Vad gör vi? Del CXLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag var extremt sugen på grillad kyckling idag men inte då! Fanns ingen kvar så blev varmkorv med potatissallad och stark senap :d

Tanten ( hästen ) hade vält i en lerpöl, två gånger idag. Inte en dag att rida på. Så hon blev rejält borstad, till stort förtret.


Skyll sig själv säger den elaka matten då
 
Äntligen skruvat ihop min dubbelförstärkarkoppling till TV-mottagningen, har funnits på ritbordet en längre tid.

Har i 15 år haft svårt att lyckas få in alla kanaler som önskas med bra kvalitet, några på ena eller andra sidan frekvensmitten har lidit av digitalpixlingsproblem med för låg signalkvalitet.

Efter lite kabeljobb och enkel tuning av frekvenskurvorna är nu alla kanaler på hög HD-kvalitet utan problem alls. Nu blir sonen glad som ledsnat på att Sportkanalen inte funkat! Och jag själv också som haft samma uppgivenhet i att aldrig få se mina program på National Geographic utan avbrott och strul.
 
Var iväg på synundersökning för synintyg, klarade mig precis med glasögon. Så blir mer ordentlig tid om ett tag, behöver kanske byta glasögon.

Först skulle man titta på en tavla på några meters avstånd utan glasögon. Den biten tog inte lång tid för mig, såg knappt tavlan :bag:

Nu iväg och ta in hästar :)
Jag ser också ganska duktigt dåligt utan linser/glasögon så känner igen det där med att lixom knappt ens se den största bokstaven :cautious:
 
Fick testa att starta bilen och rulla lite fram och tillbaka på uppfarten, en ojämn grusväg med spår av berg. Efter en stund kom jag lugnt upp 2-3 meter, sen stack berget fram så det tog stopp. Går att köra där så ingen fara, bara jag som inte kan.

Rullade sen sakta ner nästan hela vägen (med några stopp, men bilen dog inte). Sen var problemet att starta och köra upp igen... var nästan påväg att lyckas komma fram några gånger men kopplingen blev för ledsen så kunde inte fortsätta.

Roligt att testa och få lite känsla för hur den funkar, även om det inte var helt lätt. Inte helt enkelt heller när min mamma tycker typ "du får balansera lite lagom och anpassa efter behov"... liksom ja, jag försöker men åt vilket håll..? O_o:bag:
 
Jag har faktiskt haft en ganska bra dag idag. Tills nu när jag började fundera på skolan och hur många kurser jag har kvar efter denna terminen. Nu ligger jag i sängen och är stressad till tusen för att det inte går snabbt nog och till följd av det kan jag inte sova :cautious:

Egentligen så är det inte jag som är stressad över att ta studenten snabbt nog. Jag har hela tiden varit inställd på att det kommer ta några (2-3) år extra. Men nu är det tydligen så att jag inte får gå kvar på skolan jag går på om jag inte blir klar snabbare :confused:
Samtidigt så KAN jag inte göra klart kurserna snabbare. Allt känns bara som ett himla evigt moment 22.

På något sätt kommer det lösa sig och med allra största sannolikhet är det, åter igen, bara jag som ligger och övertänker/överanalyserar. Men det hjälper inte mig när jag ligger här i min säng (nästan) mitt i natten och inte får stopp på tankarna :cautious::banghead:
 
Fick testa att starta bilen och rulla lite fram och tillbaka på uppfarten, en ojämn grusväg med spår av berg. Efter en stund kom jag lugnt upp 2-3 meter, sen stack berget fram så det tog stopp. Går att köra där så ingen fara, bara jag som inte kan.

Rullade sen sakta ner nästan hela vägen (med några stopp, men bilen dog inte). Sen var problemet att starta och köra upp igen... var nästan påväg att lyckas komma fram några gånger men kopplingen blev för ledsen så kunde inte fortsätta.

Roligt att testa och få lite känsla för hur den funkar, även om det inte var helt lätt. Inte helt enkelt heller när min mamma tycker typ "du får balansera lite lagom och anpassa efter behov"... liksom ja, jag försöker men åt vilket håll..? O_o:bag:
Det är krångligt köra bil i början, o inte lätt byta bil när man väl vänt sig vid en också 😅 När du hittar dragläget så underlättar det mycket!
Min körlärare var nitisk med att träna manövrering/grunderna tills det satt i ryggmärgen och titta ner när jag skulle växla var strikt förbjudet... men det var guld, mycket värt! Och är rätt kul när man känner man börjar få koll på mackapären :D
 
Bror messade precis för att meddela att han vågat boka resa hit för honom och brorsbarnen (som nu är ungdomar 😲) i Mars! Det ska bli roligt! Ungarna fick egentligen resan i julklapp 2019 men har givetvis inte kunnat nyttja sin present förrän nu.
Jag har träffat dem en enda gång på tio år men känner väl själv, om jag ska vara ärlig, att det inte gör något att de råkade bli ytterligare två år äldre. Nu finns det ju mer vi kan göra tillsammans som är kul för alla fyra! :D
Egoist Javisst! :p
 
Bror messade precis för att meddela att han vågat boka resa hit för honom och brorsbarnen (som nu är ungdomar 😲) i Mars! Det ska bli roligt! Ungarna fick egentligen resan i julklapp 2019 men har givetvis inte kunnat nyttja sin present förrän nu.
Jag har träffat dem en enda gång på tio år men känner väl själv, om jag ska vara ärlig, att det inte gör något att de råkade bli ytterligare två år äldre. Nu finns det ju mer vi kan göra tillsammans som är kul för alla fyra! :D
Egoist Javisst! :p

Åh vad roligt! Ska dom bo i din stuga?

Och vad ska ni hitta på för något? 😁
 
20.00-21.00 (men ofta blir det 21.15 eller 21.30 typ :o)
Så jag är hemma tidigast 22.00 oftast. Så rider rätt sent men ganska skönt att ha kort tid hem. Innan jag flyttade hade jag en timme hem med bil eller ca två kommunalt. :up:
Okej. Är det dagens sista lektion då antar jag? En av mina närmaste vänner rider på ridskola i grannstaden och kvällens sista lektion mellan 19.30 och 20.30, följer med nån gång ibland och kollar :). Oh pust låter ju ohållbart nästan, skönt du har närmare nu.
 
Åh vad roligt! Ska dom bo i din stuga?

Och vad ska ni hitta på för något? 😁
Åh, haha, jag önskar så att jag hade en skottsk liten stenstuga! :love: Jag har en liten lägenhet (men i ett skottskt litet stenhus för all del. :D ) och de ska bo hos mig! :heart Det får bli brorsan i soffan, ungarna på uppblåsbar dubbelmadrass och jag med alla odjuren i sovrummet.
Aktiviteterna får vi se! När resan blev inställd förra gången hade vi bokat bil och planerat att åka på en liten roadtrip västerut eller norrut, men nu har vi inte hunnit prata än. De får väl i hemläxa att skriva en liten lista om det är något särskilt de är pigga på. Lite annorlunda att resa med katten också, även om han är rätt pepp.

Min katt alltså, de tar inte med sina egna. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 103
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 076
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 661
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp