktiskt, men de var för tunga och styva för en pyttekatt. :D Den här är verkligen lika lätt som garn ungefär, fast i nylon, och haken är av platt metall.
Generellt verkar Sverige vara skitbra på hundprodukter, jag ber alltid mor och far att köpa vanliga promenadkoppel också - här är "normallängden" 120cm eller något ditåt och ett sånt kan man ju inte gå med. Värdelösa hakar brukar de ha också!
 
Jag tittade på tvättlinor först faktiskt, men de var för tunga och styva för en pyttekatt. :D Den här är verkligen lika lätt som garn ungefär, fast i nylon, och haken är av platt metall.
Generellt verkar Sverige vara skitbra på hundprodukter, jag ber alltid mor och far att köpa vanliga promenadkoppel också - här är "normallängden" 120cm eller något ditåt och ett sånt kan man ju inte gå med. Värdelösa hakar brukar de ha också!

Det kanske var ren tur, men jag hittade en superlang BILLIG och lite lagom "tanig" tvattlina som inte skulle ga pa en vuxen hund, men som jag tror skulle ha funkat aven pa en katt.:p

Jag koper allt mojligt hund relaterat nar jag ar i Sverige, men vanligt koppel koper jag har. Jag anvander bara korta koppel nar vi gar, finns inte en chans att jag har Rottis eller Malle som gar langst ut i ett koppel, de gar bredvid mig nar vi gar och da behovs bara kort koppel, kan de ga langre bort slapper jag dem.
Och ja ... trots att rattan ar nastan 9 ar gammal och mallen fyller 6 ar i sommar sa "tranas" inkallning flera ganger i veckan fortfarande. Jag forvantar mig att de avbryter det de gor omedelbart for att komma till mig nar jag ropar ... sa lange det fungerar kan de ga losa nar det passar.
 
Det kanske var ren tur, men jag hittade en superlang BILLIG och lite lagom "tanig" tvattlina som inte skulle ga pa en vuxen hund, men som jag tror skulle ha funkat aven pa en katt.:p

Jag koper allt mojligt hund relaterat nar jag ar i Sverige, men vanligt koppel koper jag har. Jag anvander bara korta koppel nar vi gar, finns inte en chans att jag har Rottis eller Malle som gar langst ut i ett koppel, de gar bredvid mig nar vi gar och da behovs bara kort koppel, kan de ga langre bort slapper jag dem.
Och ja ... trots att rattan ar nastan 9 ar gammal och mallen fyller 6 ar i sommar sa "tranas" inkallning flera ganger i veckan fortfarande. Jag forvantar mig att de avbryter det de gor omedelbart for att komma till mig nar jag ropar ... sa lange det fungerar kan de ga losa nar det passar.
Jag misstror dig inte, jag har bara aldrig sett en så fin långlina förut... och nu kommer jag inte ens ihåg var hon sa att hon köpt den! 😅

Olika behov helt enkelt! Jag gillar att mina hundar kan gå och strosa och nosa även när vi rör oss längsmed trafik och liknande där jag helst har dem kopplade på grund av barn och folk, de går mest lösa när vi kommer ut i parken eller på stigarna och jag slipper kalla in och koppla i parti och minut. :)
Har jag ett koppel på strax över metern kan ju shiban inte ens få ned nosen i backen typ, det orkar ingen av oss med en hel halvtimme :D
Jag gillar svensk standardlängd!
 
Men hjälp, upptäckte just att jag bokat in min vaccination 19:40 inte 16:40 som jag trodde :banghead::banghead:
Jag vet inte hur det funkar i Sverige, men här brukar man kunna poppa in lite närsomhelst dagen man bokat, bara man håller sig till rätt datum så att antalet doser stämmer för dem. :) Men det är ju på vaccinationscenter, inte exempelvis en vårdcentral.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 102
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 075
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 661
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp